Track dicht
Track open
![]()
Track dicht
Track open
![]()
Laatst gewijzigd door Disturbed Angel; 26-12-08 om 23:43
Dat is een mooi systeem. Zo kun je perfect opruimen. Maar zo kun je toch geen scenery meer maken voor erop?
Grtz,
Dominiek
En zo snacht´s stiekum met de autotjes racen.![]()
'k Vind het wel een slim uitgekiend systeempje.
Droop
Is dit een baan voor 1/24?
Ziet er kleiner uit...
Inderdaad wel praktisch om op te ruimen....
Maar ook jammer dat er geen scenery bij kan, maar ja, ik ben dan ook meer aan statische modelbouw, verwerkt op diorama's...
Elk zijn voorkeur hé?
Groeten,
Beyond
![]()
-- Hoe foto's uploaden -- Huisregels -- Afgewerkte projecten posten -- Spammen en ongewenste reclame -- Contact: beyond@modelbouwen.be -- Mijn projecten op een rij?= klik hier
Tochwel scenery, maar wel tot beperkt tot max 140 mm hoogte ExSerCo![]()
is wel een leuke carrera baan voor thuis :-) mooi gedaan niet te klein en niet te groot:-)
voor diegene die niet zeker zijn op carrera kan je met beide schalen rijden he 1/32 en 1/24 :-)
enken de crossovers worden in competitie niet echt gebruikt :-)
Toekomst gericht gaat de baan vergroot worden, 50 cm breder maw.
En dat geeft grotere mogelijkheden:
Gisteren track gepland, 11.38 m omtrek
Petson I :
Petson II :
Naar mijn gevoel word het de Petson I (privetrack)
En dan kan ze eindelijk ingefreesd worden in de plaat, kwestie van ze gemakkelijker te verbreden waar het moet en op gelijke hoogte te zitten.
Grts
Ehhhh, ik heb even de baan gevolgd. maar de groene heef voordeel aan de bochten. Je hebt twee splitsingen gebruikt waardoor de groene lijn elke keer een binnenbocht heeft in een lang stuk. Zou ik nog even naar kijken.![]()
Hmmmmm, ik denk het niet maar goed ik meet dit altijd met de hand. Ik hoop dat je gelijk hebt. Verder heb ik geen verstand van, is als kind zijn dat ik voor het laatst gereden heb op een baan. En toen keek ik daar niet naar. Het gevoel zecht mij dat het niet echt eerlijk is. Maar ik vertrouw dan op de oordeling van jou.![]()
Volgens mij kloppen de afstanden ook hoor Rik, ik denk dat de baanwisselaars goed zitten.
Zelf zou ik gaan voor de eerste, ziet er een mooie track uit!
Ok, dit word em, beetje aangepast in rechte lijn, zodanig dat hij past op de 2,50x1,75 die ik ervoor ga voorzien :
dus ff de rekening maken hoewel carreraplanner spreekt dat zowel rood als groen 11,44 m lengte hebben
groen heeft aan voordeelbochten ( binnenkant bocht dus) 8 keer 60° en 3 keer 30°,
Rood heeft 9 keer 60° en 1 keer 30°.
dus eevoudiger : Groen 9 keer 60° & 1 keer 30°, want 2 keer 30° = 60°
Rood 9 keer 60 ° & 1 keer 30°.
zonder de 2 crossovers of de crossovers op een verkeerde plaats zou de totaal afstand niet voor allebei hetzelfde zijn.
Grts
Okee, als het klopt, klopt het. Die laatste ziet er wel goed uit.![]()
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: