Hoofdsponsor

1/24 Opel Blitz [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Opel blitz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zichzelf een goeie vraag.

Maar waar doel je precies op?
 
Ik wandel regelmatig veel met iemand, tijdens het honden uitlaten Dus kletsen hoort erbij


Wie
62 jaar geleden al zijn rijbewijzen gehaald.
Het lessen was in is Opel Bliz.

Waarom
Anno 2016 zijn rijbewijs laten verlopen.
Met 80 jaar oud lessen en opnieuw slagen voor het rijbewijs.
Die leeftijd halen is al heel wat , maar ook nog met deze gezondheid

Wanneer
Met 18 ging hij Vrachtauto rijden, Een Bell Air, en die was groter langer als de blitz. (leswagen)

Wat
Van een vrachtauto ongeveer 1954 of ouder en dan een Chevrolet, Bell Air kan ik weinig of geen kits vinden. Behalve de bekende pickup truck.
Toch ontfutseld, de bovenkant van de bel air, is NY cab geel en de onderkant is hoogglans grijs.

Idee
Wat is er te vinden, de belair vrachtauto niet.,

Een echte truck moet het zijn. Of er ooit een Daf of iets als Krupp andere oude modellen, wat reed er nog meer in 1954...


Uitwerking
Verder met de Opel Blitz. ik wil toch iets maken, wordt het model waarvan ik aanneem, dat die in "54 kort na de oorlog best omgebouwd rond kon rijden. Met de bedoeling in de kleuren van de bel air. En zonder schoppen en houweel of ander gereedschap
 
Dit is de kit.

attachment.php
 
Dus je zoekt een Opel Blitz in schaal 1/24?

Dan ben je aangewezen op die van Italeri, later in bruikleen uitgegeven door Revell (en weer later teruggenomen door Italeri), zie hier. Op schaal 1/35 is er veel meer keuze.

Van een Bel Air vrachtwagen had ik nog nooit gehoord. Ik kan er online ook niets over terugvinden; weet je zeker dat de naam klopt?
 
Je foto is niet te zien, maar ik neem aan dat het een van de Italeri's of de Revell is.
 
En ik denk niet dat ik veel tijd heb. Dan klinkt deadline zo zwaar

Gewoon wat hoogte punten op de foto's

Foto 1
De motor en delen ervan, klaar voor de spuiter, velgen en banden. Allemaal zo ver mogelijk in elkaar gezet.

Foto 2
De cabine deels in elkaar, rechterportier vast voor de stevigheid. En ik wil 1 portier draaiend, dat wordt links. De motorkap, voorruit en cabine dak is ook 1 geheel. De motor moet zichtbaar blijven. Wordt afneembaar, de zijkanten van de motorkap, los halen, begin ik niet aan. Ik ga hem kado geven, en geen probeersel.

Foto 3
Portier los, cabine nog deels droge passing deels gekleefd. Alles afbouwen kan niet, er moet nog gespoten worden.

Foto 4
De laadbak in elkaar en de cabine en het chassis.

Foto 5
Droge passing

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
Een blitz is ook een hele mooie, en uit mijn jeugd ook een hele bekende. En heel weinig van te vinden
 
Laatst bewerkt:
Je foto's worden niet getoond.

Vind ik zo erg, ik heb iets van 21 minuten of meer, al de foto's op deze site geplaatst/up.
alle foto's die ik zie kloppen ook niet met het bericht
 
Dus je zoekt een Opel Blitz in schaal 1/24?

Dan ben je aangewezen op die van Italeri, later in bruikleen uitgegeven door Revell (en weer later teruggenomen door Italeri), zie hier. Op schaal 1/35 is er veel meer keuze.

Van een Bel Air vrachtwagen had ik nog nooit gehoord. Ik kan er online ook niets over terugvinden; weet je zeker dat de naam klopt?

Hoi Roy, die naam (vrachtauto) had ik ook nooit van gehoord, maar dat is in het geheugen van hem. En er zijn ook super grote amerikaanse trucks te vinden. Kan ook een Mack zijn
 
Een Chevrolet Belair 1954 bestaat wel maar dat is een personenwagen. Hij zal vermoedelijk wel even lang geweest zijn als een Opel Blitz, zeker de 1ton versie want die bestond ook. Die Chevrolet moet je zoeken bij AMT of een ander Amerikaans merk.
De enige Opel Blitz truck op schaal 1/24 is inderdaad die van Italeri, heb hier trouwens nog zo een gebouwde staan die moet gerenoveerd worden.
 
Aris je kan niet je foto's die op modelbrouwers staan ongewijzigd hier plaatsen de grap zit hem in de naam/url.
Op brouwers krijg je dit als code voor de foto [ photo data-id="379178"]https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/98/c6/98c618779c4675ef84d8144d55ac1f4d.jpg[/photo ]

Om het hier te laten werken moet je een paar kleine aanpassen tussen de [ ] tekens.

[photo data-id="379178" ] letters en cijfers enz verwijderen en vervangen door IMG dus je krijg [ IMG]
Helmaal aan het einde bijna hetzelfde verhaal alleen daar photo vervangen door IMG dus krijg je dit [\ IMG]



10402581_559363217524376_3506170456277016712_n.jpg
 
Ron, wat je omschrijft weet ik. Ik heb ook gin zin om iets aan de URL veranderen. De foto's die ik op deze site plaats, laad ik op in deze server. De foto's die bij brouwers staan, heb ik op hun server opgeladen.
Dit niet alleen omdat ik te lui ben om de link te veranderen, maar ook omdat er datastromen tussen die 2 sites plaatsvinden, die bij een van beide, voor overbelasting kan zorgen. Maar ook als een van beide iets veranderd ik overal de foto's kwijt ben. Vandaar dat ik op iedere site de foto's oplaad.
Bij 1 site, heb ik wel foto's geplaatst, maar dan met een link van deze site, als uitzondering, dat komt de foto's daar komen verkleind in beeld, waardoor er 3 foto's op 1 scherm passen en de link vanaf hier schermvullende foto's plaatst.


Er wordt nog steeds niets getoond begrijp ik

img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80248[/img]
img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80247[/img]
img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80250[/img]
img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80252[/img]
img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80253[/img]
img]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=80251[/img]

Dit zijn de adressen waar ze bij mij wel getoond worden. Ik heb een mapje aangemaakt waarin ze staan, nu kom ik erachter dat het mapje leeg is. Maar de foto's staan nog steeds in beeld op mijn scherm
 
Laatst bewerkt:
Een Chevrolet Belair 1954 bestaat wel maar dat is een personenwagen. Hij zal vermoedelijk wel even lang geweest zijn als een Opel Blitz, zeker de 1ton versie want die bestond ook. Die Chevrolet moet je zoeken bij AMT of een ander Amerikaans merk.
De enige Opel Blitz truck op schaal 1/24 is inderdaad die van Italeri, heb hier trouwens nog zo een gebouwde staan die moet gerenoveerd worden.

Die lijkt op schaal zo klein, ik denk dat het echt zo ook geweest is. Het gaat erom, ik wil die man een model geven. Hij weet een blitz te herinneren en de Bell air. Dat kan ook zijn eerste auto geweest zijn. Waarin hij reed toen hij zijn grote rijbewijs haalde in een blitz.
Dat was ook toen zijn vrouw en dochter de kleur probeerde te ontfutselen. Ik heb ook gedacht de vrachtauto niet te maken maar de personen auto.

Dan is het inspelen, waar ik schrijf over wandelen, hij is 80 en selectief doof. En ik denk zelf dat hij zich wil bemoeien met een kado...
 
Valt mij wel te binnen dat de eerste na-oorlogse Opel truck rond de jaren '50 ook Blitz werd genoemd maar die was niet zo groot als de WO2 truck die we kennen. Effe googelen en je zal hem wel vinden. Die was ongeveer zo groot als een grote personenauto.
 
Even wat aanpassingen, de kit foto is deze
attachment.jpg
 
Benieuwd of hij nu zichtbaar is.
Hij staat nog niet op wielen, maar als ik dat zou doen en hem naast de krupp titan plaats, of een Daf NTT, zou het er zo uit zien.

Volgens de beschrijving in de kit moet deze 3 ton kunnen vervoeren, de kleine bedoel ik.. Nu ga ik af op de vorm van de ruiten in de portieren
attachment.jpg
 
De foto's van je laatste twee posts zijn te zien.
 
Roy gelukkig dank voor het bericht
 
Foto 1 Cabine en motorkap deels in elkaar.
Foto 2 ! portier draaibaar maken.
Foto 3 en 4, in de primer, in de spuitcabine


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan