Hoofdsponsor

1/35 Militaire tractor, Bulldozer. Cat D7 [wip]

Haha :D

De bijlagen zijn hier niet zichtbaar, ik denk dat je ze nog een keertje moet bevestigen na het uploaden.
 
En een iets taalkeuze mag ook wel.
 
Nou dat is dan weer prettig, 45 mb aan foto's en niets te zien. Klopt ook wel met het moment van foto's maken. De eigenaar van de Cat uit 35 was aanwezig en ik wilde geen mensen op de foto. Van de achterkant zijn ook weinig foto's om daar te komen, ging ik met mijn wielen al door de rietkraag. Het meest mooie vond ik al de aanwezigheid van een aftakas.

De volgende zijn toonbaar zonder de eigenaar in de buurt

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar staan precies nog andere mooie dingen op die lader.
 
Dit was op de boerendag in Dordrecht. Die ook op de oplegger stond, is een McCormick, ook die leeftijd. Verder stonden er nog een Fordson, een Intenationaal, een Masey Ferguson 35 en een Petit Gris Ferguson. De andere merken komen even niet boven, maar alles knap oud. Zo ook de opleggerwaar ze op stonden. Allemaal netjes gerestaureerd. Masar op de foto stond er overal een eigenaar in de weg, om geschikte foto's te maken
 
Petit Gris Ferguson? Denk dat Heller die nu uitgebracht heeft op 1/24.
 
Leuk detail om te zien dat de binnenzijde van de tracks in het geel gespoten zijn :)
Wel enkel aan de buitenkant...
 
In Rochehaut (klein dorpje aan de Semois ) is daar een hoteleigenaar die heeft de mooiste collectie van zeer oude tractors en ze rijden allemaal 1 X per jaar komen die allemaal buiten prachtige machines ( even tussendoor )
Marc
 
De Pitit Gris, zoals uitgebracht door Helleren de MF 35 zoals mijn avatar. Zo te zien staan en rijden is een schitterend gezicht.
Het geel van de tracks was mij ook opgevallen. Zelf weet ik nu niet of dit represatief is en in 1935 gewoon iemand de makkelijke zichtbare vlekken, geel gekwast heeft. Of dat de restaurateur, slecht naslag werk heeft gedaan. Ook het generatie verschil tussen de Twenty Two en de D7 kan het verschil maken. Dat wordt het boek wat ik heb nog eens besturderen.
 
Laatst bewerkt:
....Het geel van de tracks was mij ook opgevallen. Zelf weet ik nu niet of dit represatief is en in 1935 gewoon iemand de makkelijke zichtbare vlekken, geel gekwast heeft. Of dat de restaurateur, slecht naslag werk heeft gedaan..

Ik denk dat het onderstel (her-)gespoten is zonder de tracks te verwijderen... ;)
 
Normaler wijze worden zulke machines ineen gezet en dan gespoten maar eerst worden alle vitale delen afgeplakt zoals de pompen en meetinstrumenten
Marc
 
altijd handig als je je eigen walk arounds kan maken :D
ben ook benieuwd naar de kleuren die je gaat gebruiken
 
Ik denk met primer en een drupje geel. Dan geel met een drupje primer om te verouderen en dit in het cupje niet perfect mengen. Voor de tracks heb ik als basis trackprimer. En ik zeg zelf altijd beter goed gestolen als slecht gekopieerd, of verzonnen
 
Mocht u denken dat ik stilgezeten heb en niets gedaan aan deze kit, Haal ik u uit de droom, inderdaad da is zo.

toen de temp naar beneden viel, onder de 25 besloot ik om iets te gaan doen.

Allereerst het wp handboek te besturen, hoe te straten, dat was voor mij ook een item bij de Belorus Deze foto's verduidelijken veel
attachment.jpg attachment.jpg


De kleuren zoals ik schreef, eerst de ene behandeling, op de foto de delen die straks verdwenen zijn, in kleur. Op de verfspetter is te zien welke kleur. 72706, waarom deze gekozen, dit is de kleur van Caterpillar, maar ik maak er meer dus kleur verschil moet er zijn.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Nu een slim opmerker zal opmerken, ik heb toegegeven en simpelweg, die gebroken ons vervangen door een messing staf. Zo nu geen bramen meer en alles is gespoten. Ik ben begonnen met verouderen en verweren. met kleur 72.706. nu direct sun yellow.

attachment.jpg attachment.jpg

Wat de cabine word en de onder beplating heeft dezelfde kleur.

Wel kan ik verklappen, de tracks. ik lees heel veel, ik heb gekozen voor de kleur Track Primer. is geen primer, maar een kleur, waar enkelen tervreden over zijn. Foto's volgen
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je allesbehalve ontmoedigen, maar wil je voor een volgende keer toch echt aanraden om een goede onderlaag te maken voor het geel, bijvoorbeeld wit.

Geel is de zwakste kleur die er is, op korte afstand gevolgd door oranje en rood. Deze kleuren dekken buitengewoon slecht. Om die reden is het altijd goed om, na het primen en vóór het spuiten van geel, als tussenlaag wit te gebruiken.

Voor een volgende keer dus. Als ik jou was, zou ik bij DEZE bouw nog twee of drie laagjes geel spuiten, omdat dat een veiliger en eenvoudiger oplossing is dan alles weer verwijderen of eerst een laag wit eroverheen te doen. Ik ga het je niet nog een keer aan doen om je hele verflaag er vanaf te halen, met alle gevolgen van dien.

Dus gewoon nog twee laagjes geel erover en het zal er al beter uit zien.

Qua detaillering zit het bij jou wel goed, het model ziet er qua vormen erg mooi uit.
 
Hey Aris het is waar wat Roy verteld , een paar jaar terug heb ik voor mijn kleindochter een Minion ( klein geek banaanetend iets ) gkocht op een beurs , nu de hoofdkleur is ervan geel , ik heb alle moeite van de wereld gehad omdat serieus dekkend te krijgen , het is gelukt na ettelijke lagen geel er op te zetten vandaar die gouden raad van Roy
Nu wat betreft de bouw van die tractor vind ik geweldig waarom ? Veel technisch spul en goede details ik kijk uit naar uw volgende aflevering
grt
Marc
 
Dank voor de complimenten en de raad. Het geel ik wist dat het een zwakke kleur is. Ik heb nooit begrepen waarom ze die kozen voor de werkmachines, behalve dat er daar gewoon veel lagen overheen gaan. ....Dat was de reden dat ik geel toevoegde aan de primer. Bij de volgende kies ik de werkvolgorde van Roy. Nu gaan er nog 2 laagjes overheen. Dit lag toch al in de planning, ik heb de bodemplaat gemonteerd en de taanplaat, zitting, luchtfilter bij het bestuurders deel. Met de taanplaat, die in verschillende bewegingen over de hendels moest zijn er toch schade plekjes ontstaan. Ook heb ik nu de versnellingspook gecreeerd.

De andere 3 heb ik binnen en zijn heel verschillend op delen. Ik heb de beschrijvingen doorgenomen.

Kan ik ook verklappen, de Hyster bij sommige is met ook veel detail uitgevoerd.

Ik ben dan ook blij dat ik een boek gekocht heb met de beschrijvingen. De eerste foto is de Hyster, de tweede het boek.

attachment.php
attachment.php
 
Ik ben begonnen met verouderen en verweren.

Nu gaan er nog 2 laagjes overheen. Dit lag toch al in de planning,


Dat is een opmerkelijke werkvolgorde, verweren in de wetenschap dat de basislaag nog niet goed is en dat je die nog gaat bijkleuren. Maar ieder z'n eigen techniek he, daar heb ik natuurlijk respect voor.

Je foto's zijn overigens niet zichtbaar.
 
hahahha ik had ook kunnen vragen, is hij goed, mist er iets in de lak, zien jullie het grijs eronder ook.
Fout in de belichting van de foto.
Ik ben begonnen mij in te lezen, toch echt beginnen met verweren nog veel meer te kijken bij anderen. Studeren noemen ze dat tegenwoordig......

De foto's weer opnieuw laden. Nogmaals op iedere stie waar ik schrijf, gebruik ik geen link, maar ik heb geklikt op MY Photos.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan