Hoofdsponsor

1/24 Track

Schaal 1/24 - 1/25

Disturbed Angel

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
138
Track dicht

picture.php


Track open

picture.php
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi systeem. Zo kun je perfect opruimen. Maar zo kun je toch geen scenery meer maken voor erop?
 
Is dit een baan voor 1/24?
Ziet er kleiner uit...

Inderdaad wel praktisch om op te ruimen....
Maar ook jammer dat er geen scenery bij kan, maar ja, ik ben dan ook meer aan statische modelbouw, verwerkt op diorama's...
Elk zijn voorkeur hé?

Groeten,
Beyond
 
Tochwel scenery, maar wel tot beperkt tot max 140 mm hoogte ExSerCo :)
 
is wel een leuke carrera baan voor thuis :-) mooi gedaan niet te klein en niet te groot:-)

voor diegene die niet zeker zijn op carrera kan je met beide schalen rijden he 1/32 en 1/24 :-)

enken de crossovers worden in competitie niet echt gebruikt :-)
 
Toekomst gericht gaat de baan vergroot worden, 50 cm breder maw.
En dat geeft grotere mogelijkheden:
Gisteren track gepland, 11.38 m omtrek

Petson I :

picture.php


Petson II :

picture.php


Naar mijn gevoel word het de Petson I (privetrack)
En dan kan ze eindelijk ingefreesd worden in de plaat, kwestie van ze gemakkelijker te verbreden waar het moet en op gelijke hoogte te zitten.

Grts​
 
Ehhhh, ik heb even de baan gevolgd. maar de groene heef voordeel aan de bochten. Je hebt twee splitsingen gebruikt waardoor de groene lijn elke keer een binnenbocht heeft in een lang stuk. Zou ik nog even naar kijken. :k
 
Ehhhh, ik heb even de baan gevolgd. maar de groene heef voordeel aan de bochten. Je hebt twee splitsingen gebruikt waardoor de groene lijn elke keer een binnenbocht heeft in een lang stuk. Zou ik nog even naar kijken. :k

Volgens trackplanner van carrera allebei 11,44 m indien ik geen 2 changeovers zou gebruiken zit ik pas met een lengte verschil tussen groen/rood, en dat scheelt nogal wat.
optisch bedrog waarschijnlijk :D
 
Hmmmmm, ik denk het niet maar goed ik meet dit altijd met de hand. Ik hoop dat je gelijk hebt. Verder heb ik geen verstand van, is als kind zijn dat ik voor het laatst gereden heb op een baan. En toen keek ik daar niet naar. Het gevoel zecht mij dat het niet echt eerlijk is. Maar ik vertrouw dan op de oordeling van jou. :k
 
Volgens mij kloppen de afstanden ook hoor Rik, ik denk dat de baanwisselaars goed zitten.

Zelf zou ik gaan voor de eerste, ziet er een mooie track uit!
 
Ok, dit word em, beetje aangepast in rechte lijn, zodanig dat hij past op de 2,50x1,75 die ik ervoor ga voorzien :

picture.php

dus ff de rekening maken hoewel carreraplanner spreekt dat zowel rood als groen 11,44 m lengte hebben
groen heeft aan voordeelbochten ( binnenkant bocht dus) 8 keer 60° en 3 keer 30°,
Rood heeft 9 keer 60° en 1 keer 30°.
dus eevoudiger : Groen 9 keer 60° & 1 keer 30°, want 2 keer 30° = 60°
Rood 9 keer 60 ° & 1 keer 30°.
zonder de 2 crossovers of de crossovers op een verkeerde plaats zou de totaal afstand niet voor allebei hetzelfde zijn.

Grts​
 
Okee, als het klopt, klopt het. Die laatste ziet er wel goed uit. :)
 
Er is inderdaad bijna altijd een verschil in de banen, maar dat wordt bij wedstrijden opgelost door deze op te delen in een aantal manches, zodat iedere deelnemer een keer op iedere baan rijdt.
 
...een tweede baan werd enkele maanden geleden aangeschaft, plannen werden gesmeed tot een baanlengte van 11,44 meter. Daarvoor diende de oppervlakte te vergroten van 120cm X 249cm naar 175cm X 249cm
en word gebruik gemaakt van lichtere materialen: schroten,vloerisolatie voor laminaat en MDF platen; de laatste twee om de track zelft te laten verzinken in de "grond".
De volgende update hangt van weer en werk af.

STP65439.jpg

Grts​
 
Ben nu toch wel zeer benieuwd naar deze baan en naar hoe je deze mooi zal laten verzinken.

Dus wel weer lekker veel plaatjes daarvoor :Phe.
 
Hoi Disturbed Angel,

het is al een tijdje geleden dat we nog iets van je hebben gehoord, maar bon, ik zie dat je terug bent....
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je alles gaat aanpakken.
 
Beelden zeggen meer dan woorden... vandaag een eerste dryfit.
De open stukken in de track moet ik nog op maat maken.

Plannen begint met Nestcafe in een douwe egberts kopje...

STP65446.jpg

Und...

STP65447.jpg

STP65440.jpg

STP65442.jpg

STP65444.jpg

STP65451.jpg

STP65452.jpg

STP65454.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan