Hoofdsponsor

Anders / onbekend Den duits [wip]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Nog altijd verlof dus tijd om te blijven oefenen...
Hierbij de volgende waar ik aan bezig ben... tevreden van al zover geraakt te zijn al zijn er dingen die nog verandert moeten worden.. zoals de borstzakken.. die moeten wat grote worden. En de knopen kleiner... adelaar op de borst is een stukje plasticard... en de medaille rond de nek heeft me ettelijke uren van men leven gekost... maar die blijft zo tot ik een betere gemaakt krijg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi al. Vergeet niet dat er twee gaatjes in zo'n helm zitten.
 
Mooie start.
Op de laatste foto is wel duidelijk te zien dat de helm achteraan iets "ingedeukt" is... Daar ga je best ook nog wat aandacht aan geven ;)
 
Weer een mooie realisatie.
Volgens mij is de helm achteraan aan de nek te hoog, hij moet dieper.
 
Idd, de helm is ook nog werk aan want hij zit nog vol putten en bulten :D deze staat er maar los op dus nog gemakkelijk te verwijderen. Is nog veel werk aan hoor.. de schouderstukken zijn ook nog maar voor het zicht, en de tekens op de kraag moeten ook nog dunner eigelijk...
 
Nu je er mijn aandacht op richt, denk ik niet dat je de tekens op de kraag veel dunner moet maken, maar dat je de kraag iets dikker zou moeten kunnen maken.
Vooral aan de bovenkant, waar de nek uitkomt.
Op volgende foto's zie je misschien wat ik bedoel:

attachment.jpg
Bron: Internet, For reference purpose only
attachment.jpg
Bron: Internet, For reference purpose only
Hier vindt je nog meer info ;)
 
Nu je er mijn aandacht op richt, denk ik niet dat je de tekens op de kraag veel dunner moet maken, maar dat je de kraag iets dikker zou moeten kunnen maken.
Vooral aan de bovenkant, waar de nek uitkomt.
Op volgende foto's zie je misschien wat ik bedoel:

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80845
Bron: Internet, For reference purpose only
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80846
Bron: Internet, For reference purpose only
Hier vindt je nog meer info ;)


Idd zie wat je bedoelt... nu je het zegt ik haf het nog niet gezien op men stuk... heb heb idd recht tegen de nek staan ipv omgeplooid zoals een kraag hoort te zijn. Thanks...
 
In de hoop je hier even met te helpen:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sorry voor de donkere achtergrond maar ik hoop dat het je toch een idee geeft.
 
Ik doe het niet na maar helm en schouders miszie ik iets de schouders lijken met te klein tegen hoofd wat subliem is en hals vind ik zeer knap gedaan.
grt
 

Bedankt erwin... heb er zelf ook enkele liggen... de helm moet idd nog beter maar heb hem voorlopig gemaakt om al een basis te hebben en om een beter zicht op de figuur te hebben.. ga deze houden tot het laatste aangezien ik deze er steeds nog kan afhalen.

@Pascal de helm, ja, uitleg staat hierboven he :D
En de schouders idd moeten iets breder... heb er een al beetje aangepast maar moet nog een stukje aan.. mss stukje mouw erbij aan zetten dat weet ik nog niet...
 
Ff kleine update...

Buiten de adelaar is heel de borst veranderd...
nieuwe grotere zakken, kleinere knopen riem van de helm al eropgezet met een slotje maar ga ik mss nog veranderen...
De kraag is wat dikker gemaakt aan de bovenkant en een nieuw kruis rond de nek.. alleen krijg ik er geen swastika meer in.. daarvoor is het voor mij te klein...
details gaat een volgende stap worden is niet veel maar moet niets haastig gebeuren.... het is en blijft een oefening he :)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik reageer niet vaak in figurentopics, maar deze creatie is de moeite waard. Kevin, je gaat zienderogen vooruit in je kunsten.

Enige opmerking die ik heb is dat de neus misschien wat aan de grote kant is (zie hier). Zou je die iets verkleinen, dan zou dat het beeld denkelijk verbeteren.

Voor de rest, zoals gezegd, op de goede weg!
 
Nu je het zegt kan ik idd niet naast de ciranoneus kijken... eens kijken wat ik ervan kan maken...
 
Hallo Kevin,

Ik vind het prachtig wat je hier neerzet. Ik zou het zelf niet kunnen.

Het gezicht is heel geslaagd, zelfs de neus stoort mij niet.
De ene mens heeft een platte, de andere een ronde en de andere een grote neus.
Dus die neus geeft je figuur een uniek karakter. De neus is zeker niet onrealistisch.

Wat ik je wel zou aanraden is om voordat je start met een buste (of figuur) even een verhoudingsmodel te raadplegen.
Misschien is het enkel zo op de foto's maar ik denk dat het hoofd in verhouding tot het onderlichaam te groot is (of omgekeerd natuurlijk).

Neem bvb deze verhoudingsschets waarop je vaststelt dat de totale schouderbreedte 3x de breedte van het hoofd is.
attachment.jpg

Bij de ene mens kan dat natuurlijk wat verschillen dan bij de andere, maar over het algemeen is die 1/3 regel wel van toepassing.
Kijk eens even naar jezelf voor een spiegel, en meet eventueel eens je schouder afstand en breedte van je hoofd. Je zal vaststellen dat deze verhouding klopt.

Succes verder met dit mooie project.
Je hebt talent !!

Dirk
 
Ga je tips volgen.. want ik zie het zo niet... bedoel de foto kan ik in volgen maar dan de buste zelf toont me anders maar ga zeker meten voor zeker te zijn en dit onhouden voor de toekomst... bedankt allesinds
 
Wat Dirk (leysend) zegt klopt beeldhouwers hebben bijna allemaal mens van vitruvius van Da Vinci in bezit google maar eens en verhouding is zoals dirk aanhaalt .
hoofd lijkt ook groter maar 1/3 is afmeting. wij gaan van jou nog mooie dingen zien bravo voor oefenstuk tot zover en neus stoort ook mij niet is van mens tot mens.
riempje is wederom knap gedaan trouwens grt Pascal
 
Deze had ik nog niet gezien....interessant.
Ik ga mijn stoeltje bijzetten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan