Hoofdsponsor

1/16 55 chevrolet nomad [wip]

Interessant wat je daar zegt over de mist coats vernis, dat ga ik de volgende keer zo proberen.
 
Jelle volledig akkoord maar om te leren spuiten oefen je best op een vlak stuk zal zo in Almere ook wel geleerd worden en daarna kan je op rondingen leren spuiten wat op zich al moeilijk genoeg is
ik bedoel ermee de bewegingen met je arm de afstand houden dat moet een gewoonte worden
Hetzelfde met elektrisch lassen daar ga je ook niet meteen in bochten en boven je hoofd lassen he
Marc
 
En zo heb ieder zijn manier van werken en als het eindresultaat goed is wat is dan een een correcte manier van werken?
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips, ben nu toch een stuk wijser geworden, zeker het spuiten, deze laat ik zo en ga er mee verder ( op de foto's zie je alles, in het echt valt het wel mee ), maar ga zeker de tips bij het volgend project gebruiken, ook het oefenen met mijn arbrush, waardeer ik zeker de tips.
 
moesten zelfstandigen volgens droogtijden en boekske werken was er geen enkele bouw op tijd klaar.
Bart foto's kunnen een slag in gezicht zijn spreek van ondervinding maar laat het allemaal bezinken en met de gegeven raad kan je verder.
Ken mensen die lang hebben gedaan over iets maar eens ze het door hebben haal je ze niet meer in.
En met de gekregen hulp van de uitstekende bouwers volgen wij op ons tempo maar komen er wel. grt Pascal
 
Wat foto's buiten genomen, het kan beter maar het valt nog mee volgens mij, heb gisteren staan te denken om de lak er af te halen daarom heb ik buiten foto's staan te maken en staan te kijken.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
De lak ziet er op deze foto's wel beter uit. Het chroom valt mee maar zoals je al weet is die voor verbetering vatbaar.
De foto van de rechterzijde dak van de Nomad toont echter wel dat je daar met een probleempje zit. Misschien wel op te lossen met zorgvuldig schuurwerk met waterschuurpapier en gedeeltelijk herspuiten.
Soms is het gebruik van een heel scherp mesje langs de dakrand een oplossing om het teveel aan zilver/chroom los te snijden maar weet niet of het hier een oplossing zou kunnen bieden. Moest het mijn model zijn zou ik het wel eens proberen alvorens te beslissen om het verfwerk volledig te herdoen of niet.
 
Ik laat de verf zitten en probeer zo goed mogelijk de auto af te maken.
 
Ik ga het toch opnieuw spuiten, alleen weet ik niet welke kleur bij de interieur past, iemand idee,

attachment.php
 
Weer opnieuw proberen is een teken van karakter Bart en daar verdien je rechtstreeks mijn en waarschijnlijk ook andermans respect mee.

Wat de kleur betreft, deze lijkt redelijk op die van het interieur van mijn BWM en daar is het exterieur karmijnrood.
 
Goede keuze gemaakt Bart en misschien een idee om gelijk een velletje BMF te bestellen voor het chroom ;)
 
Zoek misschien eens op wat de originele kleuren van een Nomad waren.
 
Vandaag een paar boeken gekocht voor de airbrush op de tilburgse boekenmarkt:), morgen een week op vakantie en kan daar dan rustig een beetje door lezen en straks oefenen op papier of proefbody, mijn namad heb ik in de ovenreiniger gehad, 4 keer maar het zwart gaat er niet goed af en ga het met waterproefschuurpapier na de vakantie goed schuren en op nieuw spuiten, bestel na mijn vakantie ook 2 naalden en nozels voor mijn airbrush.

attachment.php
 
Yes, ik word heel blij van wat ik hier lees Bart.

Neem anders je airbrush eens mee naar de ledendag of naar een clubdag, wellicht dat er goede voor jouw situatie specifieke tips uit kunnen voortvloeien!

Welk merk en type airbrush heb je?
 
Hoi Roy,

Een harder steenbeck evolution two in one, ik zal het mee nemen na de ledendag.
 
Ok nou die heb ik ook en het is een prachtig toestel, de goede basis is er in elk geval om hier een American beauty van te maken. :usa2:
 
Bart , je bent een aanhoudertje , het lukt je zeker moatje :)
 
Filip en Roy, bedankt, geeft veel moed voor na de vakantie.
 
Ben blij dat je beslist hebt om te herbeginnen, zal deze mooie wagen enkel ten goede komen.
 
Bij een nomad vind ik het mooi als de kleuren van de carrosserie terugkomen in het interieur.Tof dat je gaat herbeginnen want het is een mooie wagen.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan