Hoofdsponsor

1/35 Militaire tractor, Bulldozer. Cat D7 [wip]

Hey Aris wat ben jij toch goed bezig man wat is dat allemaal ? 1 ding die kasten aan de wielen blijven die dicht ? Dan zie je niks meer van die mooie mechaniek dat zou spijtig zijn want op zulke zaken kan een mens zich uitleven he kleur in brengen verweren en washes aan brengen
Ik moet zeggen dat het een knappe bouw word met al die kleine zaken en leidingen en zo
Aris succes
Marc
 
Dank voor de complimenten

Marc, ik heb nagedacht om de kasten open te laten, maar ik wil hem ook plaatsen in en diorama. In dit idee komt de verwering op de kasten, vandaar dicht. Geen zorgen in dezelfdeserie zitten nog 3 andere uitvoeringen, daarbij zal ik een kast openlaten, zodat de veren te zien zijn. Bij deze wordt het veer gedeelte ook weer verstopt door de schuif bevestiging, dus hoe dan ook, te zien is het toch niet. Wel bij degene zonder schuif.

Foto 1 is de bouwtekening
Foto 2 is de manier van opbouw, een linker en rechter ketting helft, met een rond staf. Ik heb eerst de staf in het linkerdeel gekleefd, een tweede deel zo in elkaar gezet, dat er een halve ketting ontstond. Eerst in blokjes van 2, daar 4 van gemaakt, 8, 12. Verder naar 6 series van 12. hier 11 rechter delen op gekleefd en 2 kettingen van 36 schakels in elkaar gezet. Dit scheelt heel veel telwerk. Op de foto is te zien, bij 2x het laatste dozijn heb iets van controle uitgevoerd en iets minder rechter schakels.
Foto 3 Helaas op het eind kwam ik er achter dat ik 1 rechterdeel te weinig had en 1 linkerdeel te veel.
Ik denk dat de hond er 1 uit het bakje heeft gehaald en in het andere bakje gestopt, Flink gezocht 1 schakel uit de ketting geboord om de juiste helft terug te plaatsen....

Foto 4,5,6 bovenzijde van de tracks, zijkant, en onderkant.

Foto 7 de stalen platen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto 1 De de kettingen zijn niet geheel rechten een mal gemaakt. Tussen mijn voorraad ijslollie stokjes een aantal gevonden die voldeden "aan de ruimte tussen linker en rechterschakel, maar ook met lamelleren de breedte van de plaat"

Foto 2 De plaatseing van de ketting in de mal, zodat alle platen recht in lijn komen op de schakels. Er zitten wel minimale paspennetjes op, maar door het weekmaker van de lijm had ik niet veel vertrouwen in de stevigheid.

Foto 3 de eerste plaat en eerst uit laten harden.

Foto 4 en 5 Vervolgens iets drogen en een stukje doorschuiven.

Foto 6 Op de mal verplaatsen. Nu te zien dat bij vrijheid de track niet geheel haaks is.

Foto 7 en 8 Onderzijde en bovenzijde van de track. Ik heb hem al gecontroleerd op vast zittende schakels, ieder kan bewegen en komt terug in plaats.

Foto 9 Om het geheel recht te krijgen tijdens drogen recht te houden, te rusten gelegd met stokjes tussen de schakels



attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
amaai serieuze job als ge het me vraagt
Tof dat ge in een soort dio gaat bouwen , als ge maar goed uw schaal in het oog houd want dikwijls ( ik toch ) in het begin schatte ik het op zicht en kwam nadien goed bedrogen uit , het uitzicht was perfect maar de schalen kwamen niet overeen uit zoals een plank of balk ik geef het u als een tip he
Marc
 
Dank voor de complimenten,
Marc schaalformaat, dat blijft werken!!

De update aan de tractor. Te zien enkele vulopeningen, droge passing van de rupsen, aanhanger koppeling en beugel(die ook werkt) Plaatsing van reduceerkast aan een en de Bladvering war naast de tandwielkast de andere vaste koppeling is.
De onderkant, komen ook nog stalen platen onder zodat straks hier ook niets van te zien is
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpgattachment.jpg
 
Dan blijft over de tracks.

Ik heb, de twee losse einden in elkaar gezet, zonder platen en geprobeerd deze als, band bijeen fiets te monteren. Dit lukt, daarna vast gekleefd en de laatste 2 platen erop. De ketting eerst tussen de tanden van het aandrijfwiel, daarna mm voor mm over het voorste loopwiel.
Foto 1 en 3 linker en rechter rups
Foto 2 rechter rups
Foto 4 linker rups en delen, van de schuifcilinders en plaatsing.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Hey Aris deze kit is een plezier om te volgen maar ik heb een vraagje nu alles in elkaar steekt ga je geen problemen hebben met het schilderen zoals de wielen en verdoken delen waar je moeilijk aan kan ?
Marc
 
Iedereen voor de complimenten.
Marc je vraag, continu bekijk ik met droog passingen of de te verven plaatsen bereikbaar zijn met de spuit, en om te verweren met de kwast. Ik had de keuze eerst monteren of eerst verweren en dan kleven.
Als besluitvorming, heb ik een ander item nog eens goed bestudeerd, hoe daar de schuifcilinders opgebouwd zijn en op de manier zoals Andre hem in 2 gesplitst heeft. Afkijken gaat niet lukken. Dan krijg ik nog iets van 6 hechtpunten. De ketting ligt nog steeds los, door de hechtpuntjes los te maken, gaat hij er ook vanaf, ook de wielen draaien, dan bedoel ik ook de kleintjes. De til inrichting van de schuif beweegt ook, en daar komt weer iets statisch aan. Bewegend niet te zien, maar het is mijn toch te na om dat vast te kleven.

Vandaar het besluit, zoals ik zie, met de foto's is alles open.

attachment.jpg attachment.jpgattachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
Toch heb ik geprobeerd of het wel klopt
 
Laatst bewerkt:
Op deze foto ligt het motordeksel los.
Waarom nou, omdat ik de hydroleidingen uigezaagd heb, met het zaagje. op foto 2 zijn de frame punten nog te zien, op het punt waar hij breekt ben ik niet eens in de buurt geweest. En zo vreemd, rechte breuklijnen. Foto 3 het luxe setje, ik heb gekocht met een doosje
attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
 
Goede keuze van zaagje Aris daar kan niets tegenop, ik heb zelf al jaren de goedkope uitvoering en wil niet anders.
 
Ron ik heb de dure alleen gekozen voor het doosje, na gebruik weer terug in te doen. Wat er verder in het doosje zit zal wel handig zijn, maar wat ik er mee moet weet ik niet. Wel een heel prettig zaagje.

De update van vandaag. De schuif, alle onderdelen, losgemaakt en weer gemonteerd. Deze bewegend uitgevoerd, zodat de hoogte richting, kan bewegen, maar ook de hoek waarin de schuif werkzaam is.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
En het bouwen begint het einde te naderen. Op naar de spuiter. Op de eerste foto is te zien, de beplating en bepantsering, die ik aanbreng na het spuiten. De 2 delen met het prikkertje, zijn een soort van reactiearmen. De tractor, wordt aan de rupsen bevestigd, Bij de reductiekast, en de bladvering in het midden. De twee armen, gaan van uit, de binnenzijde rupsen, naar een ASPOT/lager met meggivering. Die weer om de as zit, die naar de rups reductiekast gaat.
Die kan ik nu meespuiten, maar als alles verweerd in elkaar staat, zal ik hier toch opnieuw gaan verweren. De bepantsering bij de zijkant en de grille, monteer ik niet, omdat hij omgebouwd is naar civiel. Dus nu mag het logo van Caterpillar wel in beeld. Zo maak ik toch kleine verschillen tussen de modellen.
attachment.jpg
 
De laatste foto's van mijn naakte model. Te zien zijn nu ook de hydraulische leiding, naar de pomp onder de radiator, naar de bediening op het rechterspatbord. ook Hier de laatste stukjes komen pas na definitieve montage.
En natuurlijk hoe het geheel is geworden...gaat worden.
Waar ik heel blij om ben, de sproeierleidingen, zijn niet 1x in conflict gekomen met de olie leidingen. In dat geval had ik wel de olie leiding zelf gebogen....

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker dit noem ik nu eens een verweer projectje ( je ? ) project hoe klein het ook is daar ga je mooi werk aan hebben
grt
Marc
 
Hey,

Prachtige montage.
Dit gaat indd een verweerkluif worden, maar laat het je niet afschrikken.
Iets al in gedachte voor zijn pose?? Persoonlijk zou ik de schop in een schuine staat stellen, geeft meer dynamisme, en het is eens iets anders dan altijd recht op recht. ;)
 
benieuwd naar hoe je deze gaat aanpakken op schilder en verweergebied...
 
Ik zit op de eerste rij om te kijken welke kleur en verwering je op dit beestje ga toepassen 😉
 
Foto's pasten niet
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan