Hoofdsponsor

Anders / onbekend bouwplan 3channel depron vlieger

H

Hondafan

Guest
Hoi, ik zie dat er vele sites zijn met bouwplannen om zelf een toestel te bouwen, maar ik vind niet echt plannen voor een 3chanel vliegertje.
Waarom een 3ch vlieger vraag je je misschien af, wel ik ben in het bezit geraakt van een mini Cessna van het merk Skyartec.
Het zal heel waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik krijg dat ding absoluut niet van de grond.
Een van de redenen lijkt mij het feit dat hij te zwaar is aan de neus.(dat en het feit dat ik er niets van ken :p )

Nu was mijn idee om de elektronica uit de Cessna te slopen en zelf een toestelletje te maken dat ineens wat steviger is ook, want die Cessna ziet er me niet erg stevig uit.

Iemand die me kan helpen naar een leuk plan voor een 3ch vliegertje?
Ik ga ondertussen reservepropellers bestellen, want de enige 2 die ik had zijn ondertussen gesneuveld :p

Ik weet wat jullie denken na dit te lezen: NOOOOOOOOB, en jullie hebben nog gelijk ook, maar ik hoop toch dat jullie me aan een leuke vlieger kunnen helpen (of toch tenminste het plan er van ;)

Thx

PS: eens ik een stevigere vlieger heb gemaakt die ook effectief zou kunnen vliegen ga ik zoiezo eens een clubbezoekje doen ook, want zonder enige kennis is het toch moeilijker dan het lijkt :p
 
Beter eerst een club bezoeken lijkt me want de mannen daar zullen zeker niet te beroerd zijn om je te helpen met je vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet van waar jij juist bent of wat je ervaring momenteel is met RC-vliegen.
Zelf heb ik hier thuis nog enkele plannen liggen maar meestal 4 kanaals.
Vlieg je indoor of outdoor?
Dat je de cessna niet in de lucht krijgt kan inderdaad aan de setup liggen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een volledige set verkocht word maar waar je onmiddellijk de electro moet upgraden wil je er deftig kunnen mee vliegen.
 
Bedoeling is om outdoor te vliegen
Ik ben van Oost Vlaanderen trouwens ;)

Dingen die ik al heb gehoord en gelezen over de Cessna die ik heb zijn hoewel hij genoemd wordt als beginnerstoestel zou hij het niet zijn en de standaard motor zou niet echt krachtig genoeg zijn
 
Ik woon zelf ook in O-VL.
Zelf vlieg is meestal indoor.
De kans is inderdaad groot dat de motor niet krachtig genoeg is.
Een cessna is wel een model dat als beginnerstoestel kan genomen worden. Het is een bovendekker en die vliegen rustiger en kan men meestal ook trager mee vliegen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan