Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Het dek toch maar geschilderd, was eigenlijk niet de bedoeling omdat je het toch niet ziet en niet hoefde volgens de beschrijving, maar als je straks de geschutpoorten in kijkt dan is het in ieder geval niet zwart.

attachment.jpg
 
goede keuze, dat dek schilderen, als je er later toch wat van moest merken zou je je er slecht bij voelen.
succes met het vervolg Bart
vgr Marc
 
Mooi werk hier. Het is verbazend dat je zoiets kan bouwen.

Wat ik me wel afvraag telkens als ik zo'n schip/boot (wat is het verschil eigenlijk?) zie: waarom zijn die nooit verweerd? Ik bedoel, die dingen liggen constant in het water dus groeit daar vanalles aan onder de waterlijn en ook door dagelijks gebruik is er ook slijtage en vuil hier en daar. Misschien is dat wel al eens gedaan maar ik heb het nog niet gezien.

Begrijp me niet verkeerd, dit hier vind ik prachtig het is gewoon m'n fantasie die weer met me op de loop gaat.
 
Hey,

Inderdaad, een mooi schip aan het worden.
Ge moet zeker niet kijken naar een kanon meer of minder, je hebt er in ieder geval meer of genoeg.... :)
Goed dat je de binnenkant hebt geschilderd, iets dat open staat dien je iets of wat bij te werken zodat het lijkt alsof je aan alles hebt gedacht. Goeie vooruitgang... ;)
 
Dat zijn nogal wat kanonnen Bart :O daar heb je heel wat werk mee gehad.
Voor de rest ziet het schip er erg gedetailleerd uit.

Even een tip voor de touwen.
De touwen kan je behandelen met verdunde houtlijm, houtlijm verdunnen met water en er gewoon doorheen halen door je vingers.
Je ziet dan geen pluisjes meer op je touwen :)
Ook kan je daar bijenwas voor gebruiken, geeft hetzelfde resultaat maar tevens ook wat kleur zodat het wat echter eruit ziet.
( Stukje bijenwas kan ik wel verzorgen voor je ;) )


Fred
 
kanonnen genoeg.Ziet er verder al heel mooi uit.
Marc S
 
Fijn om deze reactie's en tips te horen, doet me goed.

Marc.w; daarom deed ik het ook marc, je hebt straks toch de inkijk.

Alan; ik begrijp je niet verkeerd, verweren zou mischien kunnen maar ik hou het liever zo momenteel, bedankt voor u reactie.

Swaken; bedankt voor de compliment, het gaat goed, wil straks wel met de dekken die je ziet de naden zwart maken om het breeuwen na te bootsen en de planken drybrussen als het me lukt om de houtnerf na voren te laten komen.

Fred; het waren veel kannonnen, iedere kanon waren 7 onderdelen, het rood had ik ook geschilderd, het touw kan je dat ook in thee doen om de kleur te krijgen?

Marc.S; Bedankt voor de compliment.
 
Yes, de eerste rij kanonnetjes bevestigd op het de en de katrollen en het touw bevestigd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het touw kan ik nog veranderen, mischien het witte touw gebruiken en verkleuren?
 
Bart, als je wit touw wat wilt verkeuren moet je dat niet met thee doen :nowink:
Ik heb dat bij de Oseberg gedaan met Ecoline( Oseberg vanaf #429)

Fred
 
Imposant schip aan het worden Bart.
Thee kan je volgens mij beter gebruiken om het wit van de zeilen te breken.
Je kan je touw ook in Klir of een andere parketreiniger dopen om het pluizen tegen te gaan en verkleuren is dan nog altijd mogelijk.
Voor het breien met een breimachine word de breiwol dikwijls door een blok paraffine gehaald om het pluizen tegen te gaan.
 
Fred en Erwin bedankt voor de tips.

Het tweede dek zit er op en de kanonnetjes ook het ondergedeelte van de romp achter, moet het lichte bruin bijwerken zie ik net op de foto.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
gaat goed vooruit moet ik zeggen mooi grt
 
Mooi werk, misschien kan je ook eens een blikje werpen op die naden tussen de zijwanden en het achterste stuk? Deze zou je er toch uit moeten kunnen krijgen
 
Je houd er in elk geval een flink tempo in.
ga zo maar verder
 
Bedankt voor de reactie's, ondertussen het derde dek er op met een beetje onderdelen en het roer achter aan de achtersteven gemaakt, aan de boeg een beetje gewerkt, het komt al een beetje in zicht de boot.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit zit nog los ten aan, ik moet eerst de mast voor maken dan kan hij vast gelijmd worden.

attachment.jpg

Alles doe ik met een penceeltje, zo vindt ik wel mijn rust en geen stres.
 
Ziet er echt goed uit Bart, ondanks dat het met de kwast geschilderd is!

Fred
 
Knap schilderwerk!

Ikzelf krijg al de bibber als ik een kwast moet vastnemen :O

Ben al nieuwsgierig naar vervolg....

grts,

Patrick
 
mooie vorderingen al grt
 
Word een heus schip.
Ziet er al goed uit.
 
Al ken ik niets van schepen , 1 ding zie ik toch , en dat is dat het lekker netjes vooruit gaat Bart !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan