Hoofdsponsor

1/16 1/16 rc Fennek Fox german army Afghanistan

karel47

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
441
deze fennek bestaat uit twee afzonderlijke bouwfazen , de eerste is de cnc gefreesde styreen pllaten uitsnijden en gereed maken om te lijmen , navenant de plaats waar ze komen word er 3 à 4mm styreenplaat gebruikt deze komt van ludwigs hobby site bochum duitsland

http://www.ludwigs-hobby-seite.de/Fennek.html

quxIeX.jpg

als je deze mooi samenlijmd en eerst goed hebt bewerkt komt er een mooi 1/16 model eruit

hrsRek.jpg

en uitendelijk na vele uren bewerken en kleven krijg je wat unieks

hq7osR.jpg
 
deze halve bouwdoos is nu bijna gereed en er moeten alleen luiken gemonteerd worden en het wapensysteem bovenop

de firma shapeways heeft vele mooie onderdelen voor deze fennek op 1/16 schaal 3d geprinte stuff

XHoICN.jpg
l9p37M.jpg
hfX6zJ.jpg
hQMflJ.jpg
qTPgSN.jpg
VDHtUW.jpg
XkGqlW.jpg


het lijkt makkelijk met al deze onderdelen , als je heel secuur werkt is het ook zo en het nodige geduld bij het lijmen maken van de carroserie één geheel plasticblok

Fswt0w.jpg

aan de bouwer de keuze om alles beweegbaar te maken , de mijne kocht ik tweedehands dus had ik de keuze niet maar de volgende gaan alle luiken en deuren plus achterklep open en dicht

ebNOAv.jpg

de groote van het model geeft je de opurnutijd om alle mogelijke details weer te geven

ebNOAv.jpg

de achterlichten blok is heel gedetaileerd je kan hem zelf scratchen of de shapeways versie aanschaffen

GHAiuB.jpg
PDka1O.jpg

na al deze ingrepen moet hij er zoals dit uitzien , begnt er op te trekken he

BHxLWM.jpg
auPbJr.jpg
lTG0fu.jpg

tot hiertoe het eerste gedeelte zijn weliswaar internet pics allerhande maar de volgende krijgen jullie intrigaal hier uitgesmeert van de volledige bouw
 
Laatst bewerkt:
vanaf nu eigen foto's geen internetmateriaal meer , ik bracht hem al mee naar de beurs in helchteren op de clubstand is nog steeds niet volledig naar mn zin maar we komen er wel



eerst wat over het chassis , ik koos voor een 1/10 tamiya TT-01 chassis , cutte er 65mm vantussen en zette het weer aan mekaar, klaar was het Fennek chassis

1r08uS.jpg

WjjSkY.jpg

een fluitje van een cent he

hier wat fotos van het samengestelde chassis met verlichtingset

vAvF1E.jpg
dylcYA.jpg
CXh4FC.jpg
3D4DVp.jpg
7hQwJs.jpg
8YW4as.jpg
2KWRFq.jpg
6WKxYh.jpg
5hECvJ.jpg
Ixjz7w.jpg
ka0ty6.jpg
 
nu rest me nog enkel wat actie foto's te tonen , geniet ervan mannen

3D4DVp.jpg
2SprKK.jpg
UImKMp.jpg
8ADYLp.jpg
ZnZNqZ.jpg
pwuSsU.jpg
ItX8GZ.jpg
tAvkcS.jpg
 
Hoe heb je het chassis terug aan elkaar verlijmd? Ik kan mij voorstellen dat dit toch stevig moet gedaan worden, anders breekt het zo terug in twee tijdens de eerste rit :laugh: ;)
 
MROG50.jpg
RTkVs2.jpg
lZYRVb.jpg
QUR7MF.jpg
ghyzTF.jpg
7MKTiI.jpg

het moet gezegd dat de grondspeling minimaal is is , als ik de alu binnenskant monteer die het chassis bijeenhoud heb ik weer 5mm gewonnen en de veerbenen wat afsnijd (uithol) krijg ik makkelijk 12mm meer bodemruimte dat zou dan 2,5cm zij zou voldoende moeten zijn nu heeft hij ongeveer 12mm , ieder steentje die in de weg ligt in aarde houd hem tegen , dan patineerd hij en komen de wielen er niet meer uit ligt dan op zn buik in zand of aarde

0Dv4KZ.jpg
2tQrUN.jpg
F9Zoq0.jpg
ylg7YV.jpg
fKLDyt.jpg
9du8Dk.jpg
NWFhOh.jpg
oEPj6u.jpg

hopelijk hebben jullie ervan genoten , ik ga ook is met 1/16 of 1/16 scalers en crawler chassis experimenteren en zien of die de capaciteit verbeteren zoals de echte fennik het kan
 
Laatst bewerkt:
nee met aluminium plaat aaneengezet en afgewerkt met plastidip beyond

even een sluier oplichten , deze wordt de volgende volledig eigenbouw op ludwigs cnc styreen kit en chassis na

mlTfit.jpg
ssIyp3.jpg
pQF32e.jpg
 
dit zijn fotos uit Helchteren op de clubstand

BKnP6t.jpg
pVEM7o.jpg

deze uit dortmund Intermodelbau 2016

oc0MBg.jpg
7cpbVd.jpg
S4zGpf.jpg
Gf40cI.jpg
mnVPVX.jpg
ZHT4sN.jpg
7unMkl.jpg
 

Bijlagen

  • pVEM7o.jpg
    pVEM7o.jpg
    236,1 KB · Weergaven: 0
  • BKnP6t.jpg
    BKnP6t.jpg
    266,1 KB · Weergaven: 0
een fennek is niet klein he zag hem verleden jaar in Pantsermuseum in munster , kijk is naast een US MRAP LMAV armored vehicle das nu is immens ze !!!

PGn6jK.jpg
Me3Gwg.jpg
e9NWhX.jpg
hyfHpL.jpg
MWblzb.jpg
TCFaoZ.jpg
hosf28.jpg
4bEX8q.jpg
6h0j8H.jpg
dV4FMn.jpg
swDHPw.jpg
 
Mooi model.
Heb ooit in Nederland eens naast zo een Fennek gestaan aan de rode lichten. Was groter dan ik gedacht had (heb een 1/72 Revell kitje hier nog liggen), maar het meest verwonderd was ik toen die optrok; een Porsche had er niets aan, wat een kracht voor zo een beest.
 
yep moet ook als hij in modder wil vooruit komen en navenant verbruik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan