Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er erg mooi uit weer, ik kan niet anders zeggen!
 
Pascal dat ziet er weeral prachtig uit net echt ( even ter inlichting ik moet even een test doen voor telenet mag daarna verwijderd worden )
Marc
 
Dank jullie mensen, ik kan met een gerust hart verder want zeg nu zelf, papieren planten ? Vooral de lupines dan, die had ik nog niet eerder gebruikt. Ze waren echt extreem gemakkelijk om te bouwen, ik wou dat pe zichzelf zo liet lijmen. :)

Marc, het is Guy ! :D:D:D
 
Guy je weet dat die hele carburateur in mijn Volkswagen-topic is gelijmd met bruine Gator Glue.. eenvoudig en sterk.
 
Bedankt voor de heads up Roy, die moet ik dan zeker eens aanschaffen.

De plek waar de lupines komen, werd vandaag aangepakt want hoe langer deze tere plantjes rondslingeren hoe groter het risico op schade, op het diorama staan ze het veiligst, vandaar. Er werd begonnen met het aanbrengen van een verdund houtlijmbed waarin kort statisch gras gestrooid werd (statisch gemaakt dmv. een plastic fles, flink geschud om het gras te laden). Zo krijg je geen plat liggende zooi. Wanneer dit droog was, plaatste ik grovere pollen gras in onverdunde houtlijm. Dit werd dan allemaal bijgewerkt met de airbrush om het artificiële uitzicht van het strooigras te verminderen. Er werden 2mm boorgaatjes gemaakt waarin de onderste bladeren van de lupines werden gelijmd, opnieuw met witte lijm. De lupines zelf werden dan toegevoegd met een extra dotje houtlijm aan de steel waardoor alles goed vast kwam te zitten. Het overschot werd met een fijn penseeltje weggehaald. De bloemen werden met olieverf extra gedetailleerd, ik merkte dat een beetje contrast het beste effect gaf.

attachment.jpg

Later meer, het is nog lang niet gedaan met de bermwerken !
 
Dat begint er al heel overtuigend uit te zien Guy. Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.
 
Dat is al een hele tuin aan het worden.Erg goed gedaan en zeer overtuigend.
Heb vandaag ook mijn planten besteld bij Fredericus-rex.
Dirk
 
Tsja helemaal niets mis mee. En voor mij een goede oefening in het proberen te bedenken van aandachtspunten maar ze niet kunnen vinden.
 
Dat geeft moed he jongens, met dit goede weer en de tuinwerken op 1:1 schaal moet ik de beschikbare tijd verdelen.

Maar vandaag heb ik een begin gemaakt met de bouw van de neergeschoten chauffeur van de Opel. Een beetje dramatische houding gezocht en begonnen.
Vertrokken met een bruikbaar Miniart rompje welk ik aan de rugzijde glad schuurde, voorzag ik koperdraad waarover de armen gesculpteerd zullen worden. Bij de uiteinden ervan lijmde ik reeds de handjes. Aan één ervan moest ik een kleine operatie uitvoeren want waar normaal een duim moest zitten, zat niet meer dan een stompje dus bijwerken !
Een Hornet hoofdje is altijd een extraatje voor elk figuurtje dus zocht ik een toepasselijk exemplaar in de collectie.

attachment.jpg

Groeten en morgen is de benenwagen aan de beurt !
 
Het tuinwerk ziet er indrukwekkend uit Guy, maar het moet gezegd, het zelf modelleren van mannekes, daar keek ik naar uit. Blij dat ge erin vliegt!
 
dat word weer interessant om volgen daar ik zelf eens er aan moet beginnen om het te leren grt.
 
Pascal, om er in te komen kan je best beginnen met een simpele aanpassing aan een arm of een been. Zo kan je uiteindelijk toekomen aan het maken van figuren uitgaande van een draadfiguur waaraan je het hoofdje, de handen en de schoenen hebt bevestigd. Dan wordt het een kwestie van het opvullen van het geheel waarbij je aandacht schenkt aan de juiste proporties in de breedte.
 
Weer zeer knap werk Guy.
De planten zien er zeer realistisch uit.
 
als je het wil leren moet je maar eens Bill Horan, Radek Pituch, Roger Hurkmans en Tom Hugues opzoeken op Youtube, heel erg educatieve videos Pascal, heeft mij alleszins geholpen :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor tips en ben al aan het kijken op youtube grt.
 
Hoi GUnit, ziet er erg goed uit jouw wildgroeisels !
En nu dan poppetjes kneden, leuk werk, have fun, ben benieuwd...

2 komponent groet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan