Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog wat spoorgerelateerde foto's gevonden (voor degenen die aanstoot zouden nemen aan de eerste twee foto's, volgens mij zijn het gewoon Duitse soldaten die aan het werk zijn...) De door jou, GUnit, genoemde foto heb ik van dichterbij gefotografeerd.

Aan iedereen: gelieve deze foto's niet buiten de kaders van dit forum te brengen.

29628853710_acfa91c516_b.jpg

29923083715_9cc0e23c0f_b.jpg

29628852940_f1c5096716_b.jpg
 
Prachtige foto's uit een eigen collectie Roy, een militariaverzamelaar dan ?
 
Ik koop soms iets als ik het interessant of uniek vind. Hopelijk heb je er iets aan...
 
Dat is wel een speciale flakplatform wagen.
Lijkt trouwens ergens aan de kust te staan, waarschijnlijk oefengebied voor doelschieten op door vliegtuigen getrokken doelen.
 
Of het voor een oefening is weet ik niet. Maar je kan wel goed de verdeelkast van het vuurleidingssysteem zien.
On topic: mooie wagon. Ik zag trouwens dat Miniart losse rails op 1:35 verkoopt. Indien die goed is, scheelt dat een hoop scratchwerk.

Peter
 
interessant allemaal grt Pascal
 
Zeer interessante info en foto's :)


Hmmm Trein, Panther, Flak,...
;)
 
Beyond, hoe meer foto's hoe liever, dat leest lichter.

Pascal, eigenlijk gaat het om meer dan enkel modelbouw, we worden hier ook wijzer.

Peter, ik wist niet dat Miniart rails in het aanbod heeft, super dat je dit hier vermeldt, dit zou me wel eens kopbrekens kunnen besparen !

Roy, zeker, zo'n foto's zijn een extraatje voor de mensen die dit draadje bezoeken, en ik haal er bruikbare gegevens uit, waarvoor nogmaals dank.


Een kleine update.

De draaistellen worden momenteel bijeengelijmd, hier een foto van de werken halfweg...her en der nog eens met het schuurpapiertje passeren zo te zien, ik hou niet van die flashrandjes op sommige onderdelen.

5_zpsv13dnxfq.jpg

Groeten van Gunit.
 
mooi, en wat die meegegoten hendels betreft, voor zover ik je werk al gezien hebben zal je daar al wel een oplossing voor hebben :p
 
Die moet ik inderdaad nog eens bekijken, misschien laat ik ze zo als het de referenties benadert, voor één tiende van een millimeter ga ik die operatie alvast skippen.
 
Mooi draaistel en het ziet er realistisch uit.
Wat die MiniArt-rails betreft, ik heb alleen de reclamefote van de doos op Armorama gezien, dus ik geef geen garantie voor de pasvorm en uiterijk.

Peter
 
Even bladeren in de MiniArt 2016 leveren enkele leuke verrassingen (en ja, mijn wishlist is terug iets langer :8 ), maar deze kunnen je aanbelangen ;)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik volg deze discussie ook. Wat het stootblok en rails betreft op foto ziet het er goed uit, echter, in werkelijkheid, Bij gebruik van het stootblok, remt het blok op de rails. Zo van eerst gaat de plank kapot, De trein verbuigt en verbind zich met het stootblok. Als laatste om de trein niet te doen krullen in verticale richting, schuift het stootblok ook over de rails naar achter, daarbij gebruik maken om van iets als 200 ton aan energie op te vangen. De roest en de bouten hebben ook een remmende werking. Als je de opstelling van miniart bekijkt, zal je zien dat de achterste poot al op het uiteinde van de rails staat, dus bij de eerste beweging, gaat deze rem al van de rails af, waardoor er geen verkreukelen is. Gezien de tijd lijkt het mij logischer, dat deze gebruikt wordt om de rail te verlengen, en niet een trein te stoppen. Op een rangeerterrein zou ik iets van 2 meter remweg extra geven, zoiets als 4 bielzen naar voren, als er gerangeerd wordt met een snelheid van 5 km/h. Op een laadspoor waar tijd gebonden is, toch 6 bielzen naar voren, want willen we dat de trein kapot is of als eerste het stootblok kapot. Op een uitrijspoor naast de hoofdbaan, waarvan ik denk met terug trekkende Duitsers, materieel uit het Oosten naar het westen en retour. Zijn er op de wagens, die in dit Item gebouwd worden, de Bumpers, veren, jukken, Die in eerste instantie, goed in kleur gebracht worden, maar wel degelijk de, rij en rem krachten op vangen. Het gewicht van 1 zo"n deel. Wat veel verder terug naar bovenkomt is een omhuizing, een cilinder en een veer. toch al snel 2 ton.

Even rekenen als de sabre gebouw wordt, is aan de voor en achter kant al iets van 4 ton extra gewicht, om de trein in het spoor te houden, en in de bocht te remmen en te sturen.

Dat was even offtopic, De Lok of loc, in
 
Ik ga nog even verder offtopic. De afgelopen tijd heb ik een aantal reacties van Aris gelezen waarbij hij dingen uitlegde. Ik vond ze wat moeilijk te begrijpen en dat komt doordat Aris heel erg samenvattend schrijft. Waar anderen een pagina nodig hebben, daar schrijft Aris de tekst in 3 zinnen.

Aris heeft een heleboel technische kennis, met name over spoorgerelateerde aangelegenheden. Voor wie zich ertoe zet, kan die kennis zeer nuttig zijn. In mijn Formule 1-topic heeft Aris technische details uiteengezet in een bericht dat ik 5x moest lezen voordat ik begreep wat hij bedoelde. En toen viel het kwartje, niet alleen doordat ik wist wat hij bedoelde maar ook door de vergaarde extra kennis die hij me bijbracht. Het is dus zeker de moeite waard om de soms misschien wat lastig te doorgronden posts van Aris goed te bestuderen en de daarin opgeschreven kennis tot je te nemen.
 

De koppeling en bumpers, de buitenste zijn de bumpers, , naar het midden 2 slangen, 1 om de remtanks van de gehele trein te vullen, 1 om de rembeweging in werking te zetten, want een lok van 60 ton, krijgt een trein van 200 ton en daarop 40 x 35 ton echt niet stil. op de foto in het midden de echte koppeling, een trekoog/sleuf, een midden gewricht met linkse en rechtse draad en weer een trekoog.

Bestemd bumper van de lok, aan de bumper van wagon te bevestigen, en daarna aan te draaien zodat die niet los kan springen.
Nu omdat, er haast is, ook toen al, reed de Lok met enige kracht remmend tegen de voorste wagon aan, waardoor de veer elementen indrukten, en de rangeerde het trekoog over de haak van de volgende legde. Dus mechanisch gekoppeld, daarna, de Lok is de voeding, de 2 slangen, Lucht en bediening koppelde..

Wat op de foto te zien is, de rij-loc met koppeling en slangen, zijn vast en niet verbonden aam de loc. Op de eerste wagon, is een zelfde set aanwezig, en die hangt in de onderste verbinding, houdt niet lang legt ergens op de grond. Bij de laatste wagon, is deze wel netjes, voor het geval andersom. Bij koppelen zal de rangeerder als eerste doen, de haak eraf gooien en die van de lok vast maken. Deze toestand zal altijd slepend zijn. De beugels onder de bumpers, zijn bestemd om tijdens deze werkzaamheden, een opstap te geven voor de rangeerder, zodat die niet beklemd raakt.

Dat is ook de reden van het trappetje, koppelen, slangen en weg, over de neus heen naar beneden, en op de grond. Trein afwachten en de volgend lok aan de trein koppelen.

Verder inhaken op de foto's , het is geen slavenarbeid en de kans om net de linker of rechterslang verkeerd aan te brengen, heeft als gevolg dat 350 ton die de trein moeten stoppen leeg is, of de aansturing er niet is.

Hoop iets geschreven wat je nog niet wist.

Ruk een een zak chips open en een schaal nootjes, groeten Uit het Dortse en hier hebben we Jupiler
 
Als gepensioneerd rangeerder bij de nmbs ben ik moreel verplicht om dit topic van dichtbij te volgen hé... :D :D :laugh: :laugh: ;)
 
enkele dagen niet kunnen kijken in dit topic en BAM meteen 4 pagina's aan leesvoer en foto's :D

Dat spoor platform was dat iets wat enkel door Duitsers werd gebruikt of is dat zo een universeel wagon type dat je bv ook door de US in gebruik zag? Als ik dat zo lees zal dat een vrij groot dio worden, ik kan al niet wachten om te zien wat het resultaat zal zijn eens het af is.

Bij deze foto gaf je aan dat de loop niet bevestigd is, ik denk dat dat komt omdat de koepel niet helemaal op de romp van de tank staat. Aan de linker onderkant van de koepel kan je mooi het gebouw op de achtergrond zien tussen de koepel en de romp door. Het lijkt er zelfs op dat de rechterkant van de tank geraakt/opgeblazen is

100_zps9hcjlk9y.jpg
 
Ik volg Burglar hierin min of meer, ook omdat de voorste horizontale lijn van de romp van de tank (tussen de twee sprockets in) niet evenwijdig loopt aan die van de halfcilindervormige constructie tussen loop en koepel (weet de term niet). Maar ik denk dat de koepel zelf er wel degelijk recht op zit; vergelijk de situatie van de tank op de wagon achter in beeld. Daar is de loop plus halfcilindrische constructie verwijderd.
 
tja,volgens mij is de foto getrokken van op de grond,dus zou het scharnierend stuk waar het kanon door gaat evenwijdig moeten zijn met de ramen van het gebouw?.....................................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan