Hoofdsponsor

1/24 Opel Blitz [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Toch 1 draaideur en de motor moet zichtbaar zijn. Het rechter portier, loop tegen het spatbord aan, nog een hoek weg gehaald. Dit is nu de maximale opening. Vervolgens maximale opening, ik heb een scharnier gemaakt met eerst een hoek van 90 graden en dan met 45. Te zien het losse motordeksel. Volgende foto, de voorkant, alles open en de laatste alles dicht.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Goeie start, veel plezier , leef je maar eens uit ;)
 
Gelukkig heb ik heel veel verstand van auto's. Wilde ik kijken welke diesel leidingen enz. eventueel te maken zijn. Dus zoeken zie ik opeens bougies en bougiekabels en een verdeler kap. Het is dus een 6 cilinder benzine motor.

Zo dat veranderd weer iets, Bougie kabels aangebracht en een benzine/lucht leiding, van het uitlaat spruitstuk, en iets als een "" carbiorator"" En nu een leiding naar de benzinetank via een benzinefilter.

Het chassis, ik zie geen luchtremcilinders, denk ik alles gaat via de trommelrem. Een handrem aangemaakt, ik denk dat die op simpelste manier moet een aantal stangen. Hiermee een begin gemaakt

De maat, ik dacht dat hij veel kleiner zou zijn als, 1:24. Nu weet ik ook wat Jan bedoelde dat de vrachtauto kleiner was als zijn personen auto. Goed te zien op de laatste foto.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Niemand horen roepen, wat lelijk.

Voortgang
De handrem stangen, heb ik iets veranderd, wielen gemonteerd, zal te zien zijn bij het chassis.

Motor
Ondertussen de motor gespoten en sommige delen een accent. (Deze op de foto gezet en ingebouwd)

De motor
Gepoogd, verschillende kleuren, accenten en rekenging houden dat er straks minder te zien is.

De kleuren of accenten, Mercedes Benz, heeft tot veel later na ww2 dit model nog steeds gebouwd, totdat ze met een eigen ontwerp kwamen en nog steeds gebaseerd op de opel blitz.

Geeft mij de vrijheid om ook iets te doen met kleuren. Het groen, dat is juist omdat het op moet vallen en voorkeur is hoogglans.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Hey,

Tot nu toe ziet dat er niet slecht uit.....gebruik wel verschillende kleurnuances op je motor, doet hem nog meer tot leven komen....😉
 
Dank voor alle raad en complimenten.

Zoals ik schreef, de motor is in het chassis en in de blanke lak om niets te beschadigen. Hoogglans, want Het moet glimmen. Het grijs van het chassis, is een kleur grijs van Vallejo en die is gemengd met een metallic medium voor de glans.
De handrem is geplaatst, de benzine leiding in de tank.
De uitlaat en collector, ga ik naar roest brengen.

Tot zover plannen en gedachten nu enkele foto's

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Dank voor de complimenten. Ondertussen heb ik niet stil gezeten, via PB veel informatie verzamelt, waarvoor ik de schrijvers dankbaar ben. Nu een 3 tal foto's van de uitlaat collector welke ik roestig gemaakt heb. Benieuwd naar de reacties attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Wat mij betreft mogen er wat meer donkere tinten in die collector, in het bijzonder rond het vierkante blokje. In feite overal waar men de collector aan elkaar gelast heeft. Makkelijk te doen met dark rust of een donkere wash.
Zie anders nog eens naar het topic van Roy's BMW of mijn GMC.
 
Wat Erwin zegt mag best maar voor een eerste roest verwering moet ik zeggen dat Aris een goede leerling is , ik vind het goed het kan altijd nog verbeterd worden dat wel nu lijkt het toch weeral wat natuurlijker he
grt
Marc
 
Hey,

Ook de buis zelf mag zijn roestverwering krijgen omdat roest niet stopt aan de aansluiting van de buis. Dus doe die buis ook maar in zulke kleuren, dan komt dit wel goed. Een iets of wat meer variatie mag er wel in, kwestie van het 'kijkende' oog ook iets bieden. 😊
 
Ja das waar roest ziet er niet overal hetzelfde uit
Marc
 
De roestlaag aangepast, de kleuren zijn lichter op de foto. Ik denk er zit toch beweging in

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Een update.
De laadbak en cabine zijn ook in kleur. Zie het felle glimmende geel. Verkeerde kleur trouwens, wilde niet dekken en ik had glans gekozen, de vloer van de laadbak, in hetzelfde grijs.
Werd te fel en ik wilde toch realistischer. Deze verweerd, de stalen balken met een chipping gedaan. Het chassis heb ik ook accenten op aangebracht. De cabine is hetzelfde geel geworden, deze is te zien. Morgen gaat hij in de matte blanke lak om dit punt vast te houden.
Hierna ga ik langs, naden en verdikkingen, roest of mos aangroei aanbrengen hetzelfde gaat ook op voor portier hoekjes. Nu eerst zien hoe de lak eruit ziet als het naar matte lak behandeld is.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Persoonlijk vind ik dit een meer dan behoorlijk resultaat hoor.
Knap werk ;)
 
Ik vind hem ook wel erg geslaagd grt.
 
Hey Aris mijne mond valt open , prachtig man , ge gaat die toch niet wegschenken he ? ok grapje hoor je doet ermee wat je van plan was maar ik vind hem geweldig
nog de laatste stukjes doen en dit is een prachtig stukje
grt
Marc
 
Nu nog even anderen nummerplaten erop en het plaatje is rond.
 
Nu nog even anderen nummerplaten erop en het plaatje is rond.

En die platen(decals) heb ik niet in die maat. Niet in stock, en nergens een plaatje die ik zelf op een decalsheet kan printen.
Blijft de optie open,, blauw maken met wat witte streepjes
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan