Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja kassei zo werden ze genoemd en deze is SS fieldgendarme die in 1942 hetzelfde uniform hadden als whermacht fieldpolitzei buiten het doodshoofd eind 1942 veranderd hun uniform eerst de armband die zwart met zilverkleur werd en badge werd adelaar maar er waren reglementen hierover maar zij lapte de reglementen van kentekens aan hun laars ze deden zowat wat ze wilde omdat ze zich elite voelden en ook zo bekeken werden.
Nu is er een kemel in de bouw geslopen en ik zag iets verkeerd en met laatste plamuur had ik het door .
Ik dacht ja ze hebben foto's nog niet gezien en wie ligt daar wakker van . ja ene dus ikzelf en heb dan maar gevel opnieuw gemaakt behalve vitrines want anders werd budget voor project te groot en heb dan wederom 1 cm tussenuit verwijderd waar de fout zat.
de gebouwen staan daar van de 17de eeuw en uitzicht veranderd constant maar huizen worden niet breder van zichzelf en vandaar de knoop doorgehakt en slaap als een roosje.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
na het wegnemen van vorige foto's omdat het niet goed was denk ik, hoop ik er na veel lezen en proberen er te geraken en mits verfijning details zal het deze richting uitgaan.
het opnieuw maken was een zegen omdat ik gelijk oefen materiaal heb verworven .
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Met geduld komt alles wel ok Pascal....je bent goed bezig ! ;)
 
Dank u Marnic.
dit word de basis voor op verder te gaan grt
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Net een film decor voor mijn ogen ok,hoor
Marc
 
Bedankt Marc en philipson.
de kleuren zijn gekozen en moet nu nog bijgewerkt worden aan de barsten en het nodige stof maar eerst de ramen en vitrines dat het een geheel word.grt

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Super mooi gedaan ga je de ramen zo laten of ook nog aankleden,je zou ook nog elektrische of telefoon draden langs de gevel kunnen laten lopen vergeet ook niet de aflopers van vuil aan te brengen ...
We blijven vol interesse volgen. ..
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Pascal en de opmerking van Danny is zeker terecht.
 
chippen en verweren.
het verweren is op het oefenmaterieel en heb me volledig laten gaan en moet nog subtieler al heb ik het idee wel begrepen .
de ramen zijn verweerd en chipping aangebracht en moet zeggen dat ik dit een plezant onderdeel vind van de modelbouw en voor mij zijn deze klaar voor glas later.
Erwin en Danny de bedrading had ik niet aan gedacht maar ik zoek mij uren aan een stuk een breuk om maar 1 foto te vinden van die tijd met een gebouw in parijs met bedrading dus ik denk dat die weg gewerkt zijn achter het hout want anders weet ik het niet.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik vind het alom een mooi project en het chipping-resultaat vind ik zeker niet storend.
 
Ik vind het gewoon prachtig Pascal ...je ziet echt dat je ,je gevoel er inlegt en dat waardeer ik zo in een projekt ...toppie mateke :):):)
 
Je bent prachtig werk aan het leveren Pascal !
 
Heel mooi.
Ga je de ramen zo laten met dat hout er achter, of komen er nog gordijnen enzo aan ook?
 
Pascal inderdaad ik zie ook nergens draden of kabels tegen de muren ik weet ook niet hoe ze dat daar oplossen dat is iets waar je niet bij stil staat he , maar op enkele beelden zie ik wel regenpijpen die mee in kleur als de gevel zijn maar draden niks
Goed en knap werk hoor
Marc
 
bedankt voor de aandacht jongens en een kleine toelichting zoals Roy het voorstelt wat ik een uitstekend idee vind dus beter laat dan nooit.
Dit project ben ik begonnen om alles eens te doen en te leren met vooral de nodige zorg en geduld.
schrok zelf toen ik zag dat ik al 6 maand aan dit project bezig ben maar ben nu een 2 jaar hier bij jullie en begrijp nu pas wat ik aan het doen ben en welke materialen en lijmen te gebruiken maar dat wil niet zeggen dat ik morgen voertuig of vliegtuig en boten zomaar neerzet want dat is gelijk heel anders werken en heb dit nog lang niet genoeg gedaan maar dat komt hoop ik.

ik verwacht van mezelf geen 100% in dit project maar boven de 70% en bij het volgend gebouw moet dit omhoog want dan ga ik een ferme stap verder zetten en zullen er ramen en deuren open en dichtgaan en het zal juist moeten zijn.
nu alle attributen staan op vorige foto's en alles zal aanwezig zijn en coachke bedankt voor meekijken naar bedrading die ik ook nergens afgebeeld vind.
als je naar ramen kijkt is het gewoon zwart tenzij er licht brand of iets of iemand vlak aan raam staat maar daar zal ik de fantasie loslaten .
De chipping ben ik aan het doen met vallejo chipping medium en word afgeraden met borstel maar hier werkt het als je snel een eerste laag op chipping vloeistof zet dan krijgt het de kans niet om te reageren op het vocht en de snelle laag word beschermfilm en kan je verder gaan maar niet te nat want dan heb je wel probleem.
Ik hoor jullie al denken (Erwin Roy ) eindelijk hij is bij zijn zinnen gekomen hahaha...
grt

PS verwering gebouw doe ik pas op het laatste om geen verschillen te krijgen met de rest



attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
ik vind het in alle geval al mooi.
Die ornamenten aan de deur (links op de onderste foto) en die balustrades heb je die ook zelf gemaakt?
 
Ja uit messing en ijzerdraad wat ik nog liggen had wel een gefrutsel en gesakker maar eens lijm uitgehard is kan het een stoot verdragen grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan