Hoofdsponsor

Anders / onbekend 3D prints - JordiC

en we zijn vertrokken voor het printen van een project :)

ongeveer 20 onderdelen. Volgens de uitleg zou de totale printtijd meer dan 24u bedragen. Daarom doe ik af en toe eens een stukje tussendoor

het eerste stukje
attachment.jpg
 
Dat word dan illigaal stroom aftappen bij de buren :)
 
het ziet eruit alsof het en knijptang word
 
en het eerste stukje is klaar
attachment.jpg

Printtijd: 1u57
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er heel zeker van dat dit een hele mooie T- Rex gaat worden:)...zal wel efkes duren voor hij klaar is en zal een mooie kit worden :)
 
oei ik zit er flink naast hahaha maar dees word ook wel iets hoor
 
en we hebben weer wat verder gedaan aan de T-Rex

de voeten
attachment.jpg
Printtijd: 4u53

de schedel
attachment.jpg
Printtijd: 4u17

de schedel en de kaak samengebracht
attachment.jpg


Totale printtijd: 11u07 (opwarmtijd niet meegerekend)

alle stukjes moeten nog bijgewerkt worden ;)
 
Jordic....dit ziet er heel voortreffelijk uit :) en zoals je zegt als het opkuiswerk gedaan is ...gaat dit een heel mooi model worden ..toppie man ..ligt helemaal in mijn smaak :D:D:D
 
Marc erg indrukwekkend maar wat ik mij afvraag is dit harde plastiek of zacht want voor verwijderen bramen is dit toch belangrijk ?
grt Pascal
 
thanks Filip ;)

@pascal: de bramen zijn meestal nog afkomstig van steunpunten en deze worden zo dun en los geprint dat ze gemakkelijk van het bedoelde onderdeel te verwijderen zijn.
Zo zat bv de schedel vanbinnen ook vol met steunpunten, maar met een beetje gepeuter met een pincet is dit allemaal losgekomen. Gewoon nog wat afwerken met een niet-grof vijltje ;)
 
JordiC, welke slicer gebruik je voor je modellen ? Bekijk ook eens de instellingen van je fillament-dikte, en je effectieve filamentdikte (met de schuifpasser), want ik vind dat je wel redelijk over extrusion hebt. Voor de rest wel een mooi resultaat.
 
Ik gebruik Cura om mijn Gcode klaar te maken :)
mijn filament is 1.76 dik (gemeten met schuifmaat) en staat ingesteld op 1.75, dus amper verschil.

grtz Jordi
 
we hebben ondertussen niet stilgezeten

een theelicht-houder, getest met een echt theelichtje en het is niet gesmolten (wss omdat de wiek in het midden van de kaars bleef)
attachment.jpg

zelf een schakelaar doosje geprint (de schakelaars komen van mn vader die nog wat elektronica prul heeft liggen)
attachment.jpg

Een hangertje ('tje' is veel gezegd, is beetje groot uitgevallen, gelukkig heb ik een grote hond)
attachment.jpg

nog wat Infinity Heart hangertjes :) Het origineel bestand opent altijd in maat 1.0 (dat is de zilveren), de witte is 0.5, de paarse is 1.5
attachment.jpg

Eens velgjes geprobeerd, de maat is goed voor 1/24, maar de afwerking niet. Dit wordt nog uitzoeken qua instellingen en qua afwerken van het eindresultaat
attachment.jpg

en dan terug naar de T-rex
_ de rots waar hij zal opkomen, bestaand uit 2 stukken

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Printtijd (2 stukken zijn apart geprint): 6u33 + 7u26 = 13u59

_ de verbindingstukjes en de steun tussen de rots en het skelet
attachment.jpg

Printtijd: 1u46

_ schouderbladen
attachment.jpg

Printtijd: 1u19

_ stuk van de nek
attachment.jpg
Printtijd: 3u23




Totale printtijd: 31u34 (opwarmtijd niet meegerekend)
Tijd is niet 100% correct, Cura geeft niet altijd de exacte tijd, vooral bij lange duurtijd kan dit verschillen


grtz Jordi
 
De staart, bestaande uit 4 geprinte stukken is klaar. Nu nog de bramen wegvijlen en dan kan ik de staart al in elkaar zetten. Morgen ga ik deel 1 van de ribben printen. Vanwege de dunne en rare vorm zal het weer geen makkelijke printsessie worden
 
de onderdelen voor de T-rex die al geprint zijn...

attachment.jpg

bezig aan 4 van de 22 ribben

attachment.jpg

grtz Jordi
 
wow Jordi dit is knap man alleen is het spijtig dat het zo lang duurt he
Knap gerief dat wel , zou het nu ook kunnen gebruiken voor de spatbord verbreders maar ben zelf met iets bezig hopelijk lukt het
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan