Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Peter, dat is leuk om van jou te vernemen. De finale aankleding is inderdaad wel de climax voor de maker, daar zal jij ook alles wel van weten.

Roy, dit wordt geen prijzenpakker hoor, want dan zou ik me allereerst moeten inschrijven en ik denk niet dat dit gaat gebeuren. We zien wel.

Danny, een dioramascene is naar mijn mening grotendeels geslaagd als je de dialoog tussen de verschillende figuren voor de geest kan halen.

Marc, ik heb er nog eentje die iets duidelijker is.

attachment.jpg
 
Hier doen we het toch voor niet, een resultaat om van te genieten en de interactie is zeker goed gebracht grt.
 
Een diepe buiging van respect , voor het mooi's dat je hier laat zien Guy !
 
ziet er doed uit ! twee teasers al.... tis al bijna een trailer zo :D

laten we het tromgeroffel maar inzetten nu...................................................................................................................
 
ziet er doed uit ! twee teasers al.... tis al bijna een trailer zo :D

laten we het tromgeroffel maar inzetten nu...................................................................................................................

Euh Peter, mogen daar dan bagpipes bij ? :D
 
OMG...!! Tja G kan niets anders toevoegen dan de bewondering die ik al had voor je werk en dat je telkens erin slaagt om dat niveau scherp te stellen..!!
Zo levendig gebracht...!
Grtz yves,
 
Yves, daarvan ga ik toch blozen hoor !

Peter, geweldige performance, ik heb deze kerels al eens eerder ergens bezig gezien.

Deze Black Watch Royal Mile is ook indrukwekkend, in meerdere opzichten vind ik.
https://www.youtube.com/watch?v=P2gDkcpYnMc

Soit, ik heb zonet nog een kleine driehonderd herfstige eikenbladeren besteld die over het diorama heen zullen waaien en hopelijk compositorisch verantwoord hun plekje zullen vinden. Er werden nog enkele struikjes toegevoegd deze namiddag en ik ben een wijzerbord St-Mère-Eglise 3.2 km aan het maken. Dit komt met de achterzijde richting toeschouwer te staan met de bedoeling dat de toeschouwer zal willen weten wat erop staat en het diorama misschien vanuit een andere hoek zal bekijken. Niet alles is immers te zien vanuit slechts één kijkrichting (al zullen jullie ondertussen al een stevige overdosis van dit project hebben). Ook heb ik nog een paar extra parachutistenfiguren bijgekocht om te zien of deze de compositie nog kunnen versterken (ik weet niet of deze wel gebruikt zullen worden). Vast staat wel dat ik op één of andere manier de vegetatie tegen het talud nog wat wil breken. Eerder probeerde ik dit al met een oude dikke tak maar die was te opzichtig. Tja, nu vlak voor de eindstreep begint het autistische mierenneuken waarin ik, zelf eerlijk toegegeven, een kei ben (en wat ik mezelf best kwalijk neem want leuk is het niet).

Maarrrrrrr ik beloof één ding : enkel nog eindfoto's, geen geplaag meer of uitgerokken updates.:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
pfffft, flauw hoor, geen tussentijdse update...Ik wil gvd van elk van die driehonderd eikenblaadjes die je gaat neerleggen een aparte voor en na foto :P
 
ik ook Guy, alsmede een review per blaadje graag....

enne... die parades van The Black Watch.... ik kan er niet genoeg van krijgen... het gevoel dat daar bij krijg....wauw !!
 
Mooie teasers, naar welk een re-enactment ben je onlangs geweest?
 
ik ook Guy, alsmede een review per blaadje graag....

enne... die parades van The Black Watch.... ik kan er niet genoeg van krijgen... het gevoel dat daar bij krijg....wauw !!

Heerlijk is dat toch he Peter ? Ik wist dat je d'er stijve nekhaartjes van zou krijgen, de meesten trouwens.

Laatst nam ik m'n vrouw en de dochters mee naar een bagpipes and drums meeting en in eerste instantie vonden ze't gewoon leuk om te doen.

Tot de show begon (compleet met levensgrote canvas Edinburgh Castle met poort waar de jongens doorheen kwamen ! En toen kregen ze kippenvel !!!
 
Silenoz, ik moet je teleurstellen, maar 't is wel een mooi compliment.
 
Schitterend diorama dat je gebouwd heb!
 
Bedankt voor de comments en de linken naar leuke muzikale performances !

Ik ben er nu bijna jongens, alle figuren behalve de gedode soldaat hebben nu hun definitieve plaats op het diorama gekregen nadat ze voorzien waren van een gespoten mistje Dullcote van Testors (daar ben ik zeer tevreden van, de kleren zijn mooi van glans ontdaan zonder dat daarbij de kleuren dof werden).
Over de wilde rabarberbladeren heb ik verschillende struikjes gedrapeerd, met een licht bladerdak. Dit zorgt voor veel licht en schaduw eronder, wat het groen gecompliceerder doet lijken. Makkelijk en meer effect.

Er worden nog herfstblaadjes verwacht (eiken, want die blijven héél lang aanwezig in het landschap door het looizuur dat erin zit).

Vooropgesteld dat ik m'n bestelling binnen heb tegen het weekend, is het diorama nu snel klaar.
Ik wil jullie deze foto niet onthouden, nu hebben jullie toch al een indruk van hoe het eruit ziet.

attachment.jpg

Tot snel !
 
Prachtig kunstwerk Guy CRfk0r.gif

Ik moet eigenlijk wachten op het de eindfoto's, maar wil toch 2 puntjes aanhalen 7PV5ZR.gif
De plek waar het slachtoffer ligt vind ik wat vreemd, het lijkt een beetje dat de para's het lijk bewaken... Vlak bij de open deur lijkt me meer geschikt ?
De begroeing komt mij eentonig van kleur over, maar dat ligt misschien aan de foto of belichting ?
 
Hoi Peter, het slachtoffer heb ik nog niet verlijmd dus ik kan er nog mee schuiven, zelf ben ik er nog niet uit waar het ideaal ligt, maar bij de deur ligt ie ook lekker. De begroeiïng heeft veel tonaliteiten maar door het kunstlicht ging er schijnbaar veel van verloren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan