Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Peter, tja die afwisseling daarvan hou ik wel, maar wat betreft wildgroeisels kan ik bij jou vlot in de leer !
Wouter, dan ga ik daar toch ook eens een avondje voor zitten binnenkort, dat moet wel leerzaam zijn !

Iedereen bedankt jongens ! Tof dat jullie tijd maken voor dit lange avontuur.

Een kleine maar voor mij niet onbelangrijke update want sculpteren blijft een spannende aangelegenheid wanneer dit slechts een fractie van je hobby uitmaakt.
Alleen alweer het feit dat ik er dus aan begonnen ben...maar het begin is gemaakt en ik kan met een relatief gerust gemoed verder doen.
Morgen volgt de afwerking van de broek, waarbij ik verder wil verfijnen daar waar het nodig is en de broekzakken en gulp etc. wil aanbrengen, kortom plezierig werk dat hopelijk de boel toonbaar maakt.

attachment.jpg
 
Erg mooi resultaat Guy. Wat gebruik je om te sculpten ?
 
Vroeger was dat Milliput maar Magic Sculp is fijner en werkt prima voor wat ik beoog Leysend. Dank u !
 
Heel mooi resultaat, hoe doe je dit, hoe begin je eraan, man ik heb nog zoveel te leren. respect Guy.

Grtz Bart.
 
ziet er heel erg goed uit, heb de indruk dat je wat dat betreft zoveel niet meer te leren hebt. Ziet er zo smooth uit en ik vind de plooien fantastisch, iets wat ik toch niet zo makkelijk vindt. Keep it up!
 
Jawadde..."G on Tour"!! Bewonderingswaardig alweer..zeer mooie beplanting,kijk ook enorm uit naar het modelleren van het slachtoffer...

Grtz yves,
 
Ziet op het eerste gezicht wel goed uit, maar het lijkt of het kruis te laag zit ?
Beetje lastig te bekijken door de foto 's vanuit een hoek genomen en gedraaid aanzicht...

Plooiwerk ziet er mooi uit !

groet ;)

PS @ D-Day 1944 : hier een voorbeeld van figuur sculpten
 
Laatst bewerkt:
Peter, dit model broek heeft ongetwijfeld model gestaan voor de belachelijke broek van Mc Hammer lol ! Maar misschien moet ik 's mans edele delen toch maar een beetje bijvijlen !

Iedereen bedankt.

De hitte van de afgelopen dagen heeft een beetje een domper op de werken gezet maar zoals het er nu voor staat is het weer aangenaam werken in de hobbyruimte. Het is een verhaal van corrigeren en dubbelchecken, om later te bemerken dat het hier en daar nog beter of anders kan. Ook het bestuderen van referentiefoto's uit WOII hoort hier bij want zo'n broek moet toch een beetje geloofwaardig worden gemodelleerd. Een erg onsmakelijke opdracht trouwens want geen enkel beeld van een dode is aangenaam om naar te kijken.

attachment.jpg

Verder heb ik de linkerhand vervangen want die leek op alles behalve een hand. Ik sprak een oud figuurtje van Verlinden's Generaal Patton aan en die zit nu zonder linkerhand (kan ie daar alvast geen GI's meer mee slaan). De volgende stap benevens meer correcties (het leven kan hard zijn) is het opbouwen van de mouwen.
 
knap dat je het toch aandurft om een dode neer te zetten Guy, uiteindelijk blijft het oorlog en dat is gruwelijk...Als ik zo lees in mijn boeken wat die mannen vaak hebben meegemaakt en moeten doen...het is niet fraai, en dat wordt vaak in de hobby nog wel eens vergeten.

Ziet er trouwens al goed uit, zat al enkele dagen uit te kijken naar de update :D
 
Peter, dit model broek heeft ongetwijfeld model gestaan voor de belachelijke broek van Mc Hammer lol ! Maar misschien moet ik 's mans edele delen toch maar een beetje bijvijlen !
:D
Ja, beetje bijvijlen kan geen kwaad... voelt zo'n poppetje niets van :P

Happy Knading ;) :D
 
interessant om volgen met grote aandacht grt.
 
Tja, lijken bekijken is inderdaad niet zo prettig maar met wat goede opmerkzaamheid kan je er veel van leren.
 
Wouter, dank voor je reply. Ik wilde dit uiteindelijk doen omdat het er nu eenmaal bij hoort, we zouden onrecht doen aan degenen die het niet overleefden, als we alleen maar vrolijke, olijke plassende/kakkende/lachende/drinkende/grappende soldaten zouden neerzetten in onze diorama's. Een ander facet is de verschrikking en ook die moet belicht kunnen worden zonder dat het al te chockerend wordt.

Peter, ik heb geen klachten gekregen !

Pascal, prima !

Erwin, het moest gebeuren want als je sculpteert is kritiek niet veraf, meestal met recht.

Kleine update uit de mouw geschud, meer bepaald de linker mouw. Tot mijn verbazing kwam één en ander sneller tot stand dan ik dacht. Toch ga ik morgen dit deel verder verfijnen hier en daar en ook de tweede mouw wordt aangezet.

attachment.jpg

Groeten.
 
Aha, hier zat ik op te wachten. De arme stakker ziet er al heel erg goed uit! Uit curiositeit een vraagske of twee: aan zijn vest te zien draagt hij de het panzeruniform, dus ik veronderstel een dood bemanningslid van één of andere panzer of panzerjäger? Indien ja - ik veronderstel dat je het weet maar ik vermeld het hier toch maar - er zijn enkele verschillen tussen de panzerjacke van de Wehrmacht en die van de Waffen-SS ^^.

Keep up the good work!
 
Guy, je bent mooi op dreef. Ik vind inderdaad ook dat nu en dan ook wel eens de gruwel van oorlog mag worden verwerkt in diorama's. Dit om ons er bewust van te maken dat wie het ook is, er altijd iemand zoon of dochter sneuvelt.

Grtz Bart.
 
Het is inderdaad het uniform van een SPG bemanningslid Wouter. Ik weet begot niet hoe die kerel met een lading sterke drank in een Opeltje van Organization Todt terecht kwam lol ! Ook de dode bijrijder draagt dit uniform. De para's zullen er niet om malen, een paar Duitsers minder was het enige dat telde.
 
Over de mouw heb ik niets te mauwen... ziet er goed uit, dat plooiwerk !

Misschien wist je dit al : uitgeharde MagicSculp (ook Milliput) kun je (indien gewenst)
goed bewerken met een glasvezel stift. Vooral plooien verzachten gaat daar mooi mee.

Doe zo verder :)
 
Mooi werk Guy. Heb je overwogen om het hoofd iets schuin te leggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan