Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die vegetatie is schitterend gedaan Guy
Dit word smullen en als ik dan toch mag muggesiften vind ik de auto te haaks staan op de weg maar dat is puur persoonlijk want dit is prachtwerk.
grt.
 
Danny, ik laat je niet wachten.

Pascal, hij komt ongeveer zo te staan, maar wanneer alle figuren erop staan, komt dit helemaal goed.

Vandaag dit kereltje opnieuw op de werktafel getild...de kleren zijn bijna klaar, nu nog de uitrustingsstukken.

attachment.jpg
 
Dank jullie heren !

Dit is de volgende, nog een zittende parachutist, nu eentje met Garand.

attachment.jpg
 
Weer eentje z'n kleren aangenaaid...

attachment.jpg
 
Schijnbaar heb ik een paar naadjes op de boots niet tijdig opgemerkt, dit zal ik nakijken.
Bedankt Danny.
 
Dank ulle wel ! En naast de naadjes die niet op de boots hoorden te zitten, heb ik gisteren ontdekt dat ik er met de kleurtoon van de kleren nét naast zat. Iets te veel blauw en wit in m'n verfmengsel, waardoor het bruin er net iets te schraal uit kwam. En zoiets gebeurt wanneer je niet over hetzelfde zonlicht beschikt, een half uurtje kan al verschil maken !

Maar niet getreurd, het is rechtgezet en nu kan ik weer verder.

attachment.jpg
 
Het is bijna vanzelf dat een kunstenaar 'moppert' over zijn eigen werk,
maar ik vind de kleuren heel goed getroffen !
Misschien afwijkend van het echte spul, maar voor mij ziet het er overtuigend uit.

carry on Guy :D
 
Dank je Peter ! Kleur is een erg veranderlijk en subtiel gebeuren, het heeft menig kunstenaar gek gemaakt, dus mensen van ons kaliber doet het af en toe regelrecht de haren ten berge rijzen. :D
Maar in dit geval was het vrij eenvoudig opgelost, iets minder schrale kleurtonen wat overschilderen met de juiste en klaar om te laten drogen.
Op dit ogenblik heb ik alle vijf de para's te drogen staan voor het schilderen van de uitrusting.
 
Guy, dat kleurverschil in de kleding is iets waar velen zich zorgen over maken maar als je naar foto's kijkt uit die periode, zelfs deze in zwart wit, zie je zo wie zo verschil in de uitrustingsstukken.
In feite is het zelfs bijna een uitzondering als je twee identieke kleuren tegenkomt.
Ik heb al foto's gezien van kersverse troepen op parade en ook daar zat al verschil tussen de dan nog nieuwe uniformen.
Zou er mij dus geen zorgen over maken en zij die zeggen dat alle uniformen gelijk waren, wel, die zijn zelf verkeerd.
 
Dat is helemaal correct Erwin, er zitten zeker kleurverschillen in één en hetzelfde uitvoering. Maar ik hou ervan om de verf te domineren door het mengproces onder de knie te hebben, een beetje 'n afwijking. Nu de figuren bij mekaar staan te drogen is het inderdaad leuk om te subtiele tonale verschillen te kunnen ontwaren en zal het zelfs een meerwaarde zijn op het diorama.
 
Luitjes, het inkleuren van de tassen, zakken, riemen etc. werd gestart.

Een paar in-progress fotootjes.

Deze twee werden genomen onder artificieel licht, vandaar de andere kleurtoon vergeleken met de laatste foto die werd genomen met daglicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Thanks for the lookies. :D
 
Laatst bewerkt:
Steeds weer genieten Guy grt.
 
Ik heb deze een tijdje niet gevolgd, opziend tegen het aantal pagina's van dit topic, maar heb zojuist de laatste 5 pagina's gekeken en moet zeggen dat het er weer fabuleus uitziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan