Hoofdsponsor

1/9 Isaf 2004/2006 [DONE]

Ferm... ziet er weer een topper uit...
Ben benieuwd naar vervolg...

Groetjes,
Kurt
 
De loop en de gasbuis toegevoegd

attachment.jpg

de achterste mechanise optiek (8 stukjes)

attachment.jpg

grtx Jan
 
Jan ben al lang niet meer mee met bewapening en uniformen anno 2016 en lijkt misschien een domme vraag maar is dit gelijk een kogel werende vest ????
had eens ergens gelezen dat Amerikanen bezig waren met vest om toestand gezondheid te monitoren van op afstand.
voor de rest aangenaam om te volgen grt Pascal
 
Pascal, dit is uit 2004 +/- het donkere gedeelte is de kogelwerende vest die we toen gebruikten, in deze vest zit vooraan en achteraan een stijve kevlarplaat van ongeveer 1 cm dik en beschermde enkel longen en hart (eerste generatie kogelvrije vesten). de chestwebing is een verder ontwikkeling van het draagharnas dat de Amerikanen in Vietnam gebruikten, het bied de mogelijkheid veel ammo en materiaal op een comfortabele manier te dragen zonder de bewegingsvrijheid van de armen te beperken of een rugzak te moeten meeslepen. de versie die we momenteel gebruiken (zie boots on the ground) is de kevlar in de chestwebing verwerkt en moduleer baar, borst, nek, schouders, schaamstreek scherfwerend of kogelvrij afhankelijk van de inzet. de toekomst is het systeem BEST waar een heleboel elektronica in de vest is verwerkt waaronder GPS, communicatie, bodystatus, blueforce tracking enz. Ondertussen slepen we tussen de 18 en 28 kg mee zonder rugzak.

grtx Jan
 
Dat wapen heb je knap gebouwd Jan, dit is geen eenvoudige opdracht.
 
Is er weer ééntje aan het worden met grote onderscheiding, zalig zo'n werk te zien passeren Jan !
 
nog mee geschoten...... wat een wapen....:) ;)
 
nog een paar kleine dingen, maar het volgende is verf.

attachment.jpg attachment.jpg

nog meer gaat in moment niet.

grtx Jan
 
knap wat je aan het doen bent en volg graag grt Pascal
 
Het heeft mij enkele uren gekost en verschillende pogingen en verbeteringen, maar ik vind persoonlijk dat het goed is.
Voor de moment lukt mij ook niet beter.

Vanaf nu ga ik gewoon schilderen, kijken of het nog lukt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Dat wapen ziet er subliem uit.
 
Ik vind hem schitterend geworden
 
Prachtig stukje scratsh ;)
Past perfect bij je buste :)
 
Serieuze meerwaarde, verlegt ook direkt het focuspunt op de buste.
 
Bedankt, ben nog steeds aan het verder prutsen

Heb ondertussen een nieuw gezicht gemaakt het wapen verder gedetailleerd en enige schade hersteld na een valpartij van mijn werkbank.
Ooit lukt het me nog om het te krijgen zoals ik het wil.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan