Hoofdsponsor

1/35 Militaire tractor, Bulldozer. Cat D7 [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Caterpillar D7 Bulldozer

The Caterpillar D7 series medium bulldozer began service with the U.S. military during World War II. With upgrades and changes, it has been a workhorse for the U.S. Military for over fifty years, fulfilling its primary earthmoving role as well as a host of other roles discovered for it, for example mine clearing with a special flail adapter kit. Although very versatile, the ability of the D7 to operate varies with soil conditions.



For the Army, the D7 dozer is the primary earthmover for construction of survivability positions and antitank ditches. It must be transported by trailer due to its poor mobility. Three dozers are assigned to corps combat engineer companies and CONUS divisional combat engineer companies. The other U.S. Military services have roles for the D7 in their operations around the world.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals sommige vermoeden. Met alles wat schiet heb ik weinig. Met wat civiel gebruikt kan worden. Zeker meer.

Ik ga hem maken en schilderen in civiele kleuren.
Deze komt naast de Belaris.

De kit is gemaakt in de Ukrane en bevat iets meer als 700 onderdelen.

kit datum is 2015.

Alvast een voorproefje..
Foto 1 Het basis model, zoals in het begin bericht.
Foto 2 Het model als Bulldozer (Mijn kit)
Foto 3 Wel met schuif en "mijn" stampertjes

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
enkele jaren terug loste wij elke zondag Caterpillar's in alle vormen van schip en het zijn machtige werktuigen wij hielden telkens 1 sleutel en 1 batterijsleutel achter om ze allemaal te kunnen starten want dat was zo dat ze allemaal met de zelfde sleutels kon starten.
kijk wederom uit naar je bouw want ben nog steeds onder indruk van die rode ook al had je daar pech met de rubbers en zelfs na het bad is die nog steeds heel mooi.ik zie wel geen foto's?
grt Pascal
 
Aris , veel plezier straks met je nieuwe project !
 
Heerlijk lomp en technisch, ik ruik de olie en het vet al als ik naar de plaatjes kijk!

Veel plezier, ik ga met interesse volgen.
 
Heerlijk al die mechaniek daar word ik nog steeds opgewonden van , Aris maak er iets moois van , die technische details wow
grt
Marc
 
Eéntje om te volgen. Ik heb de kit van de D7 van Mirror Models liggen, dus ik ben benieuwd hoe deze van Miniart bouwt.

Een geel voertuig geeft veel ruimte om te spelen met weatheringseffecten ! Veel succes en plezier met deze.

Groeten Rik
 
Prachtige machine, opschuiven mannen ik kom er ook bij.
Leve de grease monkeys !!
 
een tijdje geleden heb ik ook eens een bulldozertje gemaakt, ben benieuwd wat het eind resultaat geen zijn.
 
700 onderdelen voor een bulldozer die in de hand past?! Dat schreeuwt detail en bouwplezier! Veel succes er mee!
 
Dank voor de succes wensen, ik vindt het ook heerlijk, om iets wat zwaar en sterk is te bouwen, zeker als er veel vet bij komt. Als het dan nog flink rookt heb ik het helemaal naar mijn zin. Het leuke is ook, hier net naast wordt de dijk verhoogd, en vrijwel dezelfde wordt nog steeds gebruikt.
Het grote aantal onderdelen, de leidingen die ik zelf bij de rode gebogen heb, zijn hier mee geleverd in kunststof.
Alle frame's heb ik al rustig bekeken en het bij behorende boek al driftig bestudeerd.
De bouwbeschrijving vind ik heel helder en duidelijk.
Er zijn ook voorbeelden gegeven waar in gezet en bestikkering, als foto, laat ik alleen die uit 1944 zien die in Normandie aan land gezet is. Dat zal misschien meetellen, bij het geel maken, wat er nog door mag schijnen. Dat komt later aan de beurt.

Nu eerst de frame's
 
Alle foto's heb ik nu gemaakt met de camera van de laatste foto's bij de rode, in landscape. Echter iets in de software gaat de foto's aan het draaien.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als verrassing het bouwboek, ook in landscape om zoveel mogelijk details te houden, :P;)nu hoef je maar 1 keer het scherm te wentelen.

Foto's plaatsen blijft lastig, als ik zelf met de software kantel, verlies ik de hoogste kwaliteit. Vandaar de keuze om niets te draaien, voordat ik uplood


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
attachment.jpg


attachment.jpg
attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik ben gestart, eerst hier van alles ingelezen. De rupsbanden delen, zijn bijna, uit het frame. Gelukkig zijn de olympische spelen daar... Foto volgt
 
Toen ik een jaar of twaalf was heb ik ook een keer zo een ding in mekaar geknutseld.
Die was knalgeel en tamelijk groot, ik weet niet meer welke schaal die was maar hij was van Airfix denk ik?
Maar daar zaten nog niet half zoveel onderdelen bij zoals deze hier.
Maar ik vraag me af: om hier een civiele versie van te maken, moet je dan veel veranderen of aanpassen of hem gewoon geel maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om civiel te maken, kan ik kiezen uit, wat waarheidsgetrouw is. Eerst groen spuiten en dan een laag geel erover, zoals veel na ww2 naar de nederlandse boeren gingen. Of direct geel erop en dan verouderen. Blijft ook de keuze open een chippng medium tussen groen en geel. Die ideeën verder komen tijdens de bouw.

Begonnen met de motor. Wat uit elkaar te halen is ook werkelijk uit elkaar.

Foto 1 resp. een kraantje een ontlucht opening, 4 sproeiers en 2 motorhelften.
Foto2 ik denk het koppelingshuis, met platen en delen, en het carter deksel.
Foto3 Dynamo, delen en bevestiging, afdicht pluggen en hendels. Hier moet een decal op komen.



attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk alvast. Tip voor het chippen, ik zou dat toch tevoren plannen als ik jou was. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt in het chippen en het werken met de haarlakmethode, maar hoe minder ervaring des te beter ik het tevoren zou plannen.

Bij de haarlakmethode is deze theoriekennis van belang.
 
Wow wat kleine prularia Aris wees vooral voorzichtig dat je zeker niks kwijt speelt
Ik kijk vol interesse mee
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan