Hoofdsponsor

1/24 Pontiac Catalina 2+2 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

scalecruiser

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
178
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een nieuwe brouw en het gaat hier om een Pontiac Catalina 2+2.
Hij gaat een beetje verbouwd worden o.a de velgen ga ik veranderen en de koplampen
die in de bumper zijn meegegoten ga ik veranderen door transparante lenzen uit
mijn partsbox.Ik moet hem zelf niet verlagen daar er bij de ophanging al keuze is tussen de
rijhoogte ( gaatjes zijn voorzien waar de metalen assen vanuit de doos inpassen) en de velgen
die ik ga gebruiken perfect uitkomen met de voorziene hoogte,wel een meevaller :D alleen
heb ik de voorste velgen wel 3 a 4 mm smaller gemaakt.De velgen zijn van Pegasus; 23 inch t'chromes.
Ik heb bij de bumpers wel al het chroom verwijdert en ga dit misschien ook bij de velgen doen en ze zelf ook met alclad
spuiten want vindt het dan wel iets realistischer overkomen.
Hier zijn de foto's;

de kit;

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
verdorie dat zijn dikke velgen voor onder deze.
veel bouwplezier
 
Dit vind ik een zeer mooie auto echt helemaal mijn smaak.De velgen staan hem geweldig.Kan bijna niet wachten op het vervolg dus wees maar zeker dat ik blijf volgen.Veel succes ermee.
Marc S
 
Helemaal mijn ding.
Benieuwd naar het vervolg.
 
hallo iedereen,
Ik heb ondertussen de lampen die meegegoten waren in de bumpers vervangen door lensjes die ik
nog had in de parts box,de verchroomde delen ontchroomd en gespoten met alclad.
De body staat ook in de kleur maar moet ik nog verder afwerken.De kleur is BP groen van Zero paints dat ik nog had liggen
maar er komen waarschijnlijk nog lijnen in een andere kleur over de lengte van de auto.
Hier zijn de foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
 
Het is niet mijn favoriete tak van (auto)modelbouw maar je vooruitgang is veelbelovend en ik volg deze toch graag.

Venijnig kleurtje...
 
Mooi spuitwerk.
Ben benieuwd hoe de kleur gaat staan als het model klaar is.
 
Tof , eens een gedurfd kleurtje die je gaat gebruiken , de interesse is gewekt ! :)
 
Vette kleur die zeker past bij zo'n Low-rider.
Benieuwd naar het vervolg hiervan.
Helemaal mijn dada :D
 
Ik heb zo een beetje mijn twijfels bij de kleurcombinatie van de carrosserie en het interieur.Maar als dit echt je ding is moet je er zeker voor gaan.Het is tenslotte uw bouw,maar weet dat ik zeker blijf volgen.
Marc S
 
De lichtgroep koplampen links ( van voren bekeken op de foto's) lijkt mij asymetrisch t.o.v. deze rechts, lijkt te laag te staan.
Wat de kleuren betreft, dat is persoonlijke keuze maar het spuiten lijkt toch goed geslaagd.
 
tja kleuren ik vind de combi ook niet om over naar huis te schrijven , pas op ik breek hier niks af hoor , maar ik persoonlijk zou deze combi nooit gebruiken , maar laat ons nu niet vooruit lopen op de zaken he en afwachten en wat de koplampen betreft ik denk dat de lensjes er nog maar los op lichten omdat de foto's erachter de bumper met grille in de chroom gespoten zijn en dan ga je de lensjes toch niet meespuiten he
De rest is mooi afwachten , over de auto zal ik snel zeggen ik hou van zulke machtige bakken maar ik begin er niet meer aan op de duur staat je kast ( en ) vol maar ben wel benieuwd hoe het vervolg zal zijn
Ik blijf lekker volgen
Marc
 
De lensjes liggen er inderdaad nog los op,heb deze eerst gepast op de ongespoten bumper en nog wat aangepast.
Als de alclad droog is ga ik er pas de lensjes inzetten.
En de kleur had ik nog liggen en het interieur gaat nog iets donkerder worden met een wash en minder blinken.
In het geheel zal dit wel goed komen hoor al blijft het persoonlijke smaak. Nog even geduld :)

groetjes,

Yannick
 
De Pontiac is klaar en hier zijn de foto's.Heb wel pas gemerkt dat ik de grill devider (stukje in het midden van de grill) met het logo
op omgekeerd heb geplaatst,dit was een apart stukje en heb er eigenlijk niet op gelet bij het plaatsen.
Heb het pas gezien bij het maken van de foto's met de Pontiac firebird.Maar goed,niks aan te doen,het staat ook wel mooi :8
Ben zelf tevreden met de bouw maar zoals gebruikelijk zijn er altijd puntjes die beter kunnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
 
Yannick je mag best tevreden zijn en inderdaad er zijn nog enkele puntjes die voor verbetering vatbaar zijn , maar we gaan hier nu niet muggenziften
Wat ik wel knap is uw manier van fotograferen de auto lijkt op sommige beelden net echt
grt
Marc
 
Mooi eindresultaat .
Op naar de volgende ;)
 
geen autofan, maar zulke modellen kan ik wel smaken :D
Mooi gedaan
 
De Hulk en de Bandiet op dezelfde foto :)
Prachtig afgewerkt, mocht ik een auto zo kunnen afwerken, dan zou ik héél erg blij zijn :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan