Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.796
Le Soleil Royal ( 1 op 100 )

Ik ga de Le Soleil Royal maken op de schaal van 1 op 100,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Veel onderdelen heefd deze bouwdoos.
 
daar ga je wel veel plezier aan hebben he Bart
 
Dat is pas een mega project Bart.
Heb indertijd overwogen om deze van Heller te kopen en te bouwen maar toen ik foto's gezien heb van het afgewerkte product heb ik mij wijselijk ingehouden.
Eén van de prachtigste schepen ooit.
 
dit is inderdaad een van de mooiste schepen die er ooit gevaren hebben !! veel succes, mijn stoel stat er bij..................
 
Mooie driemaster met veel kleine details.
Succes met de bouw ervan Bart.
grts
 
Bedankt mannen, even een vraagje, ik wil in eerste instantie de body straks in de primer spuiten maar denk als de lak er ook op zit de nerven weg spuit van de zogenaamde huidplanken, is het ook mogelijk zonder primer?
 
oude schepen trekken ook mijn aandacht ik zet me erbij grt
 
Altijd leuk om drijvertjes met zeilen te zien. Benieuwd naar wat je er mee gaat doen :)
 
Het begin is gemaakt deze week, de 2 delen van de romp aan elkaar bevestigd en in de primer gespoten en met een penseel het rood aan de binnenkant geschilderd en het wit onder geschilderd met een penseeltje, tevens ben ik met de kannonnetjes bezig omdat dan de verf kan drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Prachtig wat je bouwt, maar een kleine opmerking hierbij is dat je moet letten op de naden te verwijderen. Bij het samenstellen van verschillende stukken ontstaat een naad die je moet verwijderen door middel van te schuren, afschrapen met een mesje, noem maar op, zodat je nadien een vlak geheel hebt die bij het schilderen wel mooier zal overkomen.
Goed bezig :)
 
Hoi Swaken,

Bedankt, ik kan het nog schuren de naaf waar de twee delen bij elkaar komen en schilder de naaf opnieuw.
 
Ferm schip, ziet er imposant uit...
Ik heb hier ook nog een plastic zeilschip liggen, dus ik ga deze zeker volgen voor de tips die hier zullen passeren ;)
 
Heel veel plezier!! en ik volg ook!!
 
Weer een stukje verder, de rand van de naad geschilderd en de eerste reeks kannonnetjes zover klaar om te schilderen en de romp heb ik het zwart gedeelte geschilderd en de 1ste bodem er in geplaatst.( hoeft niet geschilderd te worden, zie je niets van )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er leuk uit
hoe groot is die boot eigelijk in zn geheel? ziet er toch niet echt een kleintje uit heb ik de indruk
 
Hoi Hondafan,

Bedankt voor de reactie, hij wordt ongeveer 80 cm lang.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan