Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Erwin, bedankt voor de foto's en info, het heeft wel iets de servetten, ga er over nadenken.
 
Aan 1 giek ringen en draad gedaan, er moeten nog van die juffers aan en dan kan deze giek aan de mast.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
als ik zover ben, weet ik waar terecht.
ziet er prachtig uit Bart
 
Houten scheepsbouw blijft voor mij steeds een raadsel hoe jullie het klaar spelen, veel bewondering hiervoor.

Grtz Bart.
 
Hoi Bart,

Het is een plastic schip, bedankt voor de leuke reactie.
 
Plastic of hout het is mij eender het blijft indrukwekkend om zoiets te zien groeien tot een machtig en mooi schip
Marc
 
Het bouwen van jou Schip Bart ,heeft mij aangezet om ver uit mijn comfort zone te gaan en zelf een bouw te starten en te proberen om er iets van te maken.
 
Marc, bedankt voor de leuke reactie.

Luc, het is leuk om een schip te maken, ik zag dat u een boot gaat maken, succes.
 
1 Giek zit aan de mast, een paar draden zitten er aan, moeten nog enkele draden aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
gaat er machtig uitzien als ze er allemaal aan zitten.
Uit nieuwsgierigheid, niet dat het belangrijk is,
Heb je hem vastgelijmd of opgehangen met de koorden ?
alvast succes met de volgende.
 
Knap staaltje werk wat je weer laat zien
 
Bedankt mannen.

Marc, de gieken zitten voorlopig vast met alleen het touw, zie foto, er komen nog meer draden aan, ik sta te twijfelen om draad om de giek en mast te doen waar ze kruisen.

attachment.jpg
 
ik dacht dat er normaal een parelsnoer rond de mast zat om de giek vast te houden.maar daar gaat je schaal wat te klein voor zijn.
Indien niet nodig kan je ze misschien gewoon los laten hangen in de touwen. Op deze manier heb je minder kans op beschadiging als je er eens tegenaan stoot.
vgr Marc
 
Fred bedankt voor de leuke reactie, ben nu met de gieken aan de voorkant bezig,
 
1 Van de 2 gieken aan de boeg bevestigd, begint al goed de tuigege te zien.:)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen Bart.
Ik merk echter op dat je touwen wat uitrafelen. Zou je willen aanraden deze vooraf even door de paraffine te halen, dan blijven die fijne draadjes weg.
Paraffine wordt o.a. gebruikt bij het breien met de breimachine. De breiwol wordt dan eerst over een blok paraffine getrokken waardoor ze nog beter gaat glijden door de machine ook.
De nu reeds bevestigde touwen kan je misschien nog eens instrijken met Klir of iets dergelijks, dat helpt ook wel wat.
 
Bedankt voor de tip Erwin, ga het nog halen, maar heb vandaag nog aan de boeg het tweede giek bevestigd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan