Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouw en ombouw slotcars 1/24 cheap
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Bouw en ombouw slotcars 1/24 cheap

Standaard Bouw en ombouw slotcars 1/24 cheap

De allereerste ; Golf I heeft een kleine 14 jaar levenloos stilgestaan/gelegen...

En dat smaakte naar meer... golf II
    een goedkope versie inzake motor en sleepcontacten ( donor carrera go porsche 1/42)

Klaar Motor en sleepcontackten werken naar behoren na proefrit, verlichting volgt later

En dat smaakt naar nog meer, Heb een voorkeur voor duitse wagens, maar ben niet vies
    van een amerikaantje
    Corvette ZR1 :
    Same Story, same handling
    other side of the story: een zwaar bandenprobleem met de corvette, zijn veel te hard en slippen door, houden geen baan, achterbanden vervangen door banden van mercedes EVO fujimi) probleem opgelost

Chevy Belair

Standaard

Indrukwekkend Angel,

Wist niet dat dit in deze vorm bestond en je kan je er blijkbaar ook in uitleven wat bouw, fantasie, mekaniek etc aangaat.
    Mooi ik lees deze update graag dit opent de modelbouwhorizonten die ik nog niet kende.

Grts

Johan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door singha Bekijk bericht
    Indrukwekkend Angel,

Wist niet dat dit in deze vorm bestond en je kan je er blijkbaar ook in uitleven wat bouw, fantasie, mekaniek etc aangaat.
    Mooi ik lees deze update graag dit opent de modelbouwhorizonten die ik nog niet kende.

Grts

Johan
    Absolut, geeft mij de onbetaalbare voldoening om met eigen brouwsels te rijden ipv naar de winkel te gaan en daar een carrera, fly,ninco ,scalextric auto te kopen
    Heb er reeds enkele gekocht, maar daar gaat onverbiddelijk de zaag door het chassis omdat ik enkel de motor & motorhouder, tandwielen en sleepcontacten nodig heb.
    assen, velgen met banden en cover verkoop ik door aan mensen die er wel mee racen en op een of andere manier onherstalbare schade hebben opgelopen.
    Voorheen bouwde ik enkel statische modellen, en geleidelijk aan zullen die voorzien worden om mee te gaan rijden

Standaard

Zelfde hier
    Ik wist totaal niet dat deze wagens op deze manier omgebouwd konden worden.
    Ziet er wel leuk uit.

Wat die motoren betreft, zijn die niet afzonderlijk te koop?
    Telkens een nieuwe wagen moeten kopen om enkel de motor te gebruiken lijkt mij wat omslachtig??
    Gelukkig kan je de onderdelen doorverkopen, maar 't zou toch wel praktischer zijn zonder hé, of niet?

Grtz,

Beyond

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    Zelfde hier
    Ik wist totaal niet dat deze wagens op deze manier omgebouwd konden worden.
    Ziet er wel leuk uit.

Wat die motoren betreft, zijn die niet afzonderlijk te koop?
    Telkens een nieuwe wagen moeten kopen om enkel de motor te gebruiken lijkt mij wat omslachtig??
    Gelukkig kan je de onderdelen doorverkopen, maar 't zou toch wel praktischer zijn zonder hé, of niet?

Grtz,

Beyond
    Ja vrijwel alles is afzonderlijk te koop sleepcontacten, motor assen, tandwielen...
    Scalextric bestel ik rechstereeks bij de fabrikant (England) en england is nu eenmaal duur.
    Het is ook veelal tunning spul, en dat hoeft niet echt voor mij. En zul ja altijd zien het onderdeel dat je absolut nodig hebt staat in backorder, indien een motor niet op vooraad is, kies ik een andere met een hoger of lager toerental; maar de motorzitting niet op voorraad is een ander paar mouwen.
    Een complete demonteren en voor de helft verkopen is goedkoper
    Niet logish maar wel economisch en het is voor mij ook crisis
    Hetzelfde met een wagen van 1/1... als je die zou samenstellen uit losse onderdelen betaal je driedubbel zoveel dan een nieuwe
    Nu in dit geval is het niet het driedubble, maar t scheelt genoeg om het te doen
    Op die manier is het voor mij gemakkelijker, heb de juiste sleepcontacten zitting, en de juiste motor en de juiste afstand tussen motortandwiel en astandwiel. werkt sneller

Grts

superblady
    Gast

Standaard

ze hebben me verteld dat je alle autootjes kunt ombouwen om op mijn carrera 132 baan te rijden, er moet dan ergens een chip in of zo, weet iemand hoe dit werkt? ben namelijk 100% beginner, heb net de baan gekocht. heb rondgekeken voor autootjes, maar vind weinig (lees nog geen ) digitale carrera autootjes te koop.heb wel gezien dat er bij ninco veel mooie modellen te koop zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superblady Bekijk bericht
    ze hebben me verteld dat je alle autootjes kunt ombouwen om op mijn carrera 132 baan te rijden, er moet dan ergens een chip in of zo, weet iemand hoe dit werkt? ben namelijk 100% beginner, heb net de baan gekocht. heb rondgekeken voor autootjes, maar vind weinig (lees nog geen ) digitale carrera autootjes te koop.heb wel gezien dat er bij ninco veel mooie modellen te koop zijn.
    Inderdaad,met een chip maak je de auto digitaal. De mijne is een evolution (2 intussen wegens uitbreiding van cirquit op til) en ik rijd daar buiten carrera ook met nico, scalextric en fly op maar er zijn nog tal van merken die kunnen gebruikt worden. Zolang het maar 14,8 volt is.
    Nu omdat de uwe digitaal is betwijfel ik of je een ninco met een chip op carrera kunt laten werken, misschien wel rijden maar niet inhalen. Best eens vragen aan slotcars clubs die weten wellicht het antwoord

Grts

Banned

Standaard

Best eens vragen aan slotcars clubs die weten wellicht het antwoord
    en een beetje reclame maken voor ons forum bij die clubs....... zodat we wat meer slotcar-members krijgen?

Standaard

Zijn slotcar dinges nu ook al digitaal dan ? Jeeez, wat ben ik ouwerwets aan het worden.

.... enfin toch op het vlak van techniek dan
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht
    Zijn slotcar dinges nu ook al digitaal dan ? Jeeez, wat ben ik ouwerwets aan het worden.

.... enfin toch op het vlak van techniek dan
    Ja hoor zijn digitaal te verkrijgen maar ook nog traditioneel.
    Digitaal kan je met zes personen op een tweespoorbaan onhafhankelijk race tegen elkaar en inhalen. Maar het is nogal prijzig en vier iedere niet digitale auto een chip nodig en wss merkgebonden...
    Is niet ouderwets hé, komt gewoon omdat je er niet in zit

Soortgelijke discussies

1. Slotcars 1/24 the Resin Part
    By Disturbed Angel in forum Slotcars
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 17-08-09, 23:16
  2. Bouw en ombouw slotcars 1/24 normal
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 26-11-08, 21:03
  3. Toekomstige slotcars