Hoofdsponsor

1/25 Pilot boot van Aeronaut [wip]

scalemarc

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
271
Bouw van een ABS model van Aeronaut.
Ik heb me laten verleiden om deze aan te schaffen op de modelbouwbeurs van Dortmund.

De kit bestaat uit Abs en metalen onderdelen ++++, schroefassen++++ en roeren ++.
de kwaliteit lijkt me goed en de onderdelen zijn lasercut voorgesneden ++++
Sterke led stralers zijn inbegrepen de overige verlichting niet ++
Tot nu toe de kleinste boot uit men collectie....
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie bouwdoos het is niet mijn ding maar dat wil niet zeggen dat ik er niet naar kijk succes met de bouw ervan
grt
Marc
 
Succes met de bouw van deze mooie boot.
 
Yes, ik zit hier niet langer alleen te bouwen.
veel plezier met de bouw, en succes.
vgr Marc
 
Dat is tenminste een bouw kit die je toont hoe je een model moet maken.

Succes
 
Dank jullie voor de belangstelling.
Idd het is geen kant en klaar kitje, veel improviseren en aanpassen en soms sakkeren.
Ook de lijm voor abs is niet fameus, zodat ikzelf de lijm maak op basis van abs pasta.
abs platen wat ruwer schuren zodzt de lijm beter aanpakt. attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn geheime Lijm :8

Wel ik gebruik aceton en resten van abs, deze klein snijden en in de pot met aceton laten smelten na een nachtje heb je een stroopachtige lijm.
Opletten !!! aceton is niet gezond werk hiermee in buiten lucht of met afzuiging.
wees ook voorzichtig met het aanbrengen want teveel van het goedje kan je model vervormen.
De verbinding met deze lijm is zeer stevig.

mvg
S Marc
 
Laatst bewerkt:
Intreseert me wel . Ik volg in stilte . Succes met de bouw
Dave
 
Even verder gewerkt aan de romp, de onderzijde,niet simpel, het wringt langs alle kanten.
Het ziet er nu niet uit maar ik krijg dat wel spic en span. attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat schuren en plamuren en straks is er niks meer te zien van al dat zware werk.
vgr Marc
 
Oké Marc W
Na het schuurwerk de boot in primer en glanzend zwart gezet, zo zie je nog beter de oneffenheden.:wink1:
Nog maar wat schuren en slissen, opvul middelen ; 2 componentenlijm, abs pasta en polyesterpasta.
Grtz

attachment.jpg
 
Ziet er toch al best aardig uit, Ik gebruik afwisselend grijze en witte primer.
Voor de laatste oneffenheden gebruik ik afwerkplamuur van Motip uit een tube, je hoeft niet steeds een portie te mengen en het is schuurbaar na 20 min.
Bij mijn zeilboot met abs romp heb ik het ook gebruikt en ik was er best tevreden met de hechting.

Nog success met het afwerken van de laatste oneffenheden.
vgr Marc
 
Bedankt voor de tip Marc , ga ik ook eens met motip proberen.
grtz
 
Positie van motoren en aandrijfassen.
De as buizen heb ik voorzien van smeer buisjes(nippels), gaatje boren en ander dunner buisje op solderen, dit maakt het eenvoudiger om later de assen bijtijds te smeren.
Positie van de stuurservo nog te bepalen.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Even verder gewerkt aan de Pilot.
Ik heb extra opening in het dek gemaakt voor later bij problemen overal beter aan te kunnen, bijvoorbeeld, afstellen van de roeren, assen en bedrading.

attachment.jpg
 
slimme zet , je denkt altijd wel dat je alles netjes en goed gebouwd hebt maar na enkel jaartjes vloek je toch als je er net niet aan kan om een kleinigheid te corrigeren of te herstellen.

Het ziet er allemaal goed uit, succes met het vervolg.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan