Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
miserie in parijs
Hiermee start ik een diorama wat al even in mijn hoofd zit.
ik heb een oppervlakte van 800mm *32mm*350mm.
Met wat ik hier van jullie en internet heb opgestoken zal ik te werk gaan zoals bv. straat met kurk.
een 30 tal acteurs en 2 a 3 voertuigen wat mijn grootste probleem zal zijn maar als je niet durft klimmen kan je niet vallen en als het tegenvalt kan ik ze later hermaken en vervangen op diorama.
het is een bestaande straat in parijs maar volgend probleem is dat er geen plannen van bestaan omdat die er niet zijn wegens ouderdom. naar schaal 1/35 rekenen is niet het probleem maar het inschatten van de grote van de huizen zal avontuur zijn.
Dit word er een van lange adem maar de variatie is zo groot dat ik veel kan afwisselen in het werk.
vermits het voor mij allemaal nieuw is zal ik alleen foto's posten zodat jullie kunnen volgen met wat ik aan het uitsteken ben.
nu al loop ik tegen lamp omdat schijnbaar bij de figuren (zie foto) decals horen op uniform en die zitten niet in doos . foei koppelverkoop noem ik dat en de Aziaten zijn er meesters in.
dus zal ik die moeten vinden en bestellen want schilderen is wel heel veel gevraagd.
ben vandaag begonnen met figuur wat nog niet af is maar dan hebben jullie al idee.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi begin en mooi figuur. Eventueel kan je wat foto's googlen. Print ze uit en schat de schaal door in verhouding te stellen. Bvb deur van 80 cm breed en 180 cm hoog .
 
Ziet er toch al goed uit hoor Pascal.
Volgens ik jouw hulpvaardige bemerkingen gelezen heb ben jij nu zelf al de leraar aan het spelen wat betreft figuur schilderen en dat is heel goed. Heb mij de opmerking gemaakt dat je een heel goede uitleg geeft over schaduwen en oplichten van de kleuren en dat is precies hetzelfde bij wat je bij je voertuigen moet doen.
Ook washes worden gebruikt bij figuren en dus ook bij voertuigen.

Wat decals en dergelijke betreft moet je eens zoeken bij Eduard, die hebben gekleurde PE sets voor figuren op 1/35.
 
Leuk, ben benieuwd naar de opbouw.
moet ook es beginnen aan mijn paspoortcontrole-diorama
 
Mooi begin van dit figuur Pascal !

Je kan ook decal's vinden bij Tamiya, verlinden en Archer voor Duitse militaire figuren op 1/35.
Want van deze 3 merken heb ik vellen decal's voor op de uniformen
 
Aan de foto's te zien wordt dit een zeer leerrijk topic.
Ik ga deze zeker in het oog houden ;)
 
decals zijn besteld dus schilderwerk Duitse MP al klaar hop naar volgende
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
bedankt ik heb nog eens foto's gepakt maar ben niet goed in dit. het figuur blinkt niet in daglicht en met flach wel wat ik lastig vind.
experimenteren doe ik graag en rechterzijde gezicht moest er gehavend uitzien alsook gaf ik hem een glazen oog waar een lapje op moest maar vind dit ook niet misstaan of is het erover ?

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
vond persoonlijk het originele oog beter, maar dat is kwestie van persoonlijke keuze denk ik.
hoewel hij denk ik wel cool zou staan met een ooglapje :D
 
herstelt en definitief af naar de volgende
attachment.jpg af
 
Pascal, jij hebt het wel in je vingers zitten hé, zo'n prachtig resultaat... :wow:
 
Hola, Hier ga ik ook even mee volgen. Gezien het figuur schilderen me (nog) helemaal niet ligt kan ik hier dus weer veel dingen van opsteken en misschien zelf ooit tot een mooi resultaat komen met mijn "ventjes". Vind deze alvast zeer mooi. Voel je dus zeker niet geremd om je werkwijzen te delen want dit is knap werk alleszins. Ik zet er dus met veel plezier een stoeltje bij.
 
Amaai , echt prachtig resultaat Pascal !
 
decals toegekomen maar kan niet zeggen dat ik onder indruk ben omdat ik bij 1/72 figuren dezelfde details al heb gezien die je moet schilderen.
na 2 dagen googlen op uniformen is daar ook weer een grote verscheidenheid tussen kleuren graden enz.... wat het niet gemakkelijker maakt maar met gekozen kleuren geraak ik nog juist weg.
hier resultaat en de volgende komen erbij als ze volledig af zijn .
nu heb gewerkt met decals zoals bij jeep en daar zette die zich direct vast en deze heb ik vast gezet door vernis ze wilde niet kleven ?
bij ander voertuig brak decal na drogen maar deze blijven soepel zonder zich vast zetten .
de figuren zijn mooi maar schilder toch liever de details zoals op kraag en epauletten wat toch zijn charme heeft
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Beste Pascal man wat is dit ? Gewoon schitterend gedaan het lijken bijna echte foto's ( ik wil zeggen van een echte persoon he ) Knap man dit is echt iets voor u he dat zit toch in je vingers
En weet ge wat al die knappe koppen zitten in ons forum , dan spreek ik van geluk hebben om zo getalenteerde gasten te mogen vertoeven , over 4 jaar was ik zo een doordeweeks bouwertje en nu sta ik toch heel wat verder en ik voel me er nog goed bij op dit forum
Grt
Marc
 
Knap gedaan.
Zelf ben ik niet zo een goed figuurschilder dus kan het zeker apprecieren.
Zou een lichte wash in de oorschelpen misstaan of overdreven zijn?
 
Dank u Marc.
Erwin dat is heel juist en ben er me van bewust en geloof me of niet het is de zwakke schakel en ben er mee bezig en van zodra ik hem beet heb krijgen alle oren bijwerking maar dat is foto's van oren kijken en vorm erin krijgen maar dat gaat lukken voor ze op diorama komen.
ps: jeep is klaar en wacht vol ongeduld op uw zege grt.
 
Knappe resultaten! Wat zou er op de armband geschreven staan, Grossdeutschland?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan