Hoofdsponsor

1/100 Le Soleil Royal ( 1 op 100 ) [done]

Weer een heel mooi gedeelte geworden
 
Bedankt voor de leuke reactie's, vindt het zelf ook prachtig, sta er regelmatig na te kijken.
 
Marc, is wel een zeer grote compliment, het moeilijke moet nog komen, de touwen.
 
ik wou je alvast even stevig aanmoedigen voor dat moeilijke onderdeel dat er aankomt.
GO, GO, GO
 
Marc, is wel een zeer grote compliment, het moeilijke moet nog komen, de touwen.

Hallo Bart,
Klopt het touwwerk is lastig, gewoon rustig aan doen, ik weet niet of bij jouw kit een tekening is van hoe alle touwen lopen, zo ja goed bestuderen.
En altijd zorgen dat als je aan stuurboord een touw hebt geplaatst je dat dan ook aan bakboord doet. Maar eerst moet je de touwen tussen de masten onderling plaatsen en daarna met het want beginnen, de Ra's dat komt later.
Misschien is mijn bouw verslag van de Soleil Royal nog een uitkomst, ik heb daar met het want nog een aantal hulpstukken gebruikt.
Verder veel succes met het knopen, het zijn er heel veel.
Ik blijf je volgen.
 
Bedankt mannen, even een weekend weg geweest, heb de luiken geschilderd en aan 1 kant vast gelijmt en aan de achterkant,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Herman, bedankt voor de tips, mijn beschrijving is in het frans, ik moet het van de tekeningen hebben.
 
Echt wel een super schip wat je hier aan het bouwen bent Bart.
Neem de tijd voor de touwen want deze zijn wel erg zicht bepalend.

Fred
 
word een mooi schip en dat was hij al de laatste keer ik het zag op leden dag de bedrading zal nog een feest worden mijn gedacht grt.
 
Je bent schitterend werk aan het leveren,
Succes met het vervolg,
Vgr Marc
 
Hallo Bart, dat ziet er schitterend uit, complimenten.
Hoe ga je het schip optuigen? Aan de hand van de bouwbeschrijving alleen, of heb je nog meer referentiemateriaal.
In ieder geval succes want is aardige klus.
 
Bartje dit is helemaal uw ding he man zo mooi dat dat is geweldig knap gedaan hoor
Marc
 
Bedankt mannen, aan de andere kant zitten de luiken ook, nu de touwen, zal een hele klus worden zeker als de beschrijving frans is.
 
Knap werk Bart.

Wat het taalprobleem betreft, hier zul je ongetwijfeld wel iemand kunnen vinden die je kan helpen met vertalen. Misschien even een foto of scan van de bouwbeschrijving posten.
 
Dat begint er stilletjes op te gaan lijken he.Zeer knap werk tot dus ver daar mag je zeker fier op zijn.Ik wil gerust helpen met vertalen hoor geen probleem
 
Mooi werk Bart ik volg dit project heel graag 😉 ben verder heel benieuwd hoe je het touw werk gaat aanpakken 8)
 
Bedankt mannen, ik kom er wel uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan