Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Terug van weggeweest en wellicht voor sommigen onder jullie een oude bekende.

Hieronder vind je de foto die mij de nodige inspiratie gaf om dit diorama aan te vatten :

400_zpsh7ytcltu.jpg

Er volgt snel een eerste van veel updates.

Met vriendelijke groeten van Gunit.
 
Laatst bewerkt:
Nice, ik ben vereerd de eerste volger te zijn. Een van de beste bouwers van het forum is terug!
 
Hey Roy, tof dat je zo snel op de kar springt !
 
benieuwd wat je hiermee gaat doen.
Heb al enkele dingen van u voorbij zien komen en die zagen er best goed uit
Ga je al die figuren ook gebruiken?
 
Hopelijk ben je, na het figuurschilderen, de traditionele modelbouw niet verleerd :)

54_zpsb58d14f0.jpg
 
benieuwd wat je hiermee gaat doen.
Heb al enkele dingen van u voorbij zien komen en die zagen er best goed uit
Ga je al die figuren ook gebruiken?

Hondafan, er zullen tamelijk veel figuren worden geschilderd, voornamelijk Amerikaanse troepen, maar ook enkele Duitse.

Roy, ik zal nog wel wat aan m'n skills moeten werken vrees ik.

Jordi, dat stel ik erg op prijs.

Het diorama dat ik aan het bouwen ben, situeert zich op een veroverd spoorwegdomein. De Panther welke op een platte spoorwagen wordt geplaatst, is reeds gebouwd. Na het openen van een tweede front in het Westen, werden in allerijl pantsers per trein aangevoerd uit het Oosten.

12_zpsqdydyb6a.jpg

11_zps7l54gmph.jpg

Het is een Panther van Dragon, een Late A versie, voorzien van Friul tracks, Atak Zimmerit en wat eigen gefrutsel.

De platte wagens (ik heb er twee voorzien) zijn van het merk Sabre.

s-l1000_zpsennpoinv.jpg

Ze worden binnenkort gebouwd.

Op een doodlopend spoortje met zgn. cul de sac ofte stootbok, komt een Duitse WR360 C14 diesel rangeerlocomotief te staan. Die is voor 90% klaar.

73_zpsjnxuoiku.jpg

72_zpschobbcde.jpg

Deze is van Trumpeter, oorspronkelijk een C12 versie doch lichtjes aangepast tot een C14 die voorkwam in de bezette gebieden (de C12 was een prototype en enkel in nazi-Duitsland actief).
 
Hola! De meester is terug, we gaan hier weer hele mooie dingen zien passeren.

Voor zij die GUnit niet kennen deze goede raad: bind bij het volgen van zijn werk een doek om je hoofd want je mond zal anders open vallen tot op de tafel sdfkkjskng :D 8)
 
Hola...!! The Master himself is back...kijk er naar uit om je kunsten weer te mogen aanschouwen G...!!!

Grtz yves,
 
Dan ga ik zeker er een stoeltje bijzetten.
En ik heb er al een doek bijgenomen :-)
 
Tiger, je moet die mannen niet geloven zulle !

Yves, niet te veel verwachten hoor, want het wordt een kwestie van er terug in komen...

Erwin, van harte welkom in mijn draadje maar het doekje mag je zeker achterwege laten.

Pascal, pico bello !
 
heb je al een idee van het formaat van het geheel?
zo met 2 wagons + trein + tank + al die figuren, zal toch geen klein dioramatje worden denk ik
 
heb je al een idee van het formaat van het geheel?
zo met 2 wagons + trein + tank + al die figuren, zal toch geen klein dioramatje worden denk ik

Hondafan, het wordt groter dan het gemiddelde diorama.

De locomotief komt in het achterplan, de twee platte wagens met de Panther erop komen op de voorgrond, de figuren zullen hoewel vooral rond de tank geplaatst, ook elders te zien zijn.

Als ik een leuke foto van een oude Franse blokpost vindt, wil ik ook die geheel of gedeeltelijk nabouwen (achterplan).
 
Marnic, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze.
 
Probeer eens scenes uit de film "le train" met Burt Lancaster op te zoeken, brengt zeker ideeen aan.
 
Da's een tip die ik ter harte zal nemen Erwin !
 
Van harte terug welkom GUnit :)
Voor een her-intrede kan dit topic wel tellen hoor, en zo te zien heb je niet echt stil gezeten... ;)

Zoals vroeger steeds het geval was, zit ik ook nu weer te popelen om het vervolg te zien van de werken :D
Go go G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan