Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt toevallig geen link Erwin ? Dit lijkt me wel een sterk staaltje van -in dit geval- dioramaconstructie. Ik kan bouwen wat ik maar wil (artistiek gezien) maar technisch ben ik dus een 0, een zero.
 
Jammer genoeg niet Guy, is iets dat ik ooit eens gezien heb en het is mij altijd bijgebleven omdat het niet alleen heel knap gebouwd was maar ook nog eens vernuftig gevonden ook.
Ik herinner mij dat het een scène was van een Duitse smidse in open lucht waarbij gebruik gemaakt werd van die kits met wagens met paardentractie van Italeri?. Het was heel mooi en daarna werd het letterlijk "ingeplant" in een groter geheel. Hetzelfde had hij gedaan met een Goulash Kanone dat verdekt stond opgesteld in een boomgaard.
 
Geen probleem hoor Erwin, ik ben niet iemand die bij de pakken blijft neerzitten en omdat ik teveel schrik heb van dat modulaire diorama, zal ik beginnen met een kleiner diorama waarin ik de Opel een hoofdrol wil laten spelen.

Binnen enkele dagen hoop ik iets tastbaars en in-progress te tonen.
 
ik zit met hetzelfde probleem met de 2 oorlogsdiorama's die ik in mn hoofd heb. Tgaat te groot zijn en geen plaats om het te plaatsen en te vervoeren :(
En ook het probleem van teveel ideetjes om toe te voegen :D

Zo een diorama in stukken is idd wel een oplossing

je komt er wel uit ;) Je hebt in het verleden al bewezen dat je veel verhaal kan brengen in een kleine opstelling ;)
 
Hoi GUnit :) heb het complete verhaal in twee afleveringen likkebaardend zitten inhalen en ben door
al die mooie input in dit topic bijna sprakeloos.... heb geen tuitende oren, maar een tuitend brein..
-fck-

Wat een heerlijk verslag man !! en daarbij nog smakelijk, leerzaam en nuttig aangevuld met tips, opmerkingen en ideeën..

Misschien nog een laatste idee voor de Opel : er zouden nog wat stukjes glas op (of rond) de motorkap kunnen rondslingeren ?

Vraagje in verband met die inspiratie die soms op hol dreigt te slaan (ik ken dat) :
Heb jij daar mentaal 'tegengif' voor om het te temmen ?

Ga in ieder geval lekker door zo ! veel plezier maestro :D
Groet !
 
je kan het maken in afleveringen zoals het in de tijd mode was om schilderijen in delen aan de muur te hangen.
apart gemaakt maar toch 1 geheel( zonder) tegen elkaar te hangen. grt.
 
Pascal, ik wil de verschillende diorama's inderdaad aan mekaar linken op de wijze die jij beschrijft. De thema's blijven Normandië en veroverd, in beslag genomen en vernietigd materiaal. Ook de onverschilligheid en diepmenselijkheid tijdens oorlogshandelingen der soldaten wil ik neerzetten.
 
Peter, wat fijn dat je opduikt in mijn dioramaverslag man, ook jouw laatste werkstuk heeft op mij een ongelooflijke indruk achtergelaten. Jouw creativiteit en ongebreidelde grenzeloze fantasie zijn voor mij een bewijs van groot talent.
Er zouden zeker nog een paar stukjes glas op de motorkap terecht kunnen komen, dit zal bij de afwerking van het geheel deel uitmaken van een spreekwoordelijke kers op de taart.
Je spreekt over mentaal tegengif, ik zou het zo graag willen dat ik het kon, gewoon een idee inkaderen en me daarbij houden, de speelruimte afsluiten en binnen de uitgezette lijnen werken !
 
Jordi, dat zijn mooie bewoordingen, bedankt voor het vertrouwen vriend.
 
Het eerste diorama zal "Cheers !" heten.

De basis voor de scene is gebouwd met styreenplaat, met foamplaat opgevuld en zal verder afgewerkt worden met een laag pleisterwerk.

De kasseiweg is van Add On Parts en loop schuin naar beneden van rechts naar links. Veel planten en gras zullen volgen, figuren...

1_zpsltwb4fwo.jpg

Groeten !
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Mooie opstelling deze, misschien eens nadenken over een verzetsfiguurtje erbij te plaatsen die zijn 'werk' komt bekijken....., 1 figuurtje zou dan voldoende zijn om het verhaal onmiddellijk te snappen.... ;)
En...., het vraagt niet teveel werk ;)
 
of bv de chauffeur gewond uit de auto laten kruipen en de verzetsstrijder (of vijand) staat met een pistool klaar :D

kwestie van je nog een beetje meer inspiratie te geven ;)
 
Dit geeft wel, heel slim, een mooie blik naar het interieur van de auto. Leuk bedacht!

Hoe is 'ie tot stilstand gekomen, een boompje of iets dergelijke? Komt er dan ook schade aan de auto?
 
Off Topic
Over wat jij me eerder al antwoordde :
Je spreekt over mentaal tegengif, ik zou het zo graag willen dat ik het kon,
gewoon een idee inkaderen en me daarbij houden, de speelruimte afsluiten en binnen de uitgezette lijnen werken !
Hier net zo... maar fantasie wil juist voorbij "inkaderen", "afsluiten" en "binnen uitgezette lijnen werken" niewaar ? :8:P

On Topic
Ja, goeie suggesties van Swaken en Jordic, kan ik me in vinden, zeker vanwege de doorschoten wagen.
Misschien is een andere titel dan meer passend ?

Zit hardop te denken (en heb daarbij het totale conflict voor ogen) en roep maar wat :
"The Fate of Greed"
"The Fate of the Greedy"
"Tragic Sideshow"
"What did they dy for ?" (in dat geval zou de chauffeur ook gesneuveld zijn)
"Spoiled by War"

Je zou ook hier de gewonde chauffeur laten verplegen door een US Medic.
Enkele GI's erbij die de Opel onderzoeken (eventueel met Frans verzet ook).
ik zeg nog maar iets :
"Cheers..."
"Zum Wohl is Far Away"
"Tragic Sideshow"
"War is never a Party"



Happy Modeling :D
 
Wow da ziet er goed uit he en veel om bij te leren dus oogjes open houden en snaveltjes dicht en kijken dat het een lust is
Marc
 
Hier is het afwachten op verder afwerking want ik kan mijn vinger er niet op leggen maar voor mij klopt het voorlopig niet .
Vrij brutaal met mijn weinig ervaring maar ik zie de logica in setting niet met zo'n diepe duik klopt de inhoud wagen niet meer maar kan volledig mis zijn natuurlijk.
Ik bekijk diorama's zoals films en ervaar het ook zo meestal als ik een groot diorama zie. Maar afgewerkt zal ik mijn commentaar misschien moeten inslikken dus is het volledig en alleen mijn gedacht grt.
 
Guy, ik vrees dat ik eens spelbreker ga spelen want zoals je de auto nu opgesteld hebt, zegt het mij niets.

De auto werd beschoten van links voor en, uit eerdere posts weten we dat hij de neiging heeft om rechts voor wat weg te zakken door zijn vering.
Ik snap dat het de bedoeling is dat de toeschouwer een goed zicht krijgt in de auto en dat is natuurlijk iets dat je zeker moet accentueren.
Verder plaats je een stuk kasseiweg boven aan je dio en juist naast de weg ligt er al een diepe put, bijna een ravijn. Lijkt onwaarschijnlijk dat een kasseiweg zomaar op de rand van een diepte ligt. Er zou minstens een stuk verharde aarde moeten naast liggen, de zogenaamde gelijkgrondse berm.

Mijn voorstel: draai de auto eens met de neus naar rechts waarbij hij met zijn rechter voorwiel van de weg hangt.
Op die manier blijf je inzicht in je voertuig houden en kan je een schutter in de rechter bovenhoek plaatsen hetgeen de kogelbanen zou benadrukken. De chauffeur kan nog altijd dood of gewond naast het voertuig liggen en verder kan je het geheel aankleden zoals je wilt.

Dit is natuurlijk mijn visie op wat ik nu zie en het is en blijft natuurlijk jouw dio maar ik wou het toch even meegeven.
Ik zou zeggen, probeer het eens uit en post er een foto van, kan even goed zijn dat mijn idee op niets trekt.
 
Ziet er goed uit! En hoe doe jij dat toch, al die coole titels verzinnen? Ik heb altijd moeite om überhaupt iets te bedenken :/ :D
 
Als de wagen naar voor nijgt (snuit bergaf) moet dan de voordeur niet helemaal openstaan ? Ik wil niet moeien hoor.Grtz.Staf.En bedankt dat je de weg naar mij hebt genoemd.:D
 
Wow ik wil hier voor de verandering ook eens een compliment geven voor de mannen die opbouwende kritiek geven. Hoe hoger het niveau van het topic, des te lastiger het is om kritiek te geven maar dat wordt hier met verve gedaan. Zeker omdat Guy nog alle kanten op kan met dit diorama, kan hij die punten die relevant blijken te zijn nog zonder moeite implementeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan