Hoofdsponsor

1/25 Pilot boot van Aeronaut [wip]

Vraagje , ik ken niks van boten af maar ik zie de twee buisjes waar de aandrijving door gaat naar de schroeven hoe hou je dit waterdicht ( domme vraag misschien ) verder ziet het er best knap uit
Grt
Marc
 
ik ken ook niks van auto's maar daarvoor zitten we dus hier om van elkaar te leren?
In sommige zitten rubberen ringetjes als dichting, maar meestal ( altijd ) spuit men er nog een zeer fijn vet in via de opgesoldeerde buisjes.
dit word een beetje vloeibaar door de warmte van de ronddraaiende as en aldus zorgt het zo voor een perfecte water dichting.
Het is natuurlijk te begrijpen dat je af en toe het vet wat moet bijvullen, ik doe het om de paar jaar of als je merkt dat de as een beetje begint te lekken.
vgr Marc
 
ok marc ik snap het bedankt voor de toelichting
de andere Marc
 
Allemaal Marc'kes hier :-)

Even toelichten coachke;
de askokers lopen schuin naar boven tot aan de koppeling van de motors.
Doordat ze boven de waterlijn uitkomen zou in principe volgens de wet van communicerende vaten, het water er nooit tot aan de motors komen.
Met het vet in de koker zoals "marc w" al aanhaalde komt er niks water naar binnen.
De kokers lopen door de romp naar buiten en heb ik met 2 componenten lijm (polyester) vastgehechten nadien nog een dun laagje glasvezeldoek met 2 componentenlijm binnenkant romp over koker en rompbodem gelijmd.

grtz
De andere andere Marc
 
Thanks Bro nu heb ik helemaal goed begrepen ja juist de communicerende vaten hoe stom kon ik zijn he , maar ja de school is toch weeral ver ver ver weg van mij en een mens vergeet af en toe wel eens iets he ( ik zeker ) en daarbij ge gebruikt dat niet alle dagen he
Tof dat ge het me uitlegt bedankt
Grt
die ene Marc weer ;)
 
Even de romp terzijde gelegd en stilaan met de bovenbouw begonnen.
Het instrumentenbord wordt later verlicht (de meters)met 2 led's.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Nog wat verder gewerkt aan het bootje.
Onderdelen van het interieur van de bovenbouw uitsnijden en samenstellen.
Op de foto's instrumentenbord en de stoelen van de loodsen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Zal je het instrumentenbord nog wat "bevuilen"? Vettige vingerafdrukken bij veelgebruikte knopjes? Koffievlekken? Of zoek ik het weer te ver?
 
Dat ziet er best weer goed uit .
Wat is de bedoeling van de zwarte rand boven het paneel?
vgr Marc
 
Misschien geen slecht gedacht om een koffiemok en een broodtrommel op het paneel te zetten :-)
Marc de zwarte rand verdwijnt volledig onder de voorste beplating en heeft als bedoeling het doorschijnen van interrieurvelichting te voorkomen.
Grtz
Marc
 
ah-ah dat is natuurlijk ook een manier waaraan ik eigenlijk nog niet gedacht had. Ik beplak het altijd met alu folie aan de kant van de lamp zodat er nog wat meer lichtopbrengst is van de weerkaatsing. En dat is niet altijd even simpel als wat zwarte verf neerstrijken ;)

vgr Marc
 
attachment.jpg

Opstelling van de motors met extra versteviging voor de 2 x 480 motors , eigenlijk zijn 2x 400 voorgeschreven maar ik ga voor wat meer power.

attachment.jpg attachment.jpg

interieur dry fit. en fineerhout beplanking.
 
zijn die motor/as koppeling met een veer uitgerust?
eerste x dat ik deze zie, gebruik zelf steeds een kruiskoppeling.

interieur ziet er prachtig uit.
vgr Marc
 
zijn die motor/as koppeling met een veer uitgerust?
eerste x dat ik deze zie, gebruik zelf steeds een kruiskoppeling.

interieur ziet er prachtig uit.
vgr Marc

Idd Marc, de koppelingen zijn van Aeronaut en zijn meegeleverd met het model, ze zijn zeer stevig althans voor lichtere motoren.
dus heb ik ze maar gebruikt. Als ze eventueel moesten breken gaan de assen en schroeven niet verloren wegens de klemringen 2x per as.
grtz
 
Ondertussen loopt de bouw van de boot wat voor op mijn foto's
Het groen op het boegdek is reeds geverfd omdat het later moeilijker te bereiken is wegens overhangende golfbeschermplaten.
De bijgeleverde roeren schuren tegen de romp en hebben wat aanpassing nodig, maar ik ga ze toch gebruiken.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Wintertijd bouwtijd als er niks anders tussenkomt
wat verder gewerkt en sta wat achter met men reportage.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
vind het zeer mooi werk geleverd grt Pascal
 
Ik ben ook nog maar net terug beginnen bouwen :)
Je interieur ziet er alvast realistisch uit.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan