Hoofdsponsor

1/35 Dragon Sd. Kfz.251/7 met AFV brug [WIP]

weeral indrukwekkend telkens denk ik dit was het maar telkens kom jij toch weeral baanbrekend uit de hoek
tof Steven
Marc
 
Bedankt voor jullie waardering, als beloning een extra lange update. Ik heb de brugsteunen op de half-track gemonteerd.

attachment.jpg

De steunen voor de bruggen waren door AFV bij de kit gevoegd. Ik wilde ze gebruiken om de afmetingen over te zetten op een metalen plaat. Zoals je hier kan zien is de dikte overscale. Ik heb dus een ontvouwing gemaakt en daar een gaatje in geboord. De boor mocht er niet helemaal doorheen want de diameter is net wat kleiner. Let ook op de onderste bevestiging aan de hull en op de plooirand boven aan de lasverbinding.

attachment.jpg

Het plooien was snel gebeurd.

attachment.jpg

De plooirand werd afzonderlijk toegevoegd.

attachment.jpg

Dit leek voldoende te zijn om de brugkit te bevestigen op de halftrack.

attachment.jpg

De brug van AFV wijkt in lengte wel wat af van een plan dat ik in Tank Power vond. Een reviewer stond echter garant voor de juiste maten van AFV.

attachment.jpg

Als de pasgaatjes maar overeenkomen.

attachment.jpg

Hier wrong het schoentje, de punt van de steun hangt voorbij de rand van de upper hull.

attachment.jpg

Bij een controle zit de verticale plooikant zo goed als haaks op de snijmat.

attachment.jpg

Vergelijk met de voorste steun op de foto, er hoort eigenlijk een scherpe hoek te zitten bovenaan de steun.

attachment.jpg

We tekenen dus een potloodlijn af op de steun waar we de plooikant willen hebben.

attachment.jpg

Dan snijden we de nieuwe zijkant uit. Gelukkig blijft de perforatie op de goede plek zitten.

attachment.jpg

Hier zie je het hoekverschil dat bij de onderste steun, volgens het AFV ontwerp, afwijkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

De steunen moesten daarna nog bovenaan recht afgesneden worden maar hier zitten ze op hun plek.

attachment.jpg

attachment.jpg

De brug kan er nu op liggen maar ik heb ze niet vastgemaakt. Misschien gebeurt dat ook niet.

attachment.jpg

De bevestigingen onderaan de steunen zijn hier ook toegevoegd. De boutjes zijn ingedrukt met een scherp vijltje.

attachment.jpg

Eindelijk zitten ze waar ze moeten zitten en kan er verder aan de buitenkant gewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
Weeral een huzarenstukje dat je ons voorschotelt.
 
Top werk alweer! (Schitterende huisdieren trouwens haha, ookal met camouflage :D)
 
hele mooie bouw, interesante updates ook. creatief problemen met bouwdozen oplossen moet wel in je bloed zitten precies bij deze!
 
wow wat een prachtig diertje ik was altijd in het gedacht dat die veel kleiner waren

Deze soort wel (dwergchameleons en die op mn hand zit was een volwassen exemplaar :D )
Ooh wat mis ik die beestjes
29342861864_768b41e161_z.jpg

Wat het werk van Steven betreft, ge zij goed bezig man :D
 
Mooie update Steven. En bedankt voor de duidelijke uitleg.

Peter
 
Iedereen bedankt voor de comments. Da's een leuke, Hondafan. Die heb ik nog niet gehad. Nog een update over de jerrycans van Royal Models.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er zat wel een luchtbel in ter grootte van een erwt. Die is opgevuld met putty.
 
Ik ben al een poosje in stilte aan het volgen.... prima werk hoor Steven !
 
Bedankt voor je reactie, Marnic. Vandaag is de half-track nog eens duchtig aangepakt. Aan de voorzijde links pasten de pantserplaten niet goed aaneen. Die moesten dus losgesneden, bijgeschuurd en met wat overtuiging dichtgekleefd worden.

attachment.jpg

Voor de MG34 heb ik op SMC vervanging gevonden. Niet dat het Dragon ontbreekt aan details maar ze hebben de loop wel volgehangen met obstakels.

attachment.jpg

Eerst moest de loop verwijderd worden en een gaatje geboord worden.

attachment.jpg

Er zaterdag wel nog een paar details op de plastic loop die niet op het gedraaide stukje aanwezig waren. Het schild van Dragon moest achteraan wel bijgevijld worden, daar hebben ze het afgeschuind om dunner te lijken.

attachment.jpg

De MG laat ik er nog los op staan voor het schilderen, dat leverde wel wat last op om deze foto te nemen want hij is topzwaar geworden. Er zijn zelfs nog meer toevoegsels bijgekomen vandaag.

attachment.jpg

De koplampen en sleephaken van Royalmodel en de breedte-indicatoren van Dragon zelf. Die heb ik wat bijgeplooid.

attachment.jpg

De koplampen kwamen op stukjes PE te staan, waardoor de voorkant al erg fragiel geworden is. Er zit nog een kier vooraan de upper hull.

attachment.jpg

Het MG-schild zit nu op zijn plek. Deze werden volgens Panzertracts geproduceerd door de firma Schoeller-Blechmann.

attachment.jpg

De achterste MG-steun zit er ook op. Ik heb hiervoor wel nog geen RB-loop.

attachment.jpg

De spatlappen en het achterlicht zijn van Royalmodel.

attachment.jpg

In het konvooilicht zit ook een stukje resin. Dat van de kit had hier vijf lampjes in plaats van de vier van op de foto's.

attachment.jpg

Ik heb ook nog twee van de pioniers gebouwd. Eentje is met een lont bezig en de andere is mijnen aan het detecteren.

attachment.jpg

Bij de zittende figuur is de jas ook weer wat uitgediept. Hij heeft zelfs een profiel op zijn zolen.
 
AAh de mensjes, benieuw hoe je dat gaat doen
 
mooie update grt Pascal
 
Dankuwel voor de comments. Er is vandaag nog wat aan de kleine details geknutseld.

attachment.jpg

Bij Royalmodels' setje zaten wat minuscule stukjes om deze magazijnhouders mee te maken. Op de onderste inzet zie je hoe een origineel er uitziet (foto http://www.ima-usa.com/german-wwii-...elt-carrier-drums-in-postwar-apple-green.html). Vergeleken met de exemplaren in de Dragonkit is het al een verbetering maar er zijn nog details die beter kunnen. Deze ga ik dicht bij de achterste MG34 plaatsen. Op de bovenste inzet zie je de steun daarvan, die nu ook een PE gewricht heeft.

attachment.jpg

De klemmen voor de werktuigen worden vervangen door Aber PE. Ik heb hier de locator holes in de fenders al dichtgeplamuurd.

attachment.jpg

Deze misser van Dragon zal moeilijk te corrigeren zijn, er zit teveel ruimte achter de gereedschapskisten doordat de fenders achteraan niet schuin genoeg aflopen.
 
Goeie update Steven.
Toch heb ik 2 vragen: moet dat vierkantje rechts achterop er niet afgeschuurd worden? Is in mijn herrinering om de uitschuifbare antenne te plaatsen voor de Sd.Kfz. 251/6.
De richtring op de mitrailleur is toch om te vuren op luchtdoelen? Moet die mitrailleur dan niet op de achterste steun gezet worden?

Peter
 
Bedankt om een oogje in het zeil te houden, Peter. Voor de antenne heb je gelijk, dit en nog andere aanhangsels heeft Dragon op de hull aangebracht om meerdere versies uit te kunnen geven. Ik ga ze er nog afhalen. Wat betreft je tweede opmerking, die blijkt foutief te zijn. Laten we eerst eens naar de bouwstap van Dragon kijken, want ik moet wel toegeven dat ik deze blindelings opgevolgd had.

attachment.jpg

Het was me wel opgevallen dat er maar een ring beschikbaar was in de kit. Ik heb na je opmerking wel een kwartier foto's zitten turen, want de ring is te fijn om op de korrelige oorlogsfoto's te zien. Ik vond eerst deze foto, waar er een verdikking zit om zo'n ring op te plaatsen.

attachment.jpg

Dat is wel geen bewijs dat die daar ook gebruikt is. Dat bewijs vond ik tenslotte op een foto uit Tank Power.

attachment.jpg

Ondertussen heb ik de fenders al aangepakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eerst heb ik een fragment weggezaagd en daarna is de fender wat ingekort voor de afronding.
 
Wow onze militaire meester is hier weer deftig aan het werk , Steven man wat is dit toch weer prachtig
Marc
 
OK, ik zie die ringen meestal op de achterste mitrailleur zitten, waarschijnlijk ook omdat die sneller kan draaien zonder zwaar schild, maar kennelijk zit ook wel eens voorop.

Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan