Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

hehe, terug van weggeweest.....:)
Ik zijn blij dat ik u terug zie, allez, via het forum dan toch.....:))
Nu, je binnenvaller, al ik het zo maar zeggen, is me er wel eentje blijkbaar.
De loc, heb ik liggen, de platte wagon, heb ik liggen, de tank, heb ik ook ergens liggen, uiteraard op andere schaal, maar je verplicht me om te volgen....;):))
Sowieso zou ik je toch volgen omdat ik je werken uitermate kan appreciëren. ;)
Allez, smijt u maar volledig, en aan de anderen, schuif eens wat op dat ik ook wat zie :))
 
Welkom terug Guy,
laat ons maar terug genieten van je werkjes.
 
Hey Guy, welkom terug makker !

We zullen terug kunnen genieten van je modellen :)
 
Filip, Jelle, Swaken, Xavier, Danny, het doet plezier me zo welkom te voelen.

De komende dagen ga ik jullie werken bekijken zodat ik weet wie zich met wat bezighoudt.

Groeten !
 
Beste Guy , we kennen elkaar nu niet zo goed maar aan de reactie te zien moet het wel de moeite zijn om uw topics te volgen wat ik bij deze zeker ga doen
En bij deze ook welgekomen
Grt
Marc
 
Welkom terug, was deze al aan het volgen ;-)

Mooi werk wat je hierin reeds gestoken hebt, en benieuwd naar het vervolg...
 
Dank jullie wel heren !

Misschien toch wel de moeite van het in de groep gooien dit...

De Trumpeter kit van deze WR360 levert er ook rails en dwarsliggers bij, zoals alle andere merken doen bij hun spoorwegkits.

Nu, behalve het feit dat de Trumpeter uitvoering van de WR360 het vooral aan verfraaiende details ontbreekt, was het ontnuchterend om te moeten constateren dat bovendien de spoorbreedte NIET KLOPT.

Gelukkig heb ik Sabre sporen ter beschikking waarop de locomotief WEL PAST, vermoedelijk heeft het dus niks te maken met een verkeerde aslengte.
Het is maar voor de toekomstige WR360 bouwers onder ons dat ik het even meegeef...

Groeten !
 
Trumpeter is dan ook bij uitstek het merk dat het niet veel kan schelen of het correct is of niet, als er maar winst gemaakt wordt.

Goed dat je een oplossing hebt gevonden en fijn dat je meldt waar het probleem in zit.
 
Het is net soms de echte wereld waar alles om winst draaid :) Maar dat van het spoorbreedte is wel een grof foutje.
 
Wat ik zelf ook onbegrijpelijk vind, is dat ze bij Trumpeter gekozen hebben voor de C12 versie, welke niet meer dan een prototype is waarvan er amper een handjevol gebouwd zijn en wat bovendien de mogelijkheden voor dioramabouwers inperkt omdat deze alleen in nazi-Duitsland dienst deed. De C14 daarentegen werd door verschillende producenten gebouwd en kwam met details die verschilden van merk tot merk, veel leuker voor en beter toepasbaar voor diorama's die scenes tonen buiten nazi-Duitsland.

Geld, het zou er best mee te maken kunnen hebben...en voor ons bouwers soms best tijdrovend om de lading te redden.
 
Wel wel wel, Guyke heeft toch nog geheimen voor ons :P

Blij u hier ook te spotten meneer. En dat van die wagons had ik precies elders gemist :D
 
Ik heb er zin in!
Ik dacht even dat je 25 figuren ging maken zoals op de eerste foto!
 
Hey Wouter, da's leuk om jou ook hier tegen het lijf te lopen, hopelijk heb je de mensen hier reeds verwend met jouw indrukwekkende skills.

Philipson, het gaan veel figuren worden, ik bedoel véél.



Kleine geschreven update ivm. het diorama...

Gisteren was ik bijkomende foto's aan het opzoeken welke nuttig zijn voor een overtuigende en steekhoudende scene. Ik vond een aantal foto's van Panthers die per spoor aangevoerd worden naar het front. Ik had reeds een mapje aangemaakt met dergelijke wartime afbeeldingen.
Maar nieuwe foto's kunnen leiden tot nieuwe inzichten zo blijkt...want toen ik de foto's begon te bestuderen, bleek dat de aangevoerde Panthers...nieuwe exemplaren zijn. In eerste instantie dacht ik gevechtsschade te kunnen opmaken uit het feit dat de Schürzen niet aanwezig waren. Blijkt dat deze zijplaten verwijderd werden voor transport, geen gevechtsschade dus én praktisch fabrieksnieuw !
Anyways, niet het einde van de wereld, ik heb twee platte wagens dus ga ik één of twee fabrieksnieuwe Panthers bouwen voor dit diorama. De reeds gebouwde en in het begin van deze thread getoonde Panther, zal ik verwerken in een diorama welk ik zal maken naar de ingekleurde foto.
Ik blijf verder gewoon doorgaan met dit spoorwegthema.

OK, dit vermeld zijnde, ga ik deze namiddag werken aan de achterzijde van de WR 360, nog een paar keer penseelpushen en deze is klaar voor het versleuren en rangeren van Panthers !

Foto's komen eraan, groeten en tot dan !
 
Hey Guy,

goed om je eindelijk terug te zien en te horen. Ik was even bang dat je van de aardbol was verdwenen nadat mijn emails onbeantwoord bleven.

To the point: dit belooft een fantastisch dio te worden, in je gekende stijl. Veel te zien en jou kennende met vele kleurnuances en schakeringen...ik volg alvast.

Kwam onlangs dit tegen, misschien iets voor jou.

http://www.miniart-models.com/HQ_IMAGES/BOX/1_35_b/35568.jpg
 
Gunit, Je kan ook een beschadigde Panther maken die teruggevoerd wordt naar een herstelplaats (ver) achter het front.
Dat lijkt me met die uitgebrande motor overigens een logische gang van zaken. Lijkt me geen werk meer voor het eigen herstel-battalion.

Boeiender zo dan een nagelnieuwe tank!
 
Gevechtsschade of niet, ik denk dat een Pantherke met wat schade wat extra dramatiek toevoegt. Soms vind ik het goed om af te wijken van de realiteit. Uiteindelijk breng je een verhaal en een beetje eigen artistieke inbreng is altijd tof.
Erm, en die veel figuren, ga je die allemaal zelf maken? Sterkte :D

Nu ik er aan denk. Hoe gigantisch gaat dat diorama worden? :O (uw Engelse nickname is natuurlijk niet voor niks Guy 'Gantic' :P )

PS, man wat had ik graag eens even 70 jaar terug in de tijd gegaan om effe wat rangeringskes te mogen doen met SSyS of SSyms vol Panthers en Tigers :laugh:
 
wordt een imposant diorama, misschien past op zo'n wagon nog zo'n soldatententje voor de crew, en dan nog de gevechtstracks uitgelegd op de vloer van de wagon... dat beloofd...

Ik zou ook de beschadigde panther erop zetten, heb zelfs foto's gevonden van een panther met een Pz.IV koepel erop op een wagon... dus de mogelijkheden zijn enorm...

Vroeger ook nog gehoord toen de Duitsers Roeselare verlieten dat ze hun tanks daar ook op de treinen zetten... een tijdje later kwamen de geallieerden toe, en die persoon zijn grootvader had compassie met de geallieerden, omdat ze met zo'n speelgoed moesten vechten in vergelijk met het Duits materieel...
 
Guy, als je nieuwe tanks zou aanvoeren er op letten dat ze nog niet voorzien zijn van nummers of kentekens van de eenheid. Ze konden in Duitsland niet op voorhand weten waar ze zouden terechtkomen.
 
Als je de titel wil volgen, dan zou ik opteren voor beschadigde tank(s) die klaar staan om afgevoerd te worden naar een herstelplaats zoals eerder gezegd door Philipson.
De trein zal wat vertraging gehad hebben :8 ;), waardoor de "vijand" deze heeft kunnen tegenhouden en aanslaan...
 
minder zeveren, meer foto's :p (grapje he van dat zeveren)

NOTE
Oppassen met taalgebruik Hondafan, er lezen kinderen mee op het forum...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan