Hoofdsponsor

1/400 Mini-Hondafan's Soviet Submarine TYPHOON CLASS [wip]

H

Hondafan

Guest
Het eerste serieuze bouwpakket van mijn zoon.
Hij vind de tankjes van de action wel leuk, maar hij wil "het echte werk"

Ik moest toch even bij de locale modelbouwboer zijn om reservemesjes te gaan halen, dus heb ik hem meegemomen.
Hij mocht van mij eens rondkijken, en dan komen zeggen welke kits hij leuk vond.
Uiteindelijk kwam hij af met enkele auto's waar ik qua moeilijkheidgraad niet eens zou aan beginnen, en 3 duikboten.
Ik heb de 3 duikboten eens bekeken, en qua moeilijkheid heb ik er 2 tussen uit gehaald die volgens mij mogelijk moeten zijn voor hem.

De eerste waar hij aan gaat beginnen is dus de Soviet Submarine TYPHOON CLASS van Revell (05138)
Op een zeldzame paar mini onderdeeltjes na bestaat deze voornamelijk uit grotere stukken, wat dus zeker te doen moet zijn voor hem.

Over de duikboot zelf heb ik hem eerst wat opzoekingen laten doen voor wat achtergrondinfo, zo leert hij ook nog wat bij ;)
-Deze duikboot heeft zijn werk gedaan tussen 1981 en 1989
-afmetingen: 175m lang en 23m breedt
-Bemanning; 163 personen
-Snelheid 12knoppen boven water tot 27 knoppen onder water
-6 stuks gebouwd, waarvan nog 1 in dienst

Een weetje dat ik zelf heb gevonden toen ik zijn gevonden info wou controleren:
De duikboot uit The Hunt for Red October zou zogezegd de 7de gebouwde moeten voorstellen

En dan nu enkele fototjes
Doos en inhoud:
29080000386_4d0e687a7e_o.jpg

29035811521_960556a1c4_o.jpg
Foto's van de bouw zelf volgen later
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat er nog interesse is bij de jonge generatie. Veel bouwplezier
 
Jong geleerd is oud gedaan da is goe want ik zou graag hebben dat onze hobby teloor gaat
Grt
Marc
 
Dat levert ook nog eens een impressionant model op, ik heb hem ook ooit gemaakt. Er zijn ook een paar ICBM's bij maar daar kan je recht uit de doos niet zoveel meer mee doen dan er naast zetten. Toch zag ik eens ergens een diorama met een fake wateroppervlak waar een vrij realistische lancering nagebootst werd.

attachment.jpg
 
die is wel mooi ja.
Maar ik ga hem momenteel puur OOTB laten bouwen, dat hij eerst daar de feeling en handelingen voor kan krijgen.
in latere stadia gaan we inderdaad eens kijken om er eentje te maken die onder water zit ofzo
 
Heel leuk... Deze ga ik ook zeker volgen, succes met de bouw...

Groetjes,
Kurt
 
Al enkele fototjes van zijn bouwkunsten.
Ik heb hem eigelijk alles zelf laten doen en hem gezegd dat als hij iets niet zeker wist of iets moest weten dat hij het maar moest vragen.
En tot waar hij al geraakt was is het eigelijk zonder dingen te vragen (behalve een paar keer bevestiging of hij goed bezig was) al goed gelukt voor iemand van 10 die nog nooit modelbouw gedaan heeft.

Kleven van de eerste stukjes
28497073084_8e3e1e46e2_o.jpg

Openstaande raketpoort met klaarzittende raket
28497072914_4309bf0b95_o.jpg

Verwijderen van de aanhechtingspunten van de sprue
28499890073_e57b923841_o.jpg

Dryfit van de koepel op de romp
28497072694_ce49853fac_o.jpg
 
Ziet er al goed uit kleine baas,ga vooral zo door.
 
Aha, ik zie dat het nu met een gekleurde handleiding is. Dat is ook wat makkelijker dan vroeger, toen je goed moest opletten welk verfvlaggetje er overal bij stond.
 
Een goed begin is het halve werk, en het ziet er goed uit ;)
Leuk om te zien dat de jeugd deze hobby nog steeds interessant vindt :)

Doe zo verder Mini-Hondafan, je bent goed bezig ;)
 
Jaja, hij gaat er als een speer vandoor.
Toen ik vanmorgend (middag :p) wakker werd had hij blijkbaar al verder zitten werken aan de duikboot.
Met als resultaat dat ik wel niet van alles fotos heb kunnen nemen, maar hij was goed bezig in alle geval.

Dan maar nadien nog wat fotos genomen van de "afwerking"

Plaatsing van de onderste romp tegen de grest van het geheel
29028419402_46d36ded0e_o.jpg

Maken van het staartroer 1
29028420692_704b3d6dd9_o.jpg

Maken van het staartroer 2
29028420232_84f33ef666_o.jpg

Maken van het staartroer 3
28514930033_fd6873ae4e_o.jpg

En trots dat hij is :D
28514930223_8ffeac3939_o.jpg

Nu komt het leukste deel :p het verven.
Ben eens benieuwd of hem dat gaat lukken
 
Zo een gezicht spreekt boekdelen.
Wanneer een kind met evenveel liefde naar een model kijkt als naar een stuk taart, dan weet je het wel.
Zal je nog veel kits kosten Hondafan.
 
zwijg er me van, hij heeft een site ontdekt waar ze 155 verschillende duikbootmodellen verkopen...
 
zwijg er me van, hij heeft een site ontdekt waar ze 155 verschillende duikbootmodellen verkopen...

Dat word een aquarium kopen dan hondafan :) maar leuk om te zien dat die er plezier in heeft.
 
haha kzie ze al staan in een aquarium :p

Nu hij is wel al aan het denken over eentje die hij wil maken, maar die moet dan gemaakt worden en ik citeer:
"gelijk dienen tank da je is nekeer hebt laten zien die onder water stond en waar mensen op zaten, en dan was dat water ook plastiek, en dan kon dat daar in blijven vastzitten"

om die zin te vertalen:
1.jpg

Dus hij wil een duikboot onder water zetten met andere woorden :p
 
Man , dat gezicht dat zijn toch dingen in het leven waarvan je na jaren nog van geniet ,Het doet echt deugd ( in deze tijd ) zo een gelukkig gezichtje te zien
Reuze leuk
grt
Marc
 
Stevige duikboot! En niks zo leuk als trost zijn op iets wat je zelf hebt gemaakt! :D

Ik las dat die Russische Typhoons zelfs een sauna met zwembad aan boord hadden! Alsof er nog geen water genoeg was... :P
 
Inderdaad Marc, als je dan dat gezichtje nog eens in het echt ziet, en al 100 keer dank u hebt gehoord en van die dingen, dat doet toch wat met een vaderhart
ja, die dingen hadden er ook de plaats voor he Frank :p
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan