Hoofdsponsor

1/32 middeleeuwse (?) katapult [wip]

@ Erwin , het touw moet eerst langs beide zijden gewikkeld worden rond de balk en daarna opgespannen worden aan de "lepel " .
@Ron ,tja heb ik ook al geprobeerd , maar na het drogen is de trekkracht weg en word hij weer slap .
@Pascal , ik heb eerst een ijzerdraadje genomen en getorst , maar bij nader inzien was dit of beter gezegd is dit niet de perfecte optie.
Ik zou dit liever met een echt getorste touw doen ,maar breek mijn hoofd hoe ik dit ga realiseren . Het idee om het in te strijken met hout lijm lijkt me wel iets , maar zal deze ( ik zou het touw in sterke thee of sterke koffie willen leggen om te trekken ) de kleur niet aantasten en welke touw zou ik het best gebruiken ?
Want de bedoeling is dat het er versleten moet uitzien door het vele gebruik ...
 
Zeg mannekes waarom geen elastiek kan je mooi opspannen en kleuren zo degene die de dames in hun haar doen met stof errond kan je in de Veritas aan de meter krijgen
 
Het probleem is dat ( om niet moeilijk te doen :P ) hij niet volledig beneden mag staan maar halverwege , want de 2 figuurtjes die er bij staan zijn bezig hem naar beneden te halen . Dus ik denk als je een "rekker" gebruikt deze volledig naar beneden drukt .
We mogen het ons niet te gemakkelijk maken hé . ;)
Maar alvast bedankt voor de tip .
 
Het eerste draadje is garen draad bewerkt met verdunde witte lijm en 3de foto is jutte en kan je uit raffelen naar gewenste dikte maar die moet je wel opspannen na dompeling in lijm maar is nadien zeer goed te bewerken en blijft bij de realiteit grt.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
ok ik begrijp je maar kan je de arm dan niet op dat punt eenvoudig fixeren en dan werkt de elastiek wel he bv een klein pinnetje door de arm dat ziet geen mens en indien nodig trek je het eruit en is hij terug normaal
 
Pascal dat is het !!!!
thx maat , ga dit onmiddellijk toepassen .
 
OK Boy's , heb al de trucjes toegepast dat jullie mij doorstuurden maar helaas driewerf helaas , ik bekwam niet het gewilde resultaat
en bleef de ophanging voor problemen zorgen dus ... heb ik opnieuw mijn eigen goesting door gedreven .:wacko:
Ben opnieuw beginnen brainstormen en opzoeken , plots stoot ik op een boekje van Military Modeling en onze allerbeste en bekende figurist
Marijn van Gils beschreef hoe hij zijn vignet van " A Hurried Descent " heeft gemaakt ! En daar zag ik dan het licht verschijnen !!!!!
Hier wat sfeer beelden van mijn gedoe .

attachment.jpg

Ik had gemerkt ervoor dat 2 gevlochten ( gezien de dikte ) ijzer draadjes niet genoeg waren om een stabiele stijfheid te bekomen .
Daarna 3 geprobeerd , maar nog was dit voor mij niet genoeg want tegenover de figuren en de katapult leek dit meer op nylon draad , dus op naar 4 !
attachment.jpg
Heb dus eerst het beginpunt ( of eindpunt , het is hoe je het bekijkt . :P ) samen getrokken .
attachment.jpg
attachment.jpg
Goed samen getorst en daarna in een onderlaag van mat bruin ( 84 ) van humbrol gestoken .
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu op de balk gedraaid met een likje lijm .
En drogen maar , daarna brushen met olieverf .
Maar daar later meer over ...
 
Kleine , maar niet onbelangrijke update , heb je knap aangepakt zo , benieuwd naar meer :)
 
blij dat het opgelost is goed gedaan grt.
 
En wat had je gedacht , opnieuw een missing link !!!!! :@
Ditmaal een hellebaard voor mijne beste vriend . :wacko:
Gelukkig hebben we wat fantasie en trekken we onze plan wel met ijzerdraad en plastic card .
attachment.jpg
Een fe - draad naar de dikte van het handje , en deze er direct aan vast gemaakt .
attachment.jpg
Card genomen en het juiste model ( en grote ! ) opgezet , snijden maar .
attachment.jpg
Eerst eens passen of ie niet te groot of te klein is .
Natuurlijk is het wat te dik en gaan we er een snede aanmaken door met een cutter en fijn schuurpapier de juiste dikte
te maken .
attachment.jpg
attachment.jpg
Dat begint er op te lijken .
attachment.jpg
En nu nog wat verder "prutsen " , de bevestigingen van het mes moeten er nog opkomen , maar dit is voor vanavond denk ik ...
 
Nice :D

Uit welk materiaal is die hellebaard gemaakt?
Je schrijft plastic card, maar het lijkt op balsa? Of zie ik het mis :O
 
Jawadde, dat is een serieus botermeske :D
 
Die ziet er heftig uit, heel mooi
 
Toch is het een soort Plastic card , maar de foto is veel te dicht genomen en lijkt het inderdaad op balsa . :$
Het laat zich heel gemakkelijk bewerken . Ik moet nog wel wat op schuurwerk doen om het wat egaal te krijgen .
En inderdaad wederom héééél dicht getrokken het ziet er groot uit .
 
Knap werk , ziet er nog wat grof uit maar dat komt wel goed
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan