Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi jongens, wat hier nu gebeurt is wat een forum maakt tot wat het is, in dit geval is dit de ENORME BEREIDHEID om mekaar net dat trapje hoger te tillen, waarvoor opnieuw mijn dank. Roy snijdt bepaald regelmatig een delicate cake aan en dit zou eigenlijk helemaal niet delicaat mogen zijn, want kritiek geven betekent niet iemand de loef afsteken maar integendeel trachten iemand vooruit te helpen. Vandaar dat ik elke op- of aanmerking in ogenschouw neem en zie wat ik er zelf mee aankan. Dit kan betekenen dat ik een bepaald advies niet durf uitvoeren omdat dit meer kwaad dan goed zou kunnen doen, sommige herstellingen heb ik in het verleden belabberd uitgevoerd. Spijt was dan het volgende, en was ik er maar afgebleven dacht ik dan. Vanzelfsprekend heeft dit niets te maken met het in de wind slaan van advies. Soms, en dat geef ik heel eerlijk toe, lijk ik een keikop en blijf ik bij bepaalde overtuigingen als mijn opgeslagen referenties aan mezelf bewijzen dat het ook zus of zo kan. Zo ook in het geval van de positie van het hoofd, al heb ik getracht hier een extra logische twist aan te geven door bijvoorbeeld de helm toe te voegen zoals getoond in de duidelijke referentiefoto. Wat ik wil zeggen is dat wanneer er opbouwende kritiek wordt gegeven, er alsnog extra alarmbellen afgaan die aanzetten tot double of triple checken van de informatiebronnen. En dat is een goede zaak.
Ik wil ook van deze gelegenheid gebruik maken om spitsroede te lopen, want zelf durf ik soms niet zeggen wat ik vind omdat ik in het verleden op zere tenen gestaan heb met het kenbaar maken van mijn standpunten. Dat leidde dan tot het onsportief en ongegrond natrappen waarbij ik me dan weer niet goed voelde, want ik ben graag 'graag gezien'. Vandaag wil ik hier een bladzijde omslaan en stellen dat ik openhartig zal meedelen welke kijk ik heb op de zaken die besproken worden. Ik zeg er in één adem bij dat ik de modelbouwers hier een warm hart toedraag en het beste voor heb met mijn commentaar. Roy heeft gelijk als hij stelt dat het niet mag ophouden bij ooh en aah en amen, want dat leidt behalve spreekwoordelijke gezelligheid bij het haardvuur, tot niets.

Wouter, ik heb inderdaad erg weinig foto's ontdekt van Panzerjäger die hun helm dragen. Aan de andere kant is dit raar want ik denk dat het geluid van een helm tegen het interieur van een tank, rijdende artillerie etc. minder stoort dan het geluid en de pijn van een schedel die half wordt opengespleten wanneer die onzacht in aanraking komt met het interieur ? Maar inderdaad, die jongens droegen steevast hun petje, de deugnieten ! Toevallig heb ik er nog een paar liggen hier en kan ik zien of ik er eentje kan implementeren op welke wijze dan ook. Bedankt voor je insteek opnieuw.

Leysend, ook jij bedankt voor je reactie vriend.

Erwin, het komt uit je hart en dat apprecieer ik erg, blijf maar lekker grof doen als het tot betere resultaten leidt.
 
heeft het feit dat ze een helm hadden niks te maken met het feit dat de bemanning eigenlijk bij de infanterie ingedeeld was (toch bij de stug) in plaats van de panzerregimenten. Het feit dat ze hun helm niet te velde droegen kan ook te maken hebben met de kop-en keeltelefoon die gebruikelijk was in panzervoertuigen, en dat de combinatie microfoon/helm niet zo goed samenging, hoewel de helm meestal buitenaf werd meegevoerd...
 
StuG en andere panzerjäger bemanning waren bij mijn weten geen infanterie, maar vielen onder de artillerie (vandaar de rode piping op hun uniforms ipv het roze van de panzers). Ze werden wel bij bv infanterie regimenten ingedeeld (14e Kompanie was meestal de PanzerJäger Kp.)

Enneuh Guy, als ge ooit iets op mijn werk aan te merken hebt, aub hou u niet in en shoot gewoon. Ik kan begrijpen dat de manier waarop iets soms meegedeeld wordt voor controverse kan zorgen (heb je dan ook met anonieme internetcommunicatie) maar als het constructieve kritiek is kan ik er alvast mee om. We zijn hier tenslotte voor het plezier maar ook om bij te leren :)
 
mooie discussie waar ik veel respect voor heb en volledig achter sta en laat dit nu net de reden zijn dat ik mij op dit forum heb aangesloten grt.
 
>w Ik moet eerlijk zijn, en Roy volledig gelijk geven dat het "zonde" was/is dat ik mijn reactie niet direct te hebben gepost.
Het is echter niet zo evident om bij te houden waar/wanneer, bij wie wat wel kan/mag gepost worden soms.
Niet iedereen kan omgaan met goedbedoelde tips. (Jaja, GUnit kan dit wel, ik weet dit al langer dan vandaag ;) )
Ik tracht om zoveel mogelijk te reageren om de bouwers op het forum toch het gevoel te geven dat hun topic gelezen wordt (ik lees alles op dit forum, een keuze welke ik gemaakt heb toen ik als admin aan de slag ben gegaan), maar op de duur is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien...
Het is geen excuus voor het feit dat ik het hier heb nagelaten om direct te reageren, maar soms is het beter voor mezelf alles eens te laten bezinken eer ik antwoord, en dan gebeurd het weleens dat iemand anders mij voor is :laugh:
Dit gezegd zijnde, ik zal er in het vervolg beter op letten ;)
Hopend om anderen ook aan te zetten om meer te reageren :8 ;) ;)
 
even bijstaan bij het geschrevene ik vind het tof dat er wat reactie komt , nu is het te hopen dat er terug meer reacties komen niet afbrekend maar opbouwende kritiek want de laatste maanden was het hier toch maar stilletjes en niet alleen de hete dagen
Kritiek mag en moet en ok niet iedereen is er mee gediend zoals ikzelf kan er soms niet goed tegen en soms wel hangt er vanaf van mijn gemoedstoestand en dan moet het bij mij even afkoelen en dan kan ik er mee omgaan zolang het beleefd en gemeend blijft
Grt
Marc
 
>w Ik moet eerlijk zijn, en Roy volledig gelijk geven dat het "zonde" was/is dat ik mijn reactie niet direct te hebben gepost.

Voor mij ook een (als bedoeld eenmalige) offtopic reactie. Teruglezend, kan ik mijn eigen opmerking hierover als kritiek beschouwen. Voor de duidelijkheid, zo is 'ie niet bedoeld, maar als constatering. Hopelijk is het nuanceverschil duidelijk (ik zeg niet dat ik denk dat jij het als kritiek opvat trouwens, Xavier). Dus voor de duidelijkheid: ik vind het jammer dat op dit forum vaak vooral de weg van motivatie wordt gekozen en (te) vaak niet de weg van 'mentaal meebouwen'.

Het is echter niet zo evident om bij te houden waar/wanneer, bij wie wat wel kan/mag gepost worden soms.

Inderdaad, dat is de grote moeilijkheid. Wellicht nog eens kijken naar het idee dat ik een of twee jaar geleden heb geopperd, om in een template (sjabloon) voor eenieder die het topic start, een aantal dingen duidelijk te maken. Bijvoorbeeld dit:

1) Hoe zie je jezelf als bouwer (beginnend, gemiddeld of ervaren)?
2) Hoe zie je graag reacties op je topic (aanmoedigingen, opbouwende kritiek of beide)?
3) Hoeveel ben je bereid uit te geven aan aftermarket / extra materiaal voor dit topic (niets, of: een paar tientjes of: weet ik nog niet)?

Toen ik admin was van een urbexgerelateerd forum hier ten lande, hadden we het volgende probleem. Het forum is besloten en iedereen moest een introductiepost schrijven om toegelaten te kunnen worden. Vervolgens moeten de andere leden over die toelating stemmen. In een introductiepost moest minstens een aantal dingen worden opgenomen, die ik netjes op een rijtje had gezet. Maar mensen blijken niet altijd goed te kunnen of willen lezen en in bijna de helft van de gevallen ontbraken vier of vijf stuks informatie.

Toen kregen we het idee om een template te maken: bij het aanmaken van een introductiepost zet de forumsoftware automatisch als prefab-tekst de tien bedoelde vragen neer. Zelfs toen kreeg een enkeling het nog voor elkaar om die vragen handmatig te verwijderen, maar in 99% van de gevallen ging het goed. Zo zou dit, waarschijnlijk zonder teveel moeite, op dit forum ook kunnen bij elk gestart bouwtopic. Voordeel: iedereen die een tip heeft of die opbouwende kritiek wil geven in de loop van het topic en niet zeker weet of de bouwer dat graag wil, hoeft alleen maar even in de eerste post te kijken om het antwoord te vinden.

Niet iedereen kan omgaan met goedbedoelde tips.

Dat is helaas de werkelijkheid.

(ik lees alles op dit forum, een keuze welke ik gemaakt heb toen ik als admin aan de slag ben gegaan)

Daarvoor heb ik je al eens gecomplimenteerd en dat doe ik nu nogmaals. In mijn tijd als admin, deed ik precies hetzelfde. Dat forum (is nu helaas iets minder actief, maar) was toen ongeveer net zo druk als dit forum nu en ik moet zeggen dat het een heel werk is om alles te volgen en vaak ook even een reactie te geven of desnoods op de like-button te klikken. Hopelijk beseft iedereen hoezeer Xavier zich als admin inzet. Als ik me goed herinner, doen de meeste andere admins / mods het ook op die manier.

Excuses voor deze volledige offtopic post, maar ik vond dat die hier het beste nog geschreven kon worden. Als dit weer aanleiding geeft tot nadere opmerkingen, zou ik een admin of mod in overweging willen geven om deze post en die andere af te splitsen van dit topic, dan ga ik daar wel een visueel voorbeeld geven van wat ik bedoel. Dat maakt het altijd toch wat duidelijker.
 
Tijd om even afstand te nemen van de Duitse onfortuinlijken en even af te stemmen op de eerste Amerikaanse para's die ik zal gebruiken.
Het zijn er van Soga, mooi gedetailleerd maar met niettemin een beetje werk aan bij het afwerken van de spleten bij de armen na assemblage. Niks onoverkomelijks, maar niet naadloos dus...de helmen ga ik moeten aanpassen want de typerende chin cup straps ontbreken spijtig genoeg.

attachment.jpg

De hoofden zijn mooi gegoten en hebben de expressie die ik zocht.

Groeten.
 
Die gasten zien er goed uit! En een merk dat k nog niet kende.
 
Ook de eerste keer dat ik die naam hoor, maar de figuren zien er wel goed uit :)
 
Die houdingen zijn inderdaad ferm en de miserie druipt van die gezichten af grt.
 
De poses van de figuren van dit merk zijn zeker goed bestudeerd, het merk heeft tamelijk veel US para's maar ook interessante Duitse figuren in haar aanbod.

Vandaag ga ik de twee figuren een basislaag geven.
 
Heb ze ook eens opgezocht en inderdaad veel dynamische poses. Vind ik tof. Ik ben alleen niet zo erg onder de indruk van de meeste gezichten, ik vind ze nogal grof. Misschien omdat ik te verwend ben met o.a. Alpine :D
 
Xavier, ik heb een aantal hoofdjes liggen maar ik heb vooral US GI's kopjes nodig, dwz. met helm. Op de sites waar ik gekeken heb, zijn ze niet verkrijgbaar. Weet jij toevallig waar ik ze alsnog kan bestellen ?
 
Als ge er niet kunt aan geraken Guy, ik heb nog een setje Hornet GI hoofden met helm liggen. Dienen als vervangingshoofdjes voor Dragon figuurtjes die mijn uitgeschakelde Initial Tiger II in Normandië moeten ontdekken. Maar die scene staat al enkele jaren te wachten dus ik heb ze morgen niet nodig. Kan er eventueel dus wel een paar missen :)
 
Xavier, ik heb een aantal hoofdjes liggen maar ik heb vooral US GI's kopjes nodig, dwz. met helm. Op de sites waar ik gekeken heb, zijn ze niet verkrijgbaar. Weet jij toevallig waar ik ze alsnog kan bestellen ?

Ik kan het niet direct zeggen waar je er kan vinden, maar ik wil wel eens zien of ik hier nog iets liggen heb ;)
 
Sockelshop verkoopt ze ook, al vind ik ze tegenwoordig duurder en duurder worden...
 
Via volgende link Hornet & Wolf kan je op die site hun cataloog downloaden.
Alpine heeft ook iets in hun gamma.
The body miniatures hebben oa deze (Te vinden in Dersockelshop)
Warriors heeft er ook, maar ik vind er geen homepagina van :(
Sovereign2000 heeft ook iets tussen hun aanbod.
En ook het merk MK35 heeft wellicht iets interessants?

Hopelijk heb je hier iets aan, zal binnenkort eens kijken wat ik eventueel nog liggen heb ;)
Oh, misschien kan je René Duret even een pb sturen, ik heb ooit van hem zelf geboetseerde/afgegoten resin hoofdjes gekregen op 1/35, zonder helm, dus die zijn universeel bruikbaar (als hij er nog heeft liggen??)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan