Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Als je deze meebrengt naar de ledendag ga ik er eens te goei naar kijken Bart, ben er jammer genoeg op de AC'17 aan voorbij gelopen zonder veel aandacht aan te besteden.
Geldt ook voor de andere leden die aanwezig waren en modellen op de stand hadden staan.
 
Bedankt manne voor de leuke reactie's.

Erwin, is niet erg je had het druk zat met de beurs, het was tenslotte een leuke beurs en schow, bij de volgende ben ik ook van de partij.

Ondertussen heb ik de juffers geplaatst voor de 3de verdieping,

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De netten zijn klaar, een heel werkje geweest, ik laat het even zo tot na de ledendag, anders kan ik haar niet vervoeren omdat ik met de gieken aan de gang moet en bang ben dat ze afbreken met het vervoeren, ze moet dan op een goede plank vast zitten dat ze niet kanteld of tegen de leuning rust maar ga schilderen het beeldje.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Begint al goed zicht te krijgen.
 
dat ziet er fantastisch uit Bart, ben echt benieuwd hoe ze er live uit ziet.
 
Bart ziet er schitterend uit!!
 
Bedankt mannen, ik ga ook nog eerst roeispanen maken voor de roeiboten die er op liggen.
 
Dat is een titanenwerkje en zeker heel goed van uitzicht..hopelijk krijg ik mijn netten zo gladjes afgewerkt.
 
Bedankt Luc, de netten zijn niet zo glad, zijn de echte ook niet.
 
1 Roeispaan gesneden en geschuurd, moet nog geschilderd worden, is het iets zo?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
steel bovenaan een stukje ronden ( waar je ze vast neemt )
 
Marc, bedankt voor de tip, heb het reeds gedaan en liggen nu vast op de roeiboten en heb touw bevestigd om de boten na het dek.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Steeds knap werk wat je laat zien Bart grt.
 
Netjes gedaan en inderdaad veel beter nu de roeispanen afgerond zijn.

Fred
 
Fred en Pascal bedankt voor de leuke reactie's, vanmiddag op pad voor doek om de zeilen te maken, wil geen plastic zeilen.
 
Hey Bart,

Knappe werken jong, dat wordt een mooi schip.
Gelijk heb je dat je ‘echte’ zeilen wilt gebruiken, zal zo veel meer geven aan je model.....;)
 
Hoi Swaken, bedankt voor de compliment, vindt ik ook doek i.p.v. plastic zeil, bederft het schip vind ik.

Ondertussen heb ik voor nog 2 draden gemaakt, het gaat lekker, zaterdag komt ze mee.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bart, als je opgerolde zeilen wil maken dan kan je ook papier gebruiken zoals servetten.
Heb hier een Pamir staan die op deze manier opgetuigd is en dat is redelijk realistisch.
 
Erwin, kan je mischien een foto plaatsen van het schip?
 
De gieken zijn geschilderd, klaar om touw en aan de masten te bevestigen.

attachment.jpg
 
Erwin, kan je mischien een foto plaatsen van het schip?

Voilà Bart, enkele foto's van mijn Pamir (Heller, 1/150)
Gelieve er rekening met te houden dat dit schip minstens 25 jaar oud is. Ik heb het schip gered van de vuilbak en zelf gebouwd volgens het plan maar vermits ik de grootste kluns ben wat betreft het werken met touwen, werd deze job met graagte overgenomen door wijlen mijn vader.
Waarschijnlijk onnodig te zeggen dat dit schip om die reden dus nooit uit mijn handen zal gaan.
Mijn vader heeft ook het houten voetstuk vervaardigd en mijn vrouw heeft mij indertijd de " glazen aquarium" cadeau gedaan ten einde deze stofvrij te houden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals gezegd werden de opgerolde of is het opgetuigde? zeilen vervaardigd uit servet papier dat dun is en gemakkelijk oprolbaar. Ze werden wel vooraf op maat gesneden volgens deze op het plan en voorzien als vacu vorm in de kit. De zeilen tussen de masten (weet de juiste term niet) zijn dus wel degelijk driehoekig.
Grote fout op het schip is dat sommige op de ra's liggen i.p.v. er aan te hangen maar dat had dan ook alweer te maken hoe ze nog konden geknoopt worden en dergelijke. Elke katrol en elk touw hangt op de juiste plaats volgens het plan.
En, zoals je weet, hoe meer touwen er al aanhangen, hoe moeilijker om breuken te vermijden.

Hoop dat het kan helpen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan