Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allrighty then mate... kunstlicht kan inderdaad ongewenste effecten geven 8)
ik laat je in rust voor de laatste etappe ;)
 
Mooi en indrukwekkende werkje G als je naar het dio kijkt krijg je onmiddellijk het gevoel dat de Aktie daarnet is afgelopen ,e voelt de spanning die een vuurgevecht met zich mee brengt..😉
Super geslaagd kijk uit naar de eind foto's neem je tijd en veras ons,zoals je altijd doet...
 
Prachtwerk Guy maar ik zou ook opteren om de chauffeur dichter bij het voertuig te leggen.
Misschien die zittende para dan tegen dat paaltje laten leunen?, anders zit ie nogal dicht tegen dat lijk.
 
Knap Guy .
Met de liggende Duitser is het uitkijken of je er niet over gaat maar dat zien we pas als het helemaal af is en een spoor van zijn ellende zien.
(Mijn opmerkingen zijn steeds mijn persoonlijke kijk want heb zelf niet de ervaring om zo'n een werk af te leveren.)
En ben fan he' :D:) grt.
 
Tot nu toe fantastisch werk , maar dat zijn we stilaan gewend van u he
Ik wacht nu op de betere beelden om het volledig tot mij te laten komen , maar ik denk dat het wel goed komt ;)
 
Ik vind de soldaat die naar op de laatste foto aan de linkerzijde staat en die kennelijk wacht houdt, erg goed gepositioneerd. Dit geeft heel sterk het effect dat zich meer afspeelt dan binnen de beperkte kaders van het diorama wordt getoond.

De gewassen zien er fantastisch uit, hoewel ze misschien iets verscheiden zijn. Wellicht iets te divers, dus. Maar dit weet ik allesbehalve zeker, het is maar een (lichte) indruk. Plastisch omschreven: het lijkt een beetje een jungle, met zeer gevarieerd aanbod aan planten, terwijl in mijn herinnering (die fout kan zijn) vaak varens bij elkaar zitten, of een heel veld met brandnetels, of een heel veld met bloemen, of een rij bramenstruiken etc.

Maar dat dit me nu stoort.. nee! Het ziet er gewoon prachtig uit, maar dan met die zeer lichte kanttekening. Die ook nog eens fout kan zijn.

Ik zie uit naar de afronding!
 
Man man, das alweer eyecandy he. Ik volg de heren betreffende de plaatsing van ons dood soldaatje. Ik kijk al uit naar het eindresultaat!
 
Peter, die laatste etappe heeft wat vertraging opgelopen, de online shop waar ik m'n lasercut bladeren heb besteld, werd gehackt dus ik moet nog even geduld oefenen voor ik die kan toevoegen. Ondertussen werk ik wel verder aan de gedode chauffeur.

Danny, ik denk dat de grote verassing er wel af is na al die updates, maar niettemin zal ik mijn best doen !

Erwin, ik heb de ideale plek gevonden voor de chauffeur, bij de deur. De zittende para zal ik niet verplaatsen omdat dit niet nodig lijkt.

Pascal, ik ga van de liggende Duitser zeker geen horrorverhaal maken, geen grote plassen bloed oid.

Marc, dat zijn weer mooie woorden he ! Bedankt !
 
Swaken, dank u !

Wouter, ik heb daar zeker oren naar. Bij de deur is beter, anders had ik een bloedspoor moeten maken en dat gaat erg afleiden van de scene.

Roy, ik heb inderdaad getracht om het diorama open te trekken tot buiten de base. Tja de vegetatie op het talud, je ziet absoluut eerder een enorme vlek met varens, of een massa rabarberplanten bij mekaar zonder al te veel andere gewassen. Toch gebeurt het dat er her en der wat dooreen groeit. Ik wilde ook niet in saaiheid vervallen door slechts één soort gewas te gebruiken, en zelf had ik het minder uitdagend gevonden vrees ik. Bedankt voor het compliment.
 
Ik begrijp je reactie wat betreft dat bloed maar je mag het toch niet vergeten toe te voegen te meer daar hij pas gesneuveld is en het bloed derhalve nog "vers en lopend" is.
Als hij in het hoofd geraakt werd zal er zeker een rood bloedspoor of vlek moeten zijn aan het hoofd. Werd hij geraakt in de longen zal er waarschijnlijk rood bloed uit zijn mond komen.
Hoe korter na de dood hoe roder het bloed tenzij het uit de lever komt, dan ziet het donker.
Als het bloed er al enkele uren tot een halve dag ligt dan begint het al aardig zwart te worden en op te drogen in de ondergrond.

Gezien het feit dat hij uit de wagen ligt heeft hij waarschijnlijk, gewond zijnde, nog getracht te ontsnappen en zal hij dus niet door het hoofd geschoten zijn. Zijn houding op de grond doet mij vermoeden dat hij inderdaad de eerste aanval overleeft heeft maar bij het tweede salvo dodelijk geraakt zal zijn, vermoedelijk in de borst. In dit scenario zal je niet veel bloed moeten toevoegen maar er moeten wel sporen van zijn op het uniform of in de ondergrond.
 
Erwin, bedankt voor het delen van je expertise man, dit apprecieer ik zeer. Ik zal zeker je reply ter harte nemen. Er zal bloed aan te pas komen maar omdat hij bij de auto ligt, zal het geen theatraal ogend spoor worden, dat bedoelde ik eigenlijk.
 
Dit avontuur is tot een einde gekomen.

attachment.jpg

Meer foto's weldra bij Afgewerkt.
 
Guy ik vind het een geweldig dioramaatje, dat erin slaagt de kijker vragen te bezorgen - van 'wat staat er op dat bordje' tot 'wat is er gebeurd' en 'is het gevaar eigenlijk wel geweken'. Voor mij daarnaast 'wat is de relatie tussen het slachtoffer en de soldaat die rechts achter in de hoek zit' en 'wat bevindt zich op de voorgrond, in de greppel' et cetera. Met al dit realisme, zet het aan tot fantasie en dat is een grote kracht. Alleen jij weet de antwoorden (wellicht :) )..

Ik zie uit naar de eindfoto's en hoop dit model eens in het echt te mogen bekijken.
 
Is weer een mooi project geworden
 
Wat een heerlijk diorama om naar te kijken , het verhaal is echter veel minder , maar dat waren dingen de gebeurde en nog steeds
Proficiat
 
Hey,

Weeral jawade...:)
Guy jongen dat ziet er verdomd knap uit, je kunt de actie nog aflezen van het diorama waarbij de para's eerst even uitblazen van gevecht dat er zojuist is geweest, knap weergegeven man...;) :)
 
Guy, een pracht van een model geworden.
 
Prachtig Guy, prachtig.

Als ik toch nog een laatste opmerking mag maken dan vind ik dat het uniform van de dode Duitser wat te "proper" lijkt.
Mogelijk ligt het aan de belichting bij het nemen van de foto maar zoals ik het nu zie lijkt zijn uniform wat te egaal van kleur. Het steekt werkelijk af t.o.v. de prachtig geschilderde para's.
 
gonsken zwaait met een bord "10"
voor mij die al lang niet aan zoiets meer gedaan heb ... amazing story
zal een dezer dagen wel weer bij eerste pagina moeten beginnen lezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan