Hoofdsponsor

1/24 V.W. Golf 1 cabrio [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik weet het , sorry , maar ben een tijdje out geweest even geen zin , te warm geweest , andere zaken om mijn hoofd maar nu het terug wat normalere temperaturen zijn ben ik terug op dreef gekomen morgen ga ik een grote update doen met de nodige fotokes van de Golf dat ik terug een beetje bij ben
Vrienden en collega bouwers tot morgen
grt
Marc
 
Tja coach,ken er niks van of toch zo goed als niks maar kweet wel hoe dat er het zou uitzien en da kunde gij zeer goe, kzou zeggen perfect benaderen vriend...petje af!!

Grtz yves,
 
Eindelijk ben ik er weer het heeft weer wat aarde aan de dijk gebracht eer ik die foto's goed kreeg maar ok ik ben er toch geraakt
hier een begin van waar ik gebleven was , let wel de laatste afwerkingen moeten nog gedaan worden kleine retouchskes hier en daar
Deze foto is waar ik gestopt was

attachment.php


Deze is van gisteren

attachment.php


En zo ziet een echte motor eruit waar ik me op gebaseerd heb let wel de 1/1 foto is wel met automatische versnellingsbak kon niet direct een betere foto van vinden , hier zijn een paar kleine verschillen maar dat laat ik zo

attachment.php


Nu zijn er in die tijd veel verschillende uitvoeringen van motoren geweest want als we stukken nodig hadden moesten we de motorcode opgeven het kon zijn dat je tweedezelfde Golfjes naast elkaar zette dat er onder de motorkap enorm veel verschillen zaten was soms heel moeilijk voor de magazijniers en zeker als de eigenaar de motor had vervangen dan zaten we dikwijls met onze handen in het haar
Nu ik ga nu de rest van de foto's klaarmaken
Grt
Marc
 
Prachtig kabel- en slangenwerk Marc, voor een volgende keer zou ik het zwart toch nog iets minder zwart maken. Zoals je ziet, is het in het echt een aantal tinten lichter.
 
ik weet het maar ik wilde wat meer nuances in het geheel maar ik moet nog veel retouches doen en met matte en blinkende vernisjes werken hopelijk word het dan wat beter en ook wat gebruiksstof onder de motorkap brengen
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
natuurlijk wat Roy zegt klopt wel. maar dan hangt het wat af in welke staat je hem bouwt volgens mij.
maar op de foto van de echte golf is dat plastiek al jaren oud. dat komt lichter met de jaren.
bij nieuwere wagens zal dit bv toch weer terug meer naar zwart gaan.
Ale dat is wat ik er van denk hé.
 
Ok maar ik ga nog wel een beetje gebruikssporen aanbrengen hoor maar eerst moet het mooi zijn he en dan kunnen we de rest doen
Marc
 
Het is en en Rebelish. Waar ik op doel is het al vaak door mij aangehaalde natuurkundig verschijnsel van lichtweerkaatsing die qua kracht parallel loopt aan de grootte van het voorwerp. Als je meer info wilt, laat maar weten, ik heb ergens een goeie informatieve link.
 
Mag altijd Roy dat weet je maar je hebt me er al voor verwittigd maar ik was van gedachte die ene luchtfilter zal wel nog kunnen de rest staat in German Grey van Vallejo om toch wat contrast te geven
Waarom in het echt is dat immers ook zo de luchtfilter zwart plastic het kleppendeksel matt zwart een batterij half blinkend zwart de waterdarmen daar gaa ik nog wat bruine wash over doen is niet veel want je ziet er maar eentje
Grt
Marc
Raad is altijd welkom he
 
Marc wij hebben daar inderdaad al over gesproken, mijn vorige post was eigenlijk vooral aan Rebelish gericht.

Hoe dan ook, ik heb hier een praktische uitwerking beschreven van de daar gelinkte detailinformatie over de schaalwerking van kleur. Ik verwijs naar de link binnen die link.
 
ok Roy ik dacht eerlijk dat het tegen mij was niks erg altijd goed om nog eens herinnerd te worden
 
intussen Marc weet je dat ik niets van motors ken maar neemt niet weg dat ik graag volg voor het resultaat in zijn geheel .grt Pascal
 
Ik volg vol belangstelling en nog eens de linken doorgenomen over kleuren verandering
 
Blijkbaar ga je hem in een gebruikte staat bouwen hetgeen wel mooi is.Ik moet daar zelf ook meer aandacht aan besteden,het komt het model enkel ten goede.
Marc S
 
Hoi beste vrienden ik er eindelijk aan toe gekomen om mijn topic af te maken
even nog een beeld met wat uitleg over de motor

attachment.jpg

En dan nu de laatste slotfoto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat ze in jullie smaak vallen
grt
Marc

Dit topic mag nu afgesloten worden waarvoor mijn dank
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan