Hoofdsponsor

Anders / onbekend Het boerke [wip]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Na men eerste keer sculpten en al goede info van jiver gekregen te hebben begonnen aan een 2e... voorlopig nog met de klei die ik nu heb na en vakantie eens verdergaan met ander materiaal...

Dus, een oud boerke deze keer...
Ga nog proberen een stukje van een overal er op te krijgen en een "bollekeszakdoek" rond de nek...

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een karakterkop! Goed gevonden dat het oog aan de kant van de pijp wat lager zit, tegenover de mondhoek die daar wat omhoogkrult. Hij heeft er duidelijk al een mensenleven op zitten kauwen, getuige de gekloofde lippen.
 
leutig en goed gedaan grt
 
Ja Kevin...je hebt het wel echt in je vingers zitten ;);)....en je kan zo mooi je beelden overbrengen naar je vingers die zorgen voor iets prachtigs ...top man ....wat een karakterfiguur :8:8:8
 
dit is echt zeer knap gedaan. Het is duidelijk dat je het in je vingers hebt. Met de hulp van Jiver zal je idd nog een stap verder geraken, maar het is nu al zeer goed
 
Merci :) blijven oefenen is de boodschap... vind dit wel leuk om te te doen... @Stavenvd het oog heb ik al wat hoger gebracht hoor... het zat me toch wat te laag als je er rechtop keek...
 
Heel knap gedaan.
Mij lijkt het als dat de pijp en in het bijzonder de pijpesteel een beetje "out of scale", iets te klein, is ten overstaan van de mond. Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is in de karikatuur.
Ook aan de aanzet van het linkeroor is nog wat werk denk ik.
 
Idd erwin... pijp moet nog anders worden maar bij gebrek aan materiaal hier oo vakantie even deze gemaakt om een idee te hebben :) oren zijn voorlopig klaar... bij volgende update moet je me nog maar eens zeggen of je wat ziet ;) altijd welkom...
 
Zo, zover staan we er mee... de plooien in het hemd nog in orde krijgen en dan durf ik er direct niet veel meer aan doen... nieuwe pijp gemaakt en als deze uitgehard is proper afwerken...attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Schaal kan ik niet zeggen want heb niet echt schalen opgezocht om deze te maken... maar zal zeggen hoofdje is 5cm diameter .. oor tot oor :)
 
howja, dat is een pak kleiner dan ik dacht
Als ik de fotos zo zie dacht ik dat dit ongeveer 1:1 ging zijn ofzo.

Heel mooi werk dus
 
Vind ik enorm schattig en nu zeker dat ik lees dat het gewoon uit het hoofd is gemaakt , ik durf er gewoon niet aan denken om zoiets te maken zou meer op een mislukte alien lijken , daarom zal ik maar bij mijn autokes blijven
Respect
grt
Marc
 
Prachtig sculpteerwerk, chapeau :amish:

Ga je hier een afgietsel van maken? Of wordt deze versie gebakken en geschilderd?
 
Coachke, idee is idd volledig uit het hoofd, alleen foto's opgezocht als voorbeeld van rimpels en de pet...

@Beyond, ik wil hier een afgietsel van willen maken... dat ik weet is deze klei niet te bakken. Deze smelt bij het opwarmen...
 
prachtig Kevin,

Enkel de pijp heb ik vragen bij. zulke deftige porseleinen pijp was enkel voor den welstand , de boerkens rookte simpele houten pijpen zoals de eerste die je gemaakt had.
Verder ben ik heeeeeel benieuwd naar het schilderwerk.
vgr Marc
 
prachtig Kevin,

Enkel de pijp heb ik vragen bij. zulke deftige porseleinen pijp was enkel voor den welstand , de boerkens rookte simpele houten pijpen zoals de eerste die je gemaakt had.
Verder ben ik heeeeeel benieuwd naar het schilderwerk.
vgr Marc

Tja porselijn was niet de bedoeling... deze is natuurlijk nog niet geschilderd maar heb na je reactie wel wat opgezocht en wel geen houten gevonden die zo hard gebogen is... dus dat kan zijn dat ik er nog een andere ga maken..
Het schilderwerk gaat nog niet voor meteen zijn hoor... eerst zien dat ik wat oefen op het mallen maken en gieten voor ik deze ga doen
 
Lange tijd weer stilgelegen maar even een kleine update.
Eerst een goede mal kunnen maken en best tevreden over de eerste afgietsels.

attachment.jpg

Hier en daar wat oplapwerk door kleine luchtbellen.. moet ik nog een manier op vinden om deze volgende keer te verminderen...

En tot zover staan de schilderwerken.

attachment.jpg
 
Hier een van de zijkant van hoe hij is... geeft een beter zicht van kleuren dan de voorkant mss... zijn al meer kleuren op te zien dan op de andere foto..

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan