Hoofdsponsor

1/16 Springer Tug ( duw bootje )[DONE]

Zo in de kleuren ziet dit bijzondere bootje er mooi uit.
Ook het verhaal achter dit bootje wat je op de ledendag vertelde vond ik erg leuk.
Komt in ieder geval in 2017 1 project van je gereed :laugh:

Fred
 
Mooi in die kleuren , het zal wel moeilijk geweest zijn omdat geel mooi dekkend te krijgen
Knap werk
marc
 
dank u heren voor de steun,
@ coachke , ach maar een laag of 8 :( , werd er bijna zot van omdenduur :)
en dan ben ik nu met die zodiac van het andere project bezig , al 10 lagen wit , maar het is bijna naar mijn goesting :)
@ Fred, ik hoop op wel enkele meer , ben momenteel met 4 bezig die hopelijk allemaal in 2017 afgewerkt geraken.
Een nieuw groot ( 2a3 jaar) ligt reeds op de loer en de voorbereidingen zijn al gestart maar eerst minstens 2 afwerken voor het werkelijk van start mag gaan.
( Ik heb geen plaats meer om het neer te zetten momenteel)
vgr Marc
 
Hier zijn we dan weer met het vervolg.
Eerlijk gezegd ben niet helemaal tevreden met het resultaat maar het had nog veel slechter gekund.
Ik heb een beetje met verschillende technieken aan het uitproberen geweest de ervaring van de laadbak in mijn achterhoofd.
Op een gegeven moment begon ik toch een beetje te krijgen wat ik beoogde , we zijn dus weer een ervaring rijker.
Kwestie is nu om de slechte stukken nog een beetje weg te werken. Wel had ik de indruk dat de grote schaal niet echt bevorderlijk was om een realistisch effect te verkrijgen.
We moeten hoe dan ook opnieuw gaan kwasten omdat we de naam vergeten aan te brengen zijn, en deze nu in mooie glimmende letters op de romp te kleven zonder te bevuilen zou nog al een misser worden. Ook had ik de ruiten er bijna blinkend en proper in staan, hier hebben we eveneens wat geëxperimenteerd en moet er nog een ruiten wisser geplaatst worden op de voorruit. Maar fotokes gaat jullie zoveel meer vertellen dus .....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
Dat is een flinke verandering van net en proper naar nu flink verwaarloosd
 
Schipper heeft te veel werk om zijn schip te onderhouden, weel zeer realistisch
 
merci heren,
@René , Laten we zeggen dat het er eentje is van de dienst waterwerken, dat 2x per jaar word gestart bij het baggeren van enkele kleine riviertjes en voor de rest ergens afgemeerd ligt.

@allen , Ik wou toch echt even de techniek oefenen en ervaring opdoen, voor ik straks de zeehond onder handen neem. maar hier heb ik foto's van die ik ga trachten te evenaren, zal dus zeker niet meer zo erg zijn als nu.

en nu de elektronica nog afwerken :)
vgr Marc
 
Heerlijke modelbouw Marc, zo zie ik het ook graag.

vgr SMarc
 
na een drukke winter waar model bouw steeds op de tweede plaats kwam, na de verhuis van mijn oudste dochter, eindelijk , hopelijk, terug een beetje bouwtijd op regelmatige tijdstippen.

Jammer genoeg viel het weer wat tegen dit paasweekend, zodat ik gelukkig wat tijd vrij kreeg om te bouwen :)

Eerst even getest hoeveel gewicht we nog konden toevoegen en daarna aan de slag met de elektronica onder het dek.
Op enkele batterij stekkers na , in bestelling , is het ruim afgewerkt.
volgende werkzaamheden zijn de verlichting in en op de kajuit, en het installeren van de rookgenerator.
Aan de onderzijde van het dek nog even een versteviging rond de bolders aangebracht zodat hier later flink wat trekkracht kan op uit geoefend worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hopelijk tot snel met meer nieuws,
vgr Marc
 
jongens, waar zit ik soms toch met mijn hoofd???????

alle ingewanden er terug uitgehaald :(
ik had toch voorzien dat de set up in 6V ging gebeuren ipv op 12V ( kwestie was, dat sommige electronica geen 12V kon verdragen )
na enkel avonden vloeken en aanpassen kon dan eindelijk getest worden op het droge.
En weer galmde er een vloek door de hobby kamer, waarom wou die verdomde elektronische schakelaar nu niet werken????
Alles opnieuw na gekeken en gemeten ..... en eindelijk na lang zoeken viel er een euroke , De potentiometers op het printplaatje dienden nog ingesteld te worden op de juiste waarde 2 min werk en daar licht men dan avonden achter te zoeken.
Vandaag dan toch nog een zeer korte vaartest ( zonder dek ) kunnen uitvoeren en we kunnen terug lachen :)
Volgende dagen ingewanden terug netjes ordenen en dan buikje dicht maken, ik heb nog 4 weken en dan moet ie echt af zijn ( stadspark feesten te Turnhout )

geen foto's deze keer, om niemand misselijk te laten worden van de wirrewar aan draden en stekkers die overal uit de romp steken en hangen.
vgr Marc
 
Marc dat gaan de schippers niet graag lezen want zelfs duw bakken worden goed onderhouden hoor maar hij ziet er schitterend uit op het water :D
 
Beste Marc ziet er veelbelovend uit en het is te hopen dat binnen 4 weken het weer wa beter is want vandaag is het weer efkes winterweer he
Suc6
marc
 
ik kijk al uit naar de afwerking marc
gr dirk d
 
merci voor jullie reacties en belangstelling.

ondertussen alle bedrading terug netjes in de buik gekregen.
afgelopen avonden de kabel lieren van elastisch koord voorzien.
Eveneens enkele sleeptrossen eveneens van deze koord maar een maatje dikker zodat de duwbak gemakkelijk kan aangekoppeld worden.
Laat ons nu maar hopen dat het werkt . :)
verder nog even een ruitenwisser op de voorruit geplaatst zodat er toch een beetje zicht is over de duwlast.

Voorlaatste werk is het aanpassen van de rookgenerator zodat er ook nog wat rook uit de schouw komt.
Daarna het dek nog op de romp kleven en dan maar varen ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later ,
vgr Marc
 
Laatst bewerkt:
hallo marc ik weet niet wat er mis is maar ik kan de foto's niet zien
 
goe gedaan marc komt mooi tot zijn recht
 
Ik was nog niet helemaal tevreden met het geluid van de hoorn dus nog snel de versterker en box aangepast voor alles dicht gelijmd werd.
en daarna..... de eerste echte vaartest op open water.

attachment.jpg

attachment.jpg

Als je goed kijkt zie je de rook die uit de schouw komt, hangen boven de kajuit.

Opdracht volbracht :):

We gaan terug bouwen aan de Zeehond zodat deze ook af geraakt en stilletjes aan de nieuwe romp starten van ons volgend project, maar hierover later meer.

vgr Marc
 
top gedaan en die rook is duidelijk grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan