Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gaat zeker goedkomen met zo'n indrukwekkende achtergrond. Ik hrb wel een vraagje over welk werkmateriaal je ter beschikking hebt om afrondingen te maken aan de gevel. Als je een boog wil snijden, doe dat dan niet uit de losse hand. Zeker als je concentrische bogen maakt, gaat het opvallen dat zr elkaar ergens raken. Een gatenboor kan gebruikt worden voor houten platen, maar bij het cirkelsnijden van styreen heb ik al veel gehad aan een eenvoudig apparaatje dat ik in de Ava heb gekocht.

attachment.jpg

Je hoeft er niet mee door de plaat te snijden want dan raakt hij toch ontregeld, maar de eerste graveerlijnen zijn dan perfect rond en die kan je volgen met een mes. Het ding is ook zeer nuttig wanneer je bijvoorbeeld de wielen van je auto wil spuiten, gewoon een tape rond snijden en op de velg kleven.
 
Steven dit is een mooi en handig tooltje bedankt voor de tip;);)........


Pascal echt mooie vorderingen en het gaat iets prachtig worden ..dit is wel echt je ding en denk dat je er veel genoegen aan hebt ..;);) top man..........
 
Bedankt jongens om te blijven volgen.na 3 uur droogtijd tussendoor telkens een laag plaaster tot 4x toe om gewenste dikte te krijgen en zal nu 2 dagen uitharden voor ik aan de barsten kan beginnen.
Steven een terechte opmerking en goede oplossing voor de toekomst want zal nog gebouwen maken en zal daar zeker uw manier toepassen.
In deze dremmel boven gehaald en wat bij geschuurd en is in mijn gedacht een verbetering in boog.
vermits het eerste maal is zal ik andere zaken ook anders doen maar dat moet ik al doende ondervinden.
had styreen warm gemaakt voor het buigen om dikte gelijk te houden met de rest.
voor styreen te krassen om hout te verkrijgen lees ik overal stalen borstel maar voor mij werkt schuurpapier 40 evengoed en is beter te controleren .maar dit is eigen ondervinding.
met dit project komt alles wat aan bod en daarom dat ik er aan begonnen ben.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Pascal machtig wat jij hier op tafel gooit ( bij manier van spreken he anders zou de plaaster snel barsten he en moet je het zelf niet meer doen ) nu nog even een kleinigheidje ik weet sommige mensen zweren bij een proxon of dremel ( ik ook ) maar soms is dat nog te groot of te zwaar daarom hebben ze in de Action kleine dremeltjes voor juist geen 10 € waar de snelheid goed geregeld kan worden en die liggen goed in de hand voor onze kleine zaken perfect en er is ook nog een setje freesjes en steentjes voor te verkrijgen echt handig dat kleine ding
Let op is maar een weetje he
grt
Marc
 
vitrines zijn klaar voor primer en dan de laatste foutjes te vinden en proberen weg te werken.
nog 1 dag uitharden plaaster en dryfit ramen om af te werken kan beginnen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wederom dank voor het volgen en steun in topic dat niet altijd spannend is.
Toch een update van wat er gebeurd is.
barsten zijn aangebracht en jullie zien een volledig dryfit van ramen en vitrines het grijze is schilderklaar voor mij en de reden van de twee kleuren is om overzicht te behouden.
regenpijpen heb ik zo getrouw mogelijk na gemaakt en ben zelf tevreden met resultaat.
Nu ga ik beginnen aan ijzerwerken en reclameborden en dat is nog wel wat en als dan alles past kan ik een en ander vastzetten om zijkanten ramen te fatsoeneren.
onzekerheid bekruipt mij bij het naderen schilderen want dat word een groot avontuur waar alles mee valt of staat maar om het nog wat te rekken zal ik waarschijnlijk eerst straat nog maken.
grt


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede vooruitgang Pascal, leuk om volgen.

Vraag: verschillende panden zijn dicht getimmerd. Ga je er ook sommige tijdelijk veel voorkomende graffiti zoals "Juif", "Jude" of Davidssterren op aanbrengen?
Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen deze mensen, maar die opschriften kwamen in Parijs dikwijls voor. De Parijzenaars hadden wat dat betreft jammer genoeg geen goede reputatie en heel veel Joden werden afgevoerd naar de "Vel d'Hiv", de Velodrome d'Hiver, waar zij dagen dienden te verblijven onder verschrikkelijke omstandigheden alvorens afgevoerd te worden naar diverse kampen.

Het is pure geschiedenis, het is zuiver miserie in Parijs in die dagen.
 
Wederom kleine vooruitgang alles zit nog los want moet nog bijgewerkt worden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al goed uit Pascal en een lekker formaat daar hou ik wel van.
Misschien de volgende keer eens na elke foto even de entertoets drukken dat kijkt wat prettiger :)
 
Dat is een ferme mooie gevel aan het worden...

Misschien de volgende keer eens na elke foto even de entertoets drukken dat kijkt wat prettiger :)

Heb ik nu even aangepast ;)
Maar is inderdaad prettiger kijken :)
 
Mooi tussenresultaat wederom; je hebt nu 95% van de onderdeeltjes zo goed als kaarsrecht staan, probeer daar 100% van te maken en dat zal het reeds nu goede beeld nog meer ten goede komen.
 
Ja Roy ik probeer maar moet nog veel gedaan worden hoor.
ik zal proberen Ron maar ben geen straffe met zoiets nochtans desktop zelf gebouwd maar apps en toestanden ben ik sukkelaar.
Bedankt beyond.
Nu de bouw licht stil en kan verder met figuren en voertuigen want straat heb ik even geen zin in.
Erwin als deze mannen verschijnen kan het niet anders zijn dan regelrechte miserie wat oorlog is vooral voor burgers.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
de zogenaamde kettinghonden...................................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan