Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Modelbouw.be heeft een leuke slag binnen gehaald op de beurs maar de eer is aan de winnaars .
Zelf ben ik tot mijn grote verbazing met dit diorama in de prijzen gevallen alsook met bevrijding in Normandie.
Zilver is ons te beurt gevallen in de categorie beginners waar dit diorama thuis hoort en wat ik zonder jullie steun en hulp niet zou gehaald hebben en dat maakt dit een beetje van ons allen winnaars om de goede adviezen en het blijven volgen op dit forum .
Dus hebben wij zilver gehaald met dit werk bedankt collega's grt.
Ps: heb nog een kleine prijs gekregen van mcm waar ik zeer tevreden mee ben en zeker in de toekomst zal gebruiken.



attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is goed nieuws.

Proficiat Pascal want uiteindelijk ben jij het toch die het gebouwd heeft.

ApplausApplausApplaus
 
Gefeliciteerd, het is ook een prachtig vol gedetailleerd diorama.
 
proficiat ;) toch goed da we je overtuigd hebben :D
die cola hou ik tegoed :ph34r:
 
je mag gerust wat meer eer bij jezelf houden , proficiat met de officiele bevestiging dat je een prachtig dio hebt gebouwd.
 
Pascal gefeliciteerd met je prijs
 
Pascal dit heb ik nog vergeten te schrijven , zoals je weet was ik er gisteren ook bij met mijne maat Oldieman, nu sta ik aan uw Parijse straat nog eens te genieten en alles nog maar eens te bewonderen en dingen te ontdekken die ik die vele andere keren misschien niet gezien had , staat er ne vent naast mij en die is tegen iemand aan het uitleggen en ja ik luisterde even mee zeker als het om iets gaat dat ik ken , zijn gesprek ging als volgende " ja die straat trekt op niks he in een compositie moet steeds een schuine lijn zitten om een bepaalde diepte of effect te krijgen en die auto's staan schuin dat is iets dat niet kan , blablabla , zo ging dat maar verder en daar achter staat ook" nu dacht bij mezelf kan je het beter man
Het is niet om dat we elkaar kennen dat dit top is ( wat nu wel is ) die zever errond kan ik gewoon niet goed verdragen, ik kijk altijd hoe het gemaakt is en hoe het er uit ziet en hier ging het in feite om een soort moment opname zoals een foto voor in een krant en geen foto van een mooi landschap waar men wel met diepte moet rekenen
marc
 
Hey,

Weeral een dikke proficiat, meer of verdiend.
@Coachke, zoiets hoor je telkens weer op de beurzen, maar zelf iets doen is soms teveel gevraagd van zulke mannen.
Ieder bouwt zijn diorama op zoals hij het wil. Kijk naar Pascal zijn volgend dio, die goud heeft gewonnen, daar staat dan alles schuin waarmee hij rekening heeft gehouden met de commentaren die gegeven zijn.
Blijkbaar vond de jury het wel goed, want het heeft een medaille behaald, al de rest is bull..., je weet wel he.... ;) ;) :)
 
en die is tegen iemand aan het uitleggen en ja ik luisterde even mee zeker als het om iets gaat dat ik ken , zijn gesprek ging als volgende " ja die straat trekt op niks he in een compositie moet steeds een schuine lijn zitten om een bepaalde diepte of effect te krijgen en die auto's staan schuin dat is iets dat niet kan , blablabla ,

Hij heeft niet eens gelijk in absolute zin, maar herhaalt slechts wat hij honderd keer van anderen heeft gehoord. Modelbouwcliché 'een diorama moet iets schuin staan' wordt afgewisseld met modelbouwcliché 'preshading' zoals al genoemd, wordt afgewisseld met cliché 'elke tank moet ten minste een afwijkende kleur wiel hebben, en liefst twee, want die zijn in het veld verwisseld' en zo kan ik er nog tien opnoemen. Veel van dat soort clichés zijn ook nog eens kennelijk onjuist, of toch ten minste schromelijk overdreven, of toch ten aller minste combinatorisch niet representatief voor de werkelijkheid.

De persoon die jij beluisterde, Marc, is een schaap in de kudde. Laat het maar blaten en achter de herder en de rest van de schapen aanlopen. Als ik degene was die het gesprek had beluisterd, was ik overigens meteen de confrontatie aangegaan en had ik hem (vriendelijk*) uitgelegd dat in dit geval de 'rechte' plaatsing een bewuste keuze was van de bouwer en dat -en waarom!- dit soort plaatsing in bepaalde gevallen een toegevoegde waarde behelst. Denk aan industriële repetitie of, zoals hier, de inademing van de blik van de kijker richting alle scenes tegelijk, die dit diorama noopt. En de ingeslotenheid die de hoge panden suggereren, hetgeen een gevoel van claustrofobie kan opwekken.

*Forumleden kunnen het zich wellicht nauwelijks voorstellen, maar in het echte leven ben ik -meestal- echt vriendelijk! :laugh:
 
maar in het echte leven ben ik -meestal- echt vriendelijk!
echt ? lol, misschien treffen we ons ooit wel eens

Ik houd niet van clichés en wijsheid uit boekskes, ik tolereer nog juist dichterlijke vrijheid.
Of men kiest "zoals Gunit soms" resoluut voor het creëren van een wrak of men respecteert enige regels van moderne oorlogsvoering "my tank is my castle"
Een tank werd gemiddeld 4 maand tijdens de tweede wereld oorlog, met alle respect zo snel roest er niks kapot. En er bestonden speciale teams die wisselstukken recupereerden om beschadigde voertuigen in goede staat te houden. Ondanks de foto's uit verschillende boeken er wordt niet gevochten met defecte voertuigen, personeel is 100 X meer waard dan voertuigen, die kan men vervangen. Personeel moet je eerst trainen voor je er mee kan vechten.

de verhoudingen in de 2 WO, 4 tot 5 US tegen 1 GE bewijzen hoe goed de Duitse Voertuigen technisch waren.

Sorry Pascal, moest er effe af
Proficiat, ik vind je dioramma zeer goed, van idee en omzetting, kleinere mankementen gaan op conto van je jeugdig enthousiasme :8
 
Laatst bewerkt:
Niet enkel hoe goed de Duitse voertuigen waren, maar de bemanningen waren ook beter getraind en "scherper", omdat ze telkens moesten vechten zonder dat ze afgelost werden... beetje last man standing syndroom...

Over het diorama, dubbel en dik verdiend.... enneuh, de beste stuurlui staan aan wal...
 
Was niet van plan meer te reageren tenzij om jullie nog eens te bedanken maar nu kan ik niet anders dan een beetje olie op het vuur te gooien .
De setting is tijdens de bouw besproken en de reden waarom en ik blijf 100 % achter de setting staan en zeker wanneer het in de kast staat.
Dat het huis op het andere diorama schuin staat heeft niets te maken met de commentaren van dit stuk maar eerder dat ik op die manier meer zie van het huis als het in de kast staat.
Ik werk in functie hoe ik er naar kijk want moet dit dagelijks doen en als dit tegen de regels van de kunst is dan heb ik pech maar het zei zo.
Als ik naar buiten kijk staan de huizen ook niet schuin of berg op toch ?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan