Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Hey Bart,

Mooie bouw tot nu toe, ik zie zelfs de houtstructuur op de planken, dat wordt zeker een prachtmodel.
Voor de touwen, gebruik geen te grove koord anders komt dat wat raar over en zeker niet in schaalverhouding. Persoonlijk zou ik niet knopen, maar lijmen met secondelijm, kun je veel vlugger werken en fijner werken en de touwen strakker leggen.
 
Jup, een prachtige bouw tot zover Bart. Ik zou zeker ook geen rafelig koord gebruiken maar lekker strak spul.
 
Bedankt voor de tips Swaken en GUnit, ben nu volop bezig met de kannonnetjes, veel werk maar het gaat goed.
 
Kannonnetjes, de kersen op de taart uiteindelijk !
 
volg al van begin en ziet er imposant uit grt Pascal
 
Bart je bouw lust blijft me verbazen he,niks is te moeilijk voor je..prachtig .
 
Hoi Pascal en cargomaster, bedankt voor de leuke reactie's.
 
Kannonnetjes zijn klaar om te schilderen, heb ze verdeeld in genummerde bakjes, de wieltjes verf ik aan het raam.

attachment.jpg

Heb de gedeelten tussen de latten die na voren komen geschilderd en de latten die na voren komen heb ik nu afgeplakt en is gereed om te schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
knap werk ;)
ik heb zo de indruk dat dit echt je ding is
 
Momenteel wel jordi. maar weet van mezelf dat ik nogal eens met iets anders ga beginnen, maar wat betreft historische schepen vindt ik toch het mooiste.
 
Aan 1 kant de berghout geschilderd, voor wordt het zwart.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De boeg zwart geschilderd en de geschutspoorten rood geschilderd en de trap bruin geschilderd, aan de andere kant moet ik de geschutspoorten en de trap nog doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
1ste set kannonnen klaar, nu de andere 3 sets.

attachment.jpg
 
Hoi Bart dat ziet er mooi uit he
Grt
Marc
 
Knap hoor, zeer repetitief werkje, maar het loont de moeite ;)
 
Hoi Leysend, Marc en Beyond, bedankt voor de reactie,s, heb nu alle kannonnetjes klaar en ben nu met het onderstel bezig waar het schip op rust straks.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
amai ferme vuurkracht dat dit schip had grt Pascal
 
Pascal; klopt, zijn veel kanonnetjes, waren veel onderdelen ook.

Marnic; bedankt voor de leuke reactie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan