Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even op de siste gekeken en moet toegeven dat de figuren er echt mooi uitzien,met de juist Hornet hoofdjes er aan toe te voegen word het topi 😉
 
Dat zijn weer erg fijne reacties jongens, die US Hornet hoofdjes met helm zijn redelijk gegeerd zo lijkt het.
Danny,sommige figuurtjes voldoen eigenlijk wel, het hoofd te na gelaten, maar dat is idd eenvoudig op te lossen.
Xavier, bedankt vriend, de Sockelshop heb ik al meermaals bezocht maar toen leken ze niet over de vereiste kopjes te beschikken, ze hebben wel een grote aanbod.
Wouter, die weet idd wel van wanten met z'n prijzen. Als je koppies over hebt, wil ik ze altijd van je overnemen, wat graag zelfs.
 
Guy, sorry.
Maar kan hier niks op zeggen.
Ben altijd fan geweest van je werk en zal altijd zo blijven.
En kan ook weer niet meer zeggen dan dat je weer goed bezig bent.
 
Dank je Jelle !

Weer 'ns wat progress.

De twee zittende figuren zijn gereed om verder afgewerkt te worden in olieverf. De geweerriemen en helmen volgen later.

attachment.jpg

Dan de bouw van de volgende figuren.

Deze kostte me bl zw en tr om te redden van de vuilbak.

attachment.jpg

De handgranaat werd verwijderd want deze vond ik niet fijn genoeg gegoten/en zat niet op de juiste plek, ik heb er klaarliggen voor de finishing touch...op de juiste plek ditmaal.

attachment.jpg

Dan een andere Tommygunman, hij kreeg een Hornet hoofd want het oorspronkelijke zag er ook niet uit. Hij kijkt neerwaarts.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zijn Tommygun brak bij de minste aanraking dus diende ik opnieuw alles uit de kast te halen om de boel te redden.

attachment.jpg

De linkerhand was ook gevuld met een stuk van het wapen dus dat moest er ook uit.

attachment.jpg

Wees gerust, dat rood is opgedroogd bloed van mijn duim.

attachment.jpg

...komt goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles sloot mooi en anatomisch verantwoord aan.

attachment.jpg

De helmen krijgen natuurlijk ook de typerende A chincup straps aangemeten ! ;)
Tot de volgende met meer figuren. 8)
 
Hey

Guy, dat zijn meer of serieuze chirurgische ingrepen die je hebt uitgevoerd....:)
Zo te zien komt dat meer of goed in je handen. Figuren goed brengen is altijd een moeilijke bevalling. Ik ga me maar ook eens moeten wagen op mijn schaal om chirurgische ingrepen te plegen op mijn 'peten'......;)
Ik volg je ...;)
 
Dit is echt bloed zweet en tranen werk :) Maar weer mooie en noodzakelijke aanpassingen.
 
Swaken en Ron, die handen leegschrapen zonder 1:35 schaal vingers te breken was zeker een hele klus, een oefening die ik twee keer moest doen want zoals je op de foto's kan zien heeft ook Tommygunman 1 een vervangwapen gekregen, het zijne was eveneens ronduit slecht gegoten en mét van die heerlijke luchtbellen erin.

Wat ik zeker zal bekijken is of ik een extraatje voor aan het onderbeen kan vinden. Ze hadden doorgaans meerdere messen bij.

Een klein vouwmesje dat verstopt zat achter een smalle ruimte bij de rits vooraan de vest van de jumpsuit (M42). Werd voornamelijk gebruikt om risers door te snijden van de parachute na een minder geslaagde landing. In gevangenschap werd het meestal niet ontdekt en kon het dienen om er iemand het zwijgen mee op te leggen.
attachment.jpg

Een M3 gevechtsmes (trenchknife) in foedraal voor bevestiging met lederen snoeren aan de Corcoran jumpboots.
attachment.jpg

Een mes annex boksbeugel met pin op het heft om snel iemand uit te schakelen bij man tegen man gevechten.
attachment.jpg

Bedankt voor het binnenwippen !
 
Laatst bewerkt:
(Wees gerust, dat rood is opgedroogd bloed van mijn duim.) dat is nu eens tot het uiterste gaan voor realisme se' :P:laugh:
Knappe figuren Guy vooral de details uniformen zien er geslaagd uit grt.
 
Echt Pascal, ik was met m'n vlijmscherp, nieuw scalpelmesje aan het klootviolen in zo'n half gesloten handje toen het uitschoot. Het is niet de eerste keer dat er bloed vloeit en het zal ook niet de laatste keer zijn vrees ik.
 
Guy, ik vind nu echt wel dat je overdrijft met je zin voor realisme hoor... echt bloed?! Waar stopt het???

Alle gekheid op een stokje: mooie vorderingen weerom, toch jammer dat sommige zaken zo fragiel zijn waardoor je weer extra tijd moet steken in reparaties.

Keep going...
 
Ivan, ik kan eigenlijk alleen maar aanraden om op beurzen altijd te vragen om de inhoud van zo'n figurendoosje even te bekijken. Dat heb ik in goed vertrouwen ditmaal niet gedaan. Ik durf zelfs te betwijfelen of de standhouder zelf hiervan op de hoogte was. Maar het is een feit dat een figuur in 1:35 welk 15 euro heeft gekost wel dik in orde zou moeten zijn. Maar zelfs wanneer ik had geweten dat deze drie figuren zoveel werk met zich zouden meebrengen, had ik ze wellicht gekocht want er zijn niet veel goede paratrooper figuren bekend, met name deze houdingen zijn voor mijn diorama uitermate geschikt.

Het derde figuurtje heb ik inmiddels goed nagekeken en afgezien van een afgebroken loop van een M1 Carbine met klapkolf ziet het er prima uit.
 
Eén kleine handeling vandaag die al een tijdje in mijn hoofd zat, nl. het wegnemen van het bovenste krat in de Opel. Dat zal ik dan opnieuw plaatsen op de kasseiweg zodat het lijkt of dit krat door een para uit de auto gehaald werd. Ik overweeg wel hoe ik evt. de achterbank van het bakje terug wat kan opleuken. Tegelijkertijd verdwijnt ook het discussiepunt rond de wijze waarop het krat lag. Er is trouwens een zesde para onderweg. Tot later.
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, heb weer efkens bijgelezen... interessante en mooie vorderingen,
maar ook leerzame "anatomy of the dead", en ook nog waardevolle meningen over posten van reacties...
Samengevat : heerlijk topic :D

Lekker bezig met figuren nu, ziet er goed uit, so far so good !
Ik vind het wel ietwat gewaagd om je figuur te primen met bloed ;)

Carry on :)
 
Bedankt voor je immer positieve inbreng Peter ! Het is inderdaad een pittig topic geworden en we zijn er nog niet.

Vandaag weer even wat gedaan aan de figuurtjes, de suspenders van dit kereltje waren te smal dus heb ik er wat Magic Sculp naast gemodelleerd. De gespjes moeten nog verder afgewerkt worden.

In de LCVP kit van Italeri zit een massa uitrusting voor de US GI en ik heb er alvast enkele granaten uit geleend.

attachment.jpg
 
Ja, knap he en volg op de voet grt.
 
Tof Pascal, het gaat allemaal nog wat te traag naar mijn zin maar binnenkort hoop ik meer tijd te kunnen vrijmaken.
 
Gaat hier ook niet snel maar als het resultaat ernaar is is veel belangrijker.
 
Mooie vorderingen op dat figuurtje, het zijn de details die het doen he.
 
Vandaag weer even kunnen profiteren van wat tijd aan de hobbytafel, ditmaal met een nieuw figuurtje aan de slag gegaan. Het hoofdje was opnieuw een horror head dus werd het vervangen door een Hornetje. Niets speciaals benevens wat boor-en snijwerk, wat superlijm en de herpositionering van een linkerarm. Verder zal ik opnieuw aan een fatsoenlijk gegoten wapen moeten werken want de M1 Carbine met wegklapbare kolf was nagenoeg versplinterd in het zakje (nog zo'n fijne karaktertrek van resin !).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In de kraag van de jacket moet ik nog opnieuw een beetje een zichtbaar hemd sculpteren, maar dat is geen onoverkomelijk werk.

De achterbank wordt nog 'ns extra aangepakt (spul, stof).
 
Laatst bewerkt:
geslaagd zeker weten ( het klopt voor mij toch). Die mijn krijg ik nu pas in het oog en is super gedaan Guy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan