Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Captured Steel, Normandy '44 [wip] - Pagina 44
Pagina 44 van 44 EersteEerste ... 344041424344
Weergegeven resultaten: 646 t/m 649 van 649

Discussie: Captured Steel, Normandy '44 [wip]

Standaard

Hoewel het wat mij betreft niet per se zou hoeven om toch een min of meer realistisch beeld te houden, zou je het nog zo kunnen 'oplossen' dat het hoofd ergens tegenaan leunt zodat het niet helemaal zijwaarts zakt. Bijvoorbeeld, een steen (zie tekening hieronder). Andere mogelijkheid: dat het hoofd iets in het zand is terechtgekomen en als het ware in een (bescheiden) kuiltje ligt.

Je zegt dat je niet wilde overdrijven c.q. dramatiseren en ik begrijp je punt. Maar probeer zelf eens op de grond te liggen en dan alle spieren te laten verslappen, ook die van je nek. Ik heb dat net eens getest en kom toch tot de conclusie dat het hoofd (althans dat van mij) meer schuin gaat liggen dan jouw figuur toont. Vandaar de bovengenoemde 'oplossingen'. Maar zoals gezegd, ook als je die niet toepast blijft het een prachtig figuur.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Leuke bijkomende uitleg Roy, dank je voor de moeite die je jezelf getroost. Hij komt op het kasseiwegdek te liggen en dat is nogal oneffen dus jouw tekening komt als geroepen om dit probleempje te pareren.

Standaard

In aanvulling op het bovenstaande, en wetende wat ik net heb uitgetest (=als ik op een harde vloer ga liggen en mijn nekspieren laat verslappen, kantelt mijn hoofd naar ongeveer diagonale stand), doet je figuur me eigenlijk meer denken aan een soldaat die gewond is maar nog wel leeft. Die kan kermen van de pijn (hij grijpt ook naar zijn maag, alsof die even tevoren door een kogel is geperforeerd), en het is heel denkbaar dat hij daarbij zijn ogen dicht doet. Dat hij zijn kaken niet op elkaar zet, kan komen doordat hij er al een tijdje ligt en uitgeput is. Zo mogelijk is dit, al met al, aangrijpender dan het weergeven van een dode.

Wat mij betreft is dit een overtuigender uitleg van wat je tot nu toe hebt neergezet (behoudend alle respect voor jouw kunstigheid en kunde, probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn). En als zodanig, zou er ook helemaal niets hoeven te worden aangepast. Dit komt mij voor als een zeer solide en werkbare oplossing, tenzij je per se een dode wilt weergeven.

Dit alles is zuiver als opbouwend commentaar bedoeld, wetende dat ik het zelf nooit zo goed zou kunnen als hoe jij het hebt gedaan en dat het niveau al ontzettend hoog is; maar juist om die reden wil ik proberen je te instigeren om het tot de perfectie op te drijven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GUnit Bekijk bericht
    Leuke bijkomende uitleg Roy, dank je voor de moeite die je jezelf getroost. Hij komt op het kasseiwegdek te liggen en dat is nogal oneffen dus jouw tekening komt als geroepen om dit probleempje te pareren.
    Ok dat kan ook

Niet bestaand probleem opgelost haha

Pagina 44 van 44 EersteEerste ... 344041424344

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten