Hoofdsponsor

Anders / onbekend Perry miniatures 28mm civil war [wip]

Vanja

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 jan 2015
Berichten
239
Hallo iedereen,

Ik breng jullie mijn eerste topic misschien verbaasd het jullie dat het over de Amerikaanse burgeroorlog gaat omdat ik al laten merken heb dat ik vooral voorkeur heb voor Rusland en zijn vele facetten.Maar ik heb interesse in geschiedenis en dit tijdperk wekt toch ook mijn interesse dus vandaar.
Alhoewel ik al begonnen ben met de figuren ben ik toch deze topic begonnen,hopelijk vinden jullie dat niet erg.

Hieronder de doos:



attachment.jpg

Op de achterkant van de doos kon je kiezen in welk uniform je de figuren kunt schilderen er waren 5 of 6 keuzes zowel van het noorden of zuiden.
Ik heb voor de geconfedereerde gekozen en mijn soldaatjes moeten als ze afgewerkt zijn de 5de Texas brigade vormen.Ik heb over deze brigade wat opzoek werk gedaan en geef jullie deze mee als inleiding.

De Texas brigade ook wel Hoods brigade genoemd naar de bevelhebber John Bell Hood,was een infantery brigade in het leger van de confederate staten van Amerika.Deze brigade heeft in elke grote veldslag gevochten buiten de slag om chancellorsville.

De originele brigade werd gevormd op 22 oktober 1861 door de inspanningen van John Allen Wilcox,Wilcox die lid was van het eerste geconfedeerd congress in Texas en bleef de brigades politieke commandant tot zijn dood in 1864.Bij de oprichting van de brigade werd als eerste commandant Louis T Wigfall aangesteld tot hij een post beklede als senator in de senaat van de geconfedereerde staten.
De volgende commandant werd John Bell Hood naar wie de brigade zou genoemd worden.Hood’s Brigade.

Voor het grootste deel van de oorlog maakte de brigade deel uit van Longstreets korps,onderdeel van Generaal Robert E Lee’s leger van noord Virginia.
Op het slagveld onderscheide de brigade zich een eerste keer in de zeven dagen slag waar het batterij artillerie veroverde en een cavalerie aanval afsloeg.
Hun reputatie werd bevestigd wanneer het het speerpunt vormde van Longstreets aanval in de 2de slag om manassas.De brigade overrompelde 2 vijandelijke regimenten en vernietigde bijna de 5de New York zouaves en een batterij artillerie veroverde.
De reputatie van de brigade werd nogmaals bevestigd in de slag o sharpsburg wanneer het een gat opvulde in de linies van de geconfedereerden en 2 vijandelijke corpsen tot terugtrekking dwingde.
Van 854 soldaten en officieren van de 4de Texas brigade die vochten in de slag om sharpsburg sneuvelden er 550.
Maar de meest beroemde actie van de brigade gebeurde tijdens de slag om gettysburg tijdens de gevechten rond devils den.
Hoewel de geconfedereerden de slag om gettysburg wel verloren hadden onderscheidden het 1ste,4de,5de Texas en het 3de Arkansas zich bij de gevechten rond devils den hoewel zij in de minderheid waren en zware verliezen leden waaronder zelfs een generaal.
Tegen het einde van de oorlog heeft deze brigade vrijwel in elke grote slag gevochten buiten de slag om Chancellorsville.
Van de ongeveer 5,353 die zich hebben aangemeld tijdens de oorlog bij de brigade hebben,hebben 617 zich overgegeven op 9 april 1865.

De Texas brigade en de stonewall brigade van Virginia werden beschouwd als de elite troepen van de geconfedereerde staten van Amerika.
 
Laatst bewerkt:
ha ik blijf volgen zelf heb ik nog een doosje of 4 dat ik moet gaan schilderen.
 
Beste Vanja, ik denk dat je vergeten bent om je foto op te slaan in je album.
Deze is niet zichtbaar in je topic, en ook niet in je album :(
Om foto's op te slaan kan je hier de instructies bekijken ;)
Opgelet, er wordt twee maal gevraagd om je foto's op te slaan, 1x DONE en de tweede keer WIJZIGINGEN OPSLAAN!
Dus best de foto nog eens uploaden en terug posten in je topic ;)
 
Voor de foto's komen van de figuurtjes zelf wou ik nog een klein stukje info meegeven over de brigade's commandant.


attachment.jpg


John Bell Hood (Owingsville, juni 1831 - New Orleans, 30 augustus 1879) was tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog een generaal in het leger van de Geconfedereerde Staten van Amerika.

Hood werd geboren in de staat Kentucky als zoon van een slavenhouder en studeerde in 1853 af aan de militaire academie van West Point. Daarna werd hij gelegerd in de staten Missouri en Texas, waar hij verbleef toen de Burgeroorlog uitbrak. Omdat Kentucky binnen de Unie bleef, beschouwde Hood zich voortaan als een Texaan, waarmee hij partij koos voor het opstandige Zuiden.

Hood maakte naam als een agressieve en bekwame brigadecommandant onder het bevel van generaal Robert E. Lee tijdens de Zeven Dagen Slagen in 1862. Hierop werd hij aangesteld tot divisiecommandant onder generaal James Longstreet. Tijdens de Slag bij Gettysburg begin juli 1863 werd hij zwaargewond: zijn arm bleef de rest van zijn leven verlamd. Nadien werden hij en zijn manschappen overgeplaatst naar het Westelijke Front en leidde hij een aanval tijdens de slag bij Chickamauga. Door een schotwond moest zijn rechterbeen worden geamputeerd.

Hood keerde in 1864 terug naar het front, werd als 33-jarige bevorderd tot generaal en kreeg bij Atlanta bevel over het Legerkorps van Tennessee. Na hevige gevechten met het Noordelijke leger moest hij de stad in september van dat jaar echter prijsgeven. Hierna leidde hij zijn troepen via Alabama naar zijn thuisstaat Tennessee, waar zijn legereenheden zware verliezen leden in een aantal zinloze aanvallen tegen vijandelijke stellingen. Hij werd beslissend verslagen vlak bij Nashville, waarna Hood werd ontheven van zijn commando.

Na de oorlog werkte hij in New Orleans als kantoenhandelaar en als verzekeraar, maar zijn zaak ging failliet in 1878-1879. Hood en zijn vrouw overleden in augustus 1879, tien kinderen als wees achterlatend.
 
Amai, wat een levensverhaal :O
Benieuwd naar de kwaliteit van de figuurtjes, en naar de schilderwerken natuurlijk ;)
 
Interessant, weer eentje om te volgen!
 
figuurtjes volg ik graag ik zit klaar grt Pascal
 
zie hier de eerste foto's,mijn excuses voor de kwaliteit ervan.De figuurtjes zijn geplakt en in de primer gezet.Ik heb de figuurtjes zeer verschillend aangekleed omdat ten tijde van de burgeroorlog de geconfedereerden door de blokkades van de unie moeilijk bevoorraad werden voeding,wapens,munitie allerlei producten waren schaars ook kledij.De soldaten hadden soms niet eens hetzelfde uniform binnen een eenheid sommigen hadden zelfs geen uniform.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


laat maar horen wat jullie er van vinden maar wees mild voor een beginner
 
ziet er mooi uit en zijn mooi figuren. had ze nog niet gezien uitgepakt mooi grt Pascal
 
De figuren zien er inderdaad van goede kwaliteit uit.
Weinig als geen flash te zien, ik moet zelfs goed kijken om een naad te zien...

Vergeet deze niet te ontvetten alvorens te schilderen, figuurtjes hebben daar wel eens last van, van vetplekken ;)
 
Ik heb dit projectie even in de koelkast gezet ik heb het op deze moment enorm druk op het werk (ik ben chef-kok in een cateringfirma en ik ben een nieuwe keuken aan het opstarten)daarnaast nog russisch studeren en gastronomie in Leuven.
Ik lees het forum en post wel maar momenteel is bouwen of schilderen niet aan de orde.Van zodra het kan doe ik ermee verder.
Gewoon een update


grtjs
 
succes met uw werk en ik wacht rustig af tot je weer de tijd heeft grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan