Hoofdsponsor

1/16 55 chevrolet nomad [wip]

Ik heb even gekeken voor een bijpassende exterieurkleur maar kon de door jou gebruikte interieurkleur niet vinden. Wel iets wat in de buurt komt; het is wel een gemodificeerde auto dus niet origineel, maar dan weet je welke kleur er eventueel bij zou kunnen:

1955-chevrolet-nomad-driver-side-interior.jpg


(Copyright popularhotrodding.com/, educational and referential purposes only, picture will be deleted upon first request)

Zoals Marc aangeeft, zou je het dashboard in de kleur van de body kunnen spuiten.
 
sjiek dat je het onderneemt om deze te herspuiten. Gaat het eindresultaat zeker ten goede komen. Zoals Ron aangeeft heeft elk zijn eigen methode om iets te doen, en we kunnen wel tonen/uitleggen wat voor ons werkt, maar uiteindelijk maak je er je eigen verhaal van om tot iets te komen wat goed voor jou werkt. een kleine aanpassing hier en daar. In verband met het oefenen kan ik je een blikje of PET-fles aanraden. Deze heb ik steeds bij de hand om te spuiten. ook omdat het oneffen is, en geen zuigende ondergrond is, maar ook om daar eerst op te spuiten om te zien hoe het mengsel in de spuit zich gedraagt (korrelig (meer verdunnen), druipers of sterren (meer verf bijvoegen), hoever mag je de naald naar achter trekken (ik werk niet graag met zo'n blokkeerder achteraan op mijn spuit), hoeveel lucht is optimaal... daarna ga ik pas over op mijn model. klinkt raar, maar dan weet ik wat er uit mijn spuit komt en heb ik reeds een stuk vingergevoel...
 
Bedankt voor de tips, ik ben de zolder aan het opruimen en kwam de nomad tegen, hij staat stond al in de primer en heb haar ontvet met brandspirtus en wil er mee verder gaan.

attachment.php
 
een vraagje; hij voelt rauw aan, moet ik haar lichtjes schuren of kan ik zo spuiten?
 
Bart ik ga u nu even een goede tip geven
Schuren zeker en vast maar wat ik de laatste tijd doe is schuren met een versleten schuurpapier en schuur droog de hele auto , daarna ontvetten en stofvrij blazen met uw AB zonder verf erin ( natuurlijk )
Zet hem op een statief of houder wacht een tijdje tot alle stof gaan liggen is en wrijf niet meer met een doekje want dan maak je uw model terug statisch en je trek zo alle stofdeeltjes aan
Maak rustig uw verf aan en spuit nu een hele mistige dunne doorschijnende laag laat even drogen en daarna kan je erop los gaan met spuiten
Als je met Vallejo werkt of andere acryl verf zal het altijd wat mat op drogen dat kan je makkelijk oplossen met een mooie vernislaag
N.b. als je toch tussen de lagen verf opmerkt kan je weer met je versleten schuurpapiertje werken maar alles moet goed droog zijn
Tenslotte moet je een beetje proefondervindelijk te werk gaan en ieder heeft zijn manier van werken he
Suc6 Bart ik gun het je
Marc
 
Marc bedankt voor de tips, heb nu geschuurd en ontvet, welke merk verf en vernis gebruiken julie?
 
Vallejo of MIG acryl verfjes en als vernis gebruik ik hoogglans vernis uit een doe het zelf zaak , mijn beste resultaten zijn van het merk " Sencys "
 
Leuk dat je deze terug hebt bovengehaald.Zoals Marc zegt is het heel belangrijk te schuren want op een ruwe body zal het niet lukken om een gladde laklaag te leggen.Ikzelf gebruik vallejo en revell aqua.Vernis komt uit een spuitbus uit de doe het zelf zaak.Succes ermee.
Marc S
 
Beide marc's bedankt voor de reactie's en hulp, heb de body gespoten met een spuitbus, durf met de airbrush niet aan, bang dat ik het weer verpest, na mijn ogen ziet het er goed uit, nog wel dof maar als straks de vernis er op zit en gepolijst is zal hij wel blinken, tenminste dat is mijn bedoeling, ik hoor julie reactie's wel.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Ziet er niet slecht uit.Ik heb mijn chevy(ook schaal 1/16)met mijn airbrusch gespoten hetgeen heel goed ging.Vind het zelfs strakker gespoten als dat je met een spuitbus spuit.Enkel de vernis komt uit een spuitbus die daarna gepolijst is.Ben wel benieuwd naar de verdere werkzaamheden.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan