Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet Fleetmaster 1947 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

scalecruiser

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
178
Hallo iedereen,

Ik ben een nieuw project gestart daar mijn Ford 1940 die ik aan het verbouwen ben ff aan de kant staat omdat ik de
nog niet weet welke kleur ik hem ga spuiten.Het betreft hier een Chevroler Fleetmaster 1947 van Galaxie Limited.
Het is de 1ste keer dat ik iets bouw van dit merk maar de kit ziet er goed,heel gedetailleerd maar de bouwbeschrijving
is hier en daar wat minder duidelijk.Je kan een model van 46',47' en 1948 bouwen en ook op verschillende manieren.
Hij is ook gemakkelijk te verlagen door de voorste spindels om te draaien en achteraan de meegeleverde verlagingsblokken
tussen de bladveren en de achteras te plaatsen.Ik ga hem out of the box bouwen buiten de bougiekabels die ik wel ga toevoegen.
Hier zijn de foto's van de onderdelen;

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Je kan er ook een woody van maken en het houten kader is apart ipv gegoten op de body ,de houtstructuur is heel mooi
en je kan ook kiezen tussen 2 houtsoorten bij de panelen.
Tot een volgende update.

groetjes,

Yannick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk kitje, die wil ik ook nog eens aanschaffen :D
ik volg
 
Heel mooi :8:8:8...ikke ook volgen zele en veel succes ;););););)
 
veel plezier ik volg grt Pascal
 
...Ik ga hem out of the box bouwen...

Haha, dat is een goeie, nu weten we nog niet welke versie het zal worden :D ;)

Ziet er een deftige kit uit, met inderdaad mooie details.
Dit merk heb ik nog nooit in mijn handen gehad, laat staan gebouwd :nowink:
Benieuwd wat het nu zal worden :))
 
1 woord geweldig , 1 ding spijtig dat er geen v8 in ligt maar die was in die tijd nog niet zoveel dacht ik
verder een mooie kit heb ik ook nog nooit ergens gezien
marc
 
Hopelijk word het een originele, zie ik het liefst. Veel succes.
 
Prachtige kit die ik zeker moet volgen succes ermee.
Marc S
 
Eentje om te volgen...
Kit met veel mogelijkheden.
Have fun.
 
Ziet er goed uit dat kitje en mooie details. Ik denk dat je hem gaat verlagen en de rest mogelijkheden zat zo te zien :)
 
thx gasten,

@ Beyond : out of the box heeft hier wel veel mogelijkheden :) maar ik denk dat ik een verlaagde woody ga bouwen ...
@ Coachke : Ik denk dat het bij Chevrolet iets minder standaard was tov Ford voor de V8 in die tijd,weet het eigenlijk niet...
maar ik vind de 6 in lijn ook wel eens leuk,ik heb hier genoeg v8 motoren van andere kits liggen in de parts box
maar ik zei dat ik hem out of the box ging bouwen en daar ga ik me proberen aan te houden :)

groetjes,

Yannick
 
jeej, ne verlaagde woody :D dat plan had ik ook al in gedachten, moest ik de kit ooit vinden :D
ik kijk er naar uit
 
Yannick ik begrijp u volkomen en inderdaad een mooie 6cyl in lijn is ook knap zeker als hij mooi gedetailleerd word , maar het muscle-car effect is dan weg maar ik ben er vast van overtuigd dat het ook wel mooi zal zijn zker als hij van jouw hand komt
Grt
Marc
 
aan zo'n 'slee' is niet veel muscle car, zelfs niet als je er een V8 in legt :)
 
thx Cochke,het is idd geen muscle car dus maakt het niet veel uit ,ik denk dat de eerste "echte" muscle car een Pontiac GTO van 1964 was als ik me niet vergis.

@ Jordic: ik heb deze in Amerika besteld maar deze was ook ff te koop bij Domino,deze is niet meer in stock maar wel de de andere versie
van de Fleetmaster,wel geen woody...maar deze zal wel terug eens binnenkomen,de site in het oog houden.

groetjes,

Yannick
 
Yannick ik heb daarstraks even gegoogeld en de echte muscle cars waren er al in 1955 en het speelt geen rol welk type voertuig het gaat het hem zuiver om de pk's het motorvermogen en de enorme cilinderinhouden en daaruit zijn dan de echte ons bekende muscle cars uit voort gekomen
Maar het speelt geen rol wat erin steekt , een lijn motor heeft toch ook zijn charmes he en het zal wel goed komen bij u
Grt
Marc
 
Idd muscle car era begon rond 1955. Deze is van rond 47.
Maak er maar een mooie cruiser van.
 
ok gasten,dank voor dit uit te klaren,het wordt in elk geval een mooie cruiser :)

groetjes,

Yannick
 
hallo allen,

Hij staat inmiddels in de verf,het is een kleur dat ik zelf heb gemengd met tamiyaverf,het is een blauw ongeveer zoals op de box art met een beetje
metallic.hier zijn de foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot de volgende,

Yannick
 
Kom je nu niet in de problemen met het voorkant tijdens het afmonteren omdat een gedeelte bij de deur behoord als ik het goed heb gezien?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan