Hoofdsponsor

Anders / onbekend 3D prints - JordiC

Chinese machines koop ik niet meer, dat heeft een te korte levensduur. Vorig jaar een afkortzaag gekocht en de keuze was tussen Chinees of Duits...dan is de keuze wel snel gemaakt.

Wat misschien wel een voordeel is van Chinese machines is dat je die goedkoop kan kopen om te zien als het je ligt. Maar nu weet je dat het je ligt dus koop je inderdaad beter een heel goede printer.
 
ik zou voor een betrouwbare printermerk gaan vb. prusa3d... en eentje dat 100% euro gekeurd is (veiliger om ermee te werken) met correcte ce merkteken.
ce uit china betekent china export en geen echte euro keurmerk !!!

zelf heb ik een anycubic 3D printer uit china.. een zelfbouwkit. Leuk om ermee te beginnen ... maar na wat stroomschokken als ik metalen behuizing van voeding raak ..... begin ik mij toch vragen te stellen.
 
Jordic, afhankelijk van je budget ga eens langs bij trideus https://www.trideus.be/nl/ (ik heb er geen aandelen) voor een gratis gesprek, als je een 3d file meeneemt doen ze zelfs een demo met je ontwerp.

Voorlopig heb ik geen budget voor zo een ding, staat wel ooit op mijn lijstje.

Grtx Jan
 
echt mooi hoor Mark , in de toekomst doe ik dat zeker ook. Ik heb daar zeker interesse voor . ik hou u zeker bij.
 
Ik heb gekozen voor nummer 2.
Er komt een nieuwe printer. Ik heb eentje op het oog, ik ga de komende dagen nog wat opzoekwerk doen. Het is een gloednieuw model. De eerste exemplaren zijn deze maand via pre-order verzonden naar de eerste kopers. Als ik mijn exemplaar nu zou bestellen, zou deze eind januari verzonden worden. Dus ik hoop tegen eind februari weer printklaar te zijn :ph34r:

Dan heb je volgens mij de Pruse MK3 op het oog.
Die zou hier trouwens in december moeten arriveren.
Dat is idd een zeer mooi machientje.
(Dan mag mijn 8 maanden oude Prusa MK2 van de hand als die vervangen is. Indien er iemand interesse zou hebben in een goeddraaiende machine, laat me even een pb'tje na).
De MK3 is echt wel revolutionair te noemen naar de huidige normen in zijn prijsklasse.
Maar.......
Die is dan toch nog altijd de top in zijn prijsklasse, ook qua aankoopprijs.
En ik kan je verzekeren, koop je een Prusa, zelfs vorig model, dan heb je kwaliteit, maar ook afterservice. En vroeg of laat heb je afterservice nodig in de 3D-printer-wereld. (vervangen van een versleten item, maar ook een gebroken item, of gewoon een chat met een technieker die je "probleem" kan helpen oplossen).
 
ik heb inderdaad de Prusa i3 MK3 op het oog ;)
 
ik heb inderdaad de Prusa i3 MK3 op het oog ;)

Vandaag een mail gekregen van Prusa met dit citaat erin:

Unfortunately, as an MK3 is heavily backordered and has not started shipping yet, you will get the new orders in February so there won't be any special promo anytime soon, sorry guys.
 
MAg ik vragen wat er gesneuveld is ? Ben momenteel zelf bezig met een bouw (eender ombouw) naar nieuwe 3d printer.
 
@Ronin: zou dat betekenen dat jouw exemplaar pas in Februari zou verstuurd worden ipv december?
Als da klopt, gaat mijn wss ook 2 maanden later zijn :( dus maart/april ipv januari/februari

@Jumper: ik heb al een aantal zaken vervangen.. het printbed, de printkop.
Al bij het opbouwen was niet alles 100% correct.. het frame trok krom waardoor de Z-motors niet naar behoren konden werken. Heel het frame dus verstevigd met metaal en gemonteerd op een plank.
Nu was er een probleem dat beide Z-motor's niet mee synchroon draaien. Of toch niet in het begin van de print
Als alles opgewarmd was en de printkop wordt naar 0 punt gebracht, stonden één van beide motoren niet meer synchroon met de andere (we hadden dit getest door met een stift een lijntje te trekken en op het frame ook een lijntje te trekken). Dus enkel in het begin (bij het 'naar 0punt brengen) stond 1 motortje ander dan het andere, dat betekend ook dat mijn printkop dan niet meer mooi horizontaal gaat bewegen. En dus te hoog van het printvlak staat... Gedurende de rest van de print blijven de motors wel gelijktijdig werken, dus begin dan de fout maar te zoeken? motors, moederbord...?
Voorlopig is het hersteld, mijn vader is nogal handig in dat soort zaken, geen idee wat hij gedaan heeft :)
Maar ik vind het wel stilaan tijd voor een nieuwe printer, dit was meer een test of het 3D printen zou meevallen. Uiteindelijk wil je na een tijdje toch voor betere kwaliteit, degelijker materiaal gaan, dus daarbij is mijn Prusa i3 MK3 besteld ;)
 
Geen idee, Jordi.
Uit de tekst kan ik niet duidelijk opmaken of de levering die ze hier bespreken, gaat over de reeds gepre-orderde (zoals ik heb gedaan ik oktober) of over nieuwe orders.
We gaan moeten afwachten en geduld hebben.
Maar volgens alles wat ik al over deze machine al heb gelezen, zal het wel de moeite lonen om te wachten.
 
Ikzelf heb een chineesje, de Tevo Tarantula. Voor een prikje te koop en een zelfbouwer. Standaard levert hij aanvaardbare prints. Nu ben ik bezig met te "tunen" en te upgraden. Bv. onmisbare Dual Z-as, lineaire rails, aluminium Y-frame, Mosfets, en de elektrische aansluitingen absoluut verbeteren. Deze printer kreeg zéér goeie reviews als je bereid bent er wat aan te prutsen. Mooie kanalen op Youtube waar hij uitgebreid behandeld wordt naar bouw en upgraden en een héél goeie facebook supportgroep.
Voor wat ik er mee wil doen ruim voldoende. Natuurlijk is een Ultimaker de droom. Maar voor 150€ kan je moeilijk van een miskoop spreken maar van een project waar je héél veel kennis mee opdoet. Blijkt hij met tijd te crashen dan heb ik genoeg geleerd om eventueel zelf een te bouwen van scratch.
 
@Yordi: sorry ik was het even vergeten. Ik zag juist dat je de A8 printer hebt. Ikzelf heb de prusa variant (GEEEtech i3x). Ik heb volgens mij dezelfde problemen gehad als jij. Dat het leek alles ontregeld was. Nu ik heb ook nog eens naar jouw eerste foto's van de machine gekeken en ik zag wat ik had verbeterd, jij al had.
Nu even over de problemen. Bij mij was het zo dat de vijsjes begonnen los te komen (door het trillen, dus bewegen van de machine) Vooral op de X-as (die links naar rechts gaat).

Ik denk wel dat iedereen die MK3 van Prusa wenst, maar vind het aan te dure kant ...
 
ik heb idd momenteel de A8 :)
De Mk3 van Prusa is besteld.
Als ik de A8 in leven kan houden, ga ik beide toestellen blijven gebruiken. Zo kan ik dan bv de Anet gebruiken voor testprints of voor kleine prints. En de Prusa dan voor het betere werk :)

De prijs... het is idd niet goedkoop :(
 
de Anet doet nog altijd z'n werk.. Eigenlijk ben ik de laatste dagen veel aan het printen :eek:

Hier enkele kerst spullen

kerstboompjes om tussen de versiering te zetten aan de voordeur, gepint in goud-filament
attachment.jpg

attachment.jpg


En dan kerst sterren geprint in 'glow in the dark' filament

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo gaf de rol filament 'licht' toen ik ze gekocht had :) Normaal gaat de ster ook dat effect hebben, maar toen ik bovenstaande foto nam, had ze nog niet genoeg licht geabsorbeerd
attachment.jpg
 
Die kersttakken zijn wel goed gelukt :) Maar die kerstster is wel grappig zal er leuk uitzien straks in het donker.
 
Tof speelgoed, zo'n 3D printer mooie kerstattributen dat je geprint hebt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan