Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Pascal.

Nog wat verder gedaan aan het kereltje dat nu bijna afgebouwd is.

attachment.jpg

Ik denk dat ik tegen het eind van deze week kan beginnen met het schilderen van de figuren.
 
Weerom een mooie toevoeging dit figuurtje, knappe setting ook op deze manier,ik meen te weten waarom hij lacht...

Kijk al uit naar de schilderwerken.
 
mooie houdingen en dat beloofd grt.
 
Deze 4 toneel spelers zien er top uit,ben benieuwd naar de eerste verflaagjes en we blijven vol interesse volgen😉
 
De figuren kregen na hun ontvettend/ontstoffend bad een eerste basislaag met pistoolgeschilderde enamelverf. Dit laat ik 24 uur drogen en dan komt er nog een tweede, dun laagje penseelgeschilderd humbrol enamel overheen. De gezichten/handen volgen morgen, deze krijgen net als de schoenen dan ook een enamel basislaag vanwaar ik verder kan gaan met olieverf.

attachment.jpg

Groeten !
 
En weer wat verder geluchtpistoold ende gepenseeld.

attachment.jpg

Morgen olieverf !
 
Welke kleuren gebruik je hier Guy ?
Dat zie je zo goed komen vandaar mijn bewondering daar ik zelf nog lang zo ver niet ben grt.
 
Pascal, ik begin steeds eerst met een of twee laagjes Humbrol enamelverf. Nadien ga ik verder met olieverf. Deze enamellaagjes zijn eigenlijk niets meer dan gekleurde primer, tenminste zo gebruik ik ze. Ik zal straks de nummers van de potjes opschrijven en meedelen in de volgende update.
 
Ah paratroopers, juist nog eens de serie "Band of Brothers" bekeken. Ben benieuwd naar het schilderwerk.

Grzt Bart.
 
De eerste laagjes olieverf werden op de hoofdjes aangebracht en nu is het wachten tot vrijdag alvorens hiermee verder te kunnen. Morgen ga ik een start maken met de kledij eerste fase.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Guy knap en wat me bij deze figuren opvalt is dat ze niet blinken het is net of ze hebben echte stof aan is wel knap zo
Marc
 
Marc, dat is zo dankzij de Humbrol mat enamelverf, die is werkelijk toppie voor een optimaal mateffect.

De kopjes na een nachtje drogen, deze zijn reeds mooi mat aan het indrogen, dus morgen kan ik hiermee gewoon verder.

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten !
 
Ja en dan werd het stil hier (knap) grt.
 
Voor de gedode Duitser deed ik een beroep op Erwin, hij gaf me een duidelijke uitleg met betrekking tot de gelaatskleuren afgestemd op het tijdsverloop van de situatie die ik hier uitbeeld. Dus ook hier nog even dikke merci !

attachment.jpg
 
zeer knappe werken, maar we zijn niet anders gewend van jouw hand
 
Ja, zelfs daar hou je rekening mee super grt.
 
Jordic en Pascal, het is een hele tijd geleden dat ik nog 'ns een 1:35 figuur onder handen nam en deze groep is een goede training om er weer wat in te komen.
Het zal ook nodig zijn want er staan nog een locomotief en een aantal spoorwagens te wachten die eveneens bevolkt gaan worden.
De zittende figuren hun hoofdjes en handen zijn nu zo goed als klaar en straks volgen de hoofden en handen van de staande figuren. Ik ben vastbesloten om dit diorama nu door te zetten tot de finish omdat er ook nog een Pershing en een Patton in de wachtrij staan. Het bruist van de inspiratie en ik wil de komende tijd vanalles doen rond dioramabouw.

attachment.jpg

De zittende figuren krijgen hun helmen nog op wanneer ze helemaal afgewerkt zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan